Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 24 januari 2014 14:45

Dagens akupunktur visste var den tog.
Har varit yr å trött å haft huvudvärk sen jag gick därifrån.
Biverkningar jag kan leva med för å slippa huvudvärken på sikt, men ack så tufft precis när man är mitt i den.

Särskilt besvärligt när man har måsten å ägna sej åt.
Som å helghandla tex. i synnerhet när man har en obstinat snart-sexåring i hasorna som ställer till både en å fem scener innan vi ens passerat frukt å grönt! :S

Nu överlevde vi även den prövningen alla tre å har hävt oss på sängen tillsammans med skålar av fredagsgodis. :)

Barnen insisterar på att kolla på rosa pantern(vilket skräp!) så jag ska roa mej med att dricka en fredagslatte(med extra skummig mjölk! :)) å se om jag kan få lite mat, å framförallt efterrätts-inspo i mina lchf/gi-böcker.

Jag brukar faktiskt inte lc-anpassa just efterrätter utan tänker som så att om man äter sött så sällan som jag gör så kan man unna sej the real deal.
Däremot brukar jag välja panacotta eller mousser å undvika efterrätter med vetemjöl(både för min egen kosthållnings skull å såklart för han den där intolerantas bästa. :))

Just ska vi ju som sagt ha middagsgäster, gäster som precis som jag äter lc-kost, å då tänkte jag att de kunde vara skoj å servera en "nyttig" efterrätt! :)

På tal om mat så kan jag meddela att
kvällens meny kommer bestå av helstekt fläskfilé, kryddsmör, whiskeysås å rättikagratäng. :)
Inte så enkelt som jag tänkte kanske, men precis vad jag är sugen på. :)

Men nu blir det son sagt lite vila. :)

Av Lisa - 24 januari 2014 08:25

Hej på er.

Klockan är halv ni å vi har precis ätit frukost.

Eftersom jag inte orkat handla eller baka var just min måtid i fattigaste laget å bestod av bara yoggi å nötmusli. Å kaffe såklart. :D

Men det bekymmret ska vi råda bot på senare i dag då vi ska fredagshandla. :D

Jag ser till å med fram emot detta i dag, så kanske är jag på bättringsvägen på riktigt? :)


Om bara ett par minuter kommer världens snällaste Henke å barnvaktar mina barn medan jag ska till en av mina sjukgymnaster å få akupunktur. :)


I kväll ska vi bara va hemma å mysa är tanken(men i morron får vi gäster. :D).

Laga nått enkelt men gott(förslag mottages tacksamt?! Gärna efterätter också?) å kolla på nån film. Satt häromkvällen å tänkte att den filmen, den vill jag verkligen se. Tror ni jag minns vilken det var i dag? Nix pix. Men annars finns ju alltid Hannibal. :)

 

Nu ska jag duka av bordet å dricka upp mitt kaffe här.

Vi hörs senare!

Kram å hej! :)

Av Lisa - 23 januari 2014 21:52

Jag å träningsvärken har bäddat ner oss.
I morron väntar en ledig dag som inleds med akupunktur för min del! :)
Sen blir det till å trängas på Ica å sätta sprätt på lönen på mat inför helgen. :P
Å förståss en massa kvalitéstid med grabbarna mina!
Kram å gonatt! :)

Viggo får synas lite med såhär på kvällskvisten. <3

Av Lisa - 23 januari 2014 20:18

För det första, borde inte jägarställning förbjudas helt å hållet?! :D
Det är iallafall jag å mina lår överens om. :P

För det andra, är jag ganska nöjd att jag faktiskt vågar mej till de här passen.
I hop med en av de mest vältränade jag känner å som är tjenis med alla instruktörer dessutom.
Å jag pallar.
Inte i närheten av vad många andra gör men mycket för å va mej. :)
Å faktiskt, så måste jag säga att jag lärt mej att älska träning.
Det är aldrig för sent å förändras.
Kan jag. Då kan ni! :)

Av Lisa - 23 januari 2014 17:20

Träningsväskan är packad!
Mot motiva! :)

Av Lisa - 23 januari 2014 15:06

Lika bra å erkänna.
Fyra arbetsdagar gjorda å jag känner mej dödstrött.

Men med lite mat i magen, lek med barnen å ett bra träningspass hoppas jag råda bot på detta redan i dag! :)

Av Lisa - 23 januari 2014 11:19

Här är jag.
Rast på jobbet å lite vila. ;)
Tänkte egentligen köra till Ica, men jag orkar bara inte nu.
Har världens träningsvärk i låren men hoppas på att de ska gå å bita i hop under kvällens cirkelpass. :)

När jag går hem i dag tar jag en liten helg fram tills söndag å jag hoppas min vanliga ork håller i sej nu så det blir härliga lediga dagar! :)

Hoppas ni har en bra torsdag.
Hej så länge! :)

Av Lisa - 22 januari 2014 21:37

Går hem från jobbet i ett lätt snöfall.
Benen känns en aningens sega kan jag lugnt påstå å jag är ganska så trött hela jag.
I morron kör vi på en fjärde å sista arbetsdag innan en liten ledighet väntar. :)
Å på kvällen ska jag till motiva å cirkelträna igen. :)

Innan jag säger gonatt måste jag upplysa om att jag faktiskt känner mej betydligt piggare å gladare än på länge!
Hurra till det!
Å gonatt till er! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards