Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 7 augusti 2013 19:56

Är trött, frustrerad, irriterad, ledsen å förbannad.
Inget vidare skoj precis.
Varken för mej.
Eller er just nu.

Jag tiger i kväll.
Så hörs vi i morron.
Då är det ledig torsdag å nya tag! :)

Av Lisa - 7 augusti 2013 06:10

Är precis så trött som det ser ut.
Dexter väckte Viggo, som sen väckte oss vid fyra å innan dess hade Leo ropat på mej en gång.
Undrar om nätterna såg ut såhär på semestern med, men eftersom man inte skulle upp så var man bara snabbt uppe å somnade om utan att ens tänka på det?
Antagligen va? :)


I dag regnar det faktiskt.
Vi skulle i vilket fall köra i dag, då vi redan har bestämt att Viggos kompis Hilma ska få följa med oss hem i dag! :)
Är i valet å kvalet om jag ska dra med stövlar å regnställen till dagis, men det lutar åt inte i å med att barnen inte är på sina riktiga avdelningar än...

Nu ska jag packa ner min mat här. :)

Ses sen!

Av Lisa - 6 augusti 2013 21:16

 

Alla mina pojkar, inklusive Dexter, som växer så det knakar. :D

 

Jovisst. I dag var det då tisdag.

Vaknade ganska så trött i morse, båda barnen har varit vakna i natt så sömnen har väl inte blivit optimal precis.

Fick väcka Leo, å sen stressa på båda barnen rejält för att komma i väg i tid.

I morron blir det till å både stiga upp å väcka Leo lite tidigare. Viggo hör direkt när vi är uppe, så han behövs inte väckas i första taget. :D

 

Jobbat har jag med gjort, det gick väl skapligt, är fortfarande osäker å allmänt tafatt tycker jag.

Hann till dagis innan mellanmålet å möttes av Viggo som då ville ha Elian med sej hem.

Fine by me, han hade dock ingen cykel så vi traskade hemåt.

Barnen travade på å hade inga problem med detta, medan jag fortfarande lider efter promenaden.

Grenhäng på byxorna/kvav värme/övervikt är en urusel kombo just när det gäller att gå å jag ligger nu inne med illande röda skavsår på låren som svider extremt. :(

Herregud alltså. Jag måste loosa ett par(typ 15...!) kilon...

 

Eftersom värmen inte störde pojkarna nämvärt stannade vi till på lekplatsen innan vi gick hem å gräddade våfflor till mellis. :D

   

 

Efter middagen(som fick fulla poäng av familjen. :D Tack Sandra!) körde hela familjen upp till sjön.

Där parkerade vi bilen samtidigt som Viggo's bästis med familj så det var en riktigt fullträff. :D

Makalöst skönt å bada, vill nog påstå att jag är besatt av just bad just nu. Kan man få crawings efter känslor också? :P

Så här mitt i vardagen duger Långasjön till mej, å det är nått visst med kvällsdopp där ändå. :)

När vi var små var vi vid havet på dagen å åkte sen å tog just kvällsdopp i Långasjön efter maten.

 

Jag var hemma å vände från sjön för att sen köra vidare till mitt andra hem, Ica Kvantum, för att införskaffa veckans mat. :D


Å nu har jag äntligen hävt mej i soffan där jag ligger med min dator å en sovande kattunge i knät. :D

Tycker ögonen känns grusiga å får nog inse att min tidigare fundering om att laga nån lunch till i morron inte blir av i kväll heller. :P

 

Ska surfa runt bland mina favvisbloggar(prinsessas dagbok, frusofie, niiinis min topp-tre jus nu) sen blir det bäddan inför ytterligare en tidig morron.

När jag slutar jobbet å hämtar Leo å Viggo plus kompis från förskolan då tar jag å grabbarna minihelg i å med en ledig torsdag, som inte känns helt fel alls. :D

 

Kram å gonatt på er! :)

Familjeliv · GI · Jobb · Leo · Lisa · Vardag · Viggo · Vänner
Av Lisa - 6 augusti 2013 16:03

Som de har badat i den där poolen.
:)
Den är verkligen värd sin vikt i guld, med tanke på hur roligt barnen har i den! :)

(Fast jag tänker ändå ta en favorit-repris vid sjön i kväll! :))

Av Lisa - 6 augusti 2013 14:56

Vi tog med oss Elian hem! :)

Av Lisa - 6 augusti 2013 06:53

Gomorron på er.
I dag var det en aningens stressigare, men efter cykeltur å dagislämning är jag på plats på jobb! :)

Nått vidare bloggande finns det dock ingen tid till! :)
Hörs senare helt enkelt!

Av Lisa - 5 augusti 2013 21:50

Första jobbdagen gjord då.

Å min frånvaro här i kväll beror faktiskt inte på att jag utmattat somnat på soffan utan på att jag försökt mej på att rensa min olidligt sega dator.

Gårdagens kvälls-inlägg höll på å knäcka mej då datorn hängt sej mellan bokstäverna så jag fått skriva om varje ord flertalet gånger

Tror jag lyckades göra den lite bättre faktiskt, fast det var nog snarare ett uppdaterande av en html-kod här på bloggen som gjorde tricket å inte mina andra försök. :D


Dagen i dag då.

Tillbaka på jobbet där jag mest känner mej förvirrad.

Kommer ta ett tag innan jag finner mej å hittar min plats tror jag.

Men tids nog smälter jag nog in.

Har ju året ut på mej i allafall, skrev på ett anställningsbevis som teamledare tom den 31/12 i dag i allafall. :D

Sen vet jag (nu igen?!) inte var jag ska ta vägen.

 

Efter middag å jobb drog jag å barnen som ni redan sett upp till ångasjön å tog oss ett kvällsdopp, jag njöt mest förståss, men grabbarna plaskade på glatt de också. :D

Mysigt att de orkade tycker jag, hoppas det fortsätter så, å på så vis ger oss familjetid även på arbetsdagar. :D

 

 

I morron börjar jag sju, å ska lämna barnen halv(fatta det Lisa, tio över sex, senast, ska cyklarna rulla!) så det börjar bli hög tid att bädda ner sej. :D

 

Kram å gonatt på er!

Av Lisa - 5 augusti 2013 18:33

Jag å barnen drog till sjön.
Bästa i dag, helt klart! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards