Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Lisa - 12 augusti 2013 10:31

Jag är helt övertygad över att denna fröpåsen inhandlades under kategorin:chili.
Har dock ingen aning om vad sorten heter å har förståss slängt den tomma påsen.
Det är möjligtvis ingen av er som vet vad dom heter?

Själv tycker jag mest de ser ut som vanliga, små paprikor, men hoppas på nått starkare att torka å sen använda i vinter! :)

Av Lisa - 12 augusti 2013 09:46

Hej på er! :)

Kände mej galet trött å motvillig till att vakna när Viggo började mala i morse.

Vi låg kvar i sängen en stund, jag slumrandes å barnen filmtittandes, innan vi steg upp å åt.

Båda barnen verkar va på okej humör, även om jag redan är anigens trött på min egen tjat-röst.

Tänk vad magiskt skönt det vore om man bara behövde säga varje grej en gång?! :)


Vi är som sagt lediga i dag.

Såklart ska vi till Ica å handla veckans middagsmat å sen ska vi nog trotsa den lite svala luften å ta en tur till havet för ett dopp. :D

I köpegårda var det ju varmt i lördags åtminstone så förhoppningsvis kan vi bada i dag också. :)


Känner mej ypperligt pigg å taggad faktiskt, skönt för jag tycker den senaste veckan varit döseg.

Både psykiskt å fysiskt. Det enda som faktiskt funkat har varit min koständring. GI hela veckan(förrutom på kalaset i lördags. smörgåstårta å vanlig tårta plus läsk. fick sockerchock på kvällen!)

Denna veckan blir det fortsatta å nya tag, maten rullar på men här ska tilläggas motion också. :D

CT, PW eller jogging, nått varje kväll. :D


Nu ska Viggo tydligen ta ett pool-bad så det är lika bra att gå ut innan han skriker sej fördärvad därute! :)


Vi hörs senare! :)

Hej så länge!



Av Lisa - 11 augusti 2013 21:57

Mina tio jobbtimmar har flugit förbi.

Helgen är slut å ledighet i dagarna två väntar för min del. :)


Två dagar tillsammans med barnen, å jag tänker fylla dem med en hel massa roligheter med. :)

Väderleksrapporterna visar på en blandning av allt så vad vi ska hitta på vet jag inte än.

Fast jag hoppas förståss på ännu lite mer sommar väder å på ännu fler bad innan hösten är här. :P


Vi hörs igen då i vilket fall. :)


Nu säger jag gonatt å tack för i kväll. :D


Av Lisa - 11 augusti 2013 15:28

 

Sitter här vid min dator å ugglar.

Dricke karamell-latte å bloggar i fatt lite i väntan på att de ska bli dags att dra sej tillbaka till arbetet.

Familjen har lämnat mej för att hälsa på släkten på Hasslö å jag är på tok för rastlös för att kunna vila på ett vettigt sätt.

Det känns höstigt ute i dag å det kilar i alla mina shoppingfingrar.

Vill göra om, köpa nytt å rensa ut.

Får dock hålla mej både i skinnet å i pengarna tills jag fått tillbaka min något mer stabila ekonomi, tjänstledighet, semester å föräldraledig rör till det i finanserna om man säger så. :P

Drömma kan man ju alltid göra dock.

Å det gör jag, mest om ett nytt kök å kanske ett gäng toppar från KappAhl(har hittat en massa favoriter, som jag förhoppningsvis hinner visa i det närmsta!).

 

Ha en bra kväll. :D

Kram å hej! :)

Av Lisa - 11 augusti 2013 15:07

 

Omelett.

Världens enklaste grej.

Mättande å går att variera i oändlighet.

Må så vara.

Men ibland behöver man påminnas även om det. :)


Såhär gör jag vår absoluta favorit:

Halvera ett gäng körsbärstomater å hacka basilika.

Fräs i en varm panna å peppra.

Vispa i hop 5 ägg, salta å peppra å häll smeten över tomater å basilika i pannan.

Stek på medelvärme å innan omeletten stelnat helt toppa med riven ost(vb eller boxholms chili är extra gott) å vik över hälften så omeletten blir en halvmåne.


Funkar förståss allra bäst om man gillar varma tomater, men även om man som min make vill pilla bort dessa. :P

Av Lisa - 11 augusti 2013 14:50

 


Blanda en ask Philadelphia gräslök med en urkärnad å grovt hackad tomat.

Krydda med salt, peppar å grön tabasco efter smak.

Tillsätt en skvätt limesaft å två nävar handskalade räkor å rör i hop.


Halvera tre avokados, lägg en klick fyllning på varje å toppa varje halva med en blandning av riven parmesan å ströbröd.

Ställ i ugnen på 200 grader tills osten å ströbrödet tagit lite färg.


Servera som förrätt eller tilltugg.


Något av det godaste jag vet just nu. :D

Av Lisa - 11 augusti 2013 13:03

Tydligen måste man stå på bordet? :)

Av Lisa - 11 augusti 2013 06:40

Ingen vidare sömn i natt heller.
Den här veckan har verkligen varit usel ur den aspekten sett.
I natt var det Dexter som var fast besluten att min kudde var den bästa sovplatsen.
Vi var inte riktigt överens där, men han var som sagt fast besluten att det var the place to sleep.

Jobbar delad dag å hade precis glömt att cyklen redan är på jobbet å får nästintill springa dit för å hinna.

Söndag var det.
En trött sådan.
I morron är vi lediga igen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards