Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 19 april 2013 12:53

Genomsvett.
Huvudvärk.
Utfattig.
Å färdig för psykvården.
I dag gör jag visst INGET rätt.

Tror ni jag kan låsa in mej i matkällaren med hörselkåpor på resten av dagen?!

Av Lisa - 19 april 2013 09:58

 

Rätt söta ändå.   



Jag vet inte all hur det gick i till egentligen men den här morronen gick käpprätt åt skogen. :(

Skrik, pyl, lip, gnäll, skäll å tjat. :(

Äntligen har lugnet lagt sej igen, men jag känner mej helt sorglig å trött.


Kollar på en film, gosar å försöker ladda om, å göra resten av dagen sådär mysig som våra senaste lediga dagar faktiskt har varit.

Återkommer då.

Med ett bättre fredagshumör, I hope. :)


Av Lisa - 19 april 2013 07:39

Veckans bästa dag! :)
Vi ska ha ta dagen som den kommer, handla mat å fredagsmysa.

Gomorron säger vi! :)

Av Lisa - 18 april 2013 21:11

Det blev ingen promenad i kväll, men väl ett pass på CT plus lite "plankan".

Har fått för mej att lite magträning, just i form av plankan, har jag ju tid (å akut behov av)att trycka in lite här å där under dagen.
Passa på när chansen ges liksom.
Igår när jag låg i köket å "tränade" kom Viggo å lyfte upp mina ben för att "gå skott kärra". :)
Jag höll på å skratta ihjäl mej. :)
Är det inte Leo som klättrar på min rygg är det Viggo! :)
Småbarnlivet i ett nötskal. :P

Av Lisa - 18 april 2013 19:08

Av Lisa - 18 april 2013 17:27

 

Squashen blommar här.

Inomhus.

Hur vore det om det blev tillräckligt varmt för dem att flytta ut nån gång?

 

Jag å barnen ligger å sängslappar framför Madagaskar 3 å inväntar pappan som är i stan å klipper sej å ska ta McDonalds-mat på hemvägen. :)

Jag å barnen tar helg i dag så vi kostar på oss att skubba helt å hållet från matlagningen i kväll.

Pappan tog sej även an uppdrag paket-handling å kommer förhoppningsvis hem med de önskade innetofflorna till båda barnen. :)

 

Leo har nämligen nått första "litet paket-nivån" på sin belöningstavla han också. :D

Så himla duktigt gjort, å i dag hade han förs första gången talat om att han behövt kissa på dagis. :D

Ska bli spännande å se om det funkat för Viggo, dvs om han fortsätter sova hela nätterna även nu när det inte finns fler rutor kvar att fylla med klistermärken...

Det borde fortsätta tycker jag, å det gör underverk även för honom själv på dagtid nu, jag tycker inte han är alls så trött längre nämligen.

Win --- Win så att säga.

Nu ska bara Leo inse tjusningen med att sova non-stop med så kanske jag å Martin med kan sova hela nätterna för första gången på tusen år. :P

 

Vi hörs från soffan sen. :)

Kram å hej! :)

 

(borde orka mej ut på promenad i kväll med. visst borde jag?)

Av Lisa - 18 april 2013 17:15

 

GRATTIS

namnsdagen


Thomas Valdemar

Gustav Per Valdemar

å

Viggo Martin Valdemar

   

Av Lisa - 18 april 2013 14:00

Det här ska vi äta nästa vecka! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards