Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under april 2013

Av Lisa - 22 april 2013 17:00

Är då ivrig!
(Å kan redan nu hylla han som skötte servicen utanför CG! Kärlek säger jag bara! :))

Av Lisa - 22 april 2013 12:27

 

Barnen har klätt av sej å bäddat ner sej.

Jag struntar i måste-känslorna å ligger jämte dem.

Ska trots rastlösa känslor å dåligt samvete, trots å gnäll försöka njuta av den här extra dagen vi fick tillsammans innan hysterin som kommer innebära mini-lite familjetid i veckorna, drar i gång...


Det är inte alls i närheten av det härliga vädret vi haft i helgen ute.

Jag vet inte om det är det som gör att jag är rastlös å trött..?

Känns som var å varannan dag bara känns tunga nuförtiden.

Sorgligt men sant, för jag gillar att va glad å njuta avv vardagen med barnen(både i å ur trotsperioder).

Är ganska besviken på mej själv faktiskt, men som jag sa, så ska jag försöka njuta lite nu.

Bort, bort med deppiga känslor å vila lite framför filmen jag med. :D

 

Vi hörs med mer glädje om en stund. :D



Av Lisa - 22 april 2013 08:54

 

Gossar som dukat fram å serverat sej frukost innan mamman ens fått kläderna på. :)


Jaha ja.

Eftersom jag in i det längst fick för mej att det var tvunget att den som har studielån att vabba(det är fel har vi konstaterat!)blev det för krångligt att ändra på det beslutet i sista minuten i går kväll.

Jag är alltså hemma med två tillsynes friska pojkar.

Min pratik-premiär är framflyttad till i morron, å då är det enda enda som stoppar mej om jag själv skulle bli sjuk. :)

En premiär som dock kommer bli av i dag är våra dagar som Matkasse-prenumerant.

Klockan fyra är det vi som gasar in till CG å hämtar veckans middagar. :)

Ser mycket fram emot å testa detta. :)

 

Såg klart VD i går, å nu håller jag på att förgås av väntan på säsong 4. Som inte ens har ett realesedatum i Sverige än. :(

Tur det finns fler serier, SoA som sagt, den senaste säsongen är bara att hämta hos Stina.

Å så kommer de nya säsongerna av Dexter å True Blood med inom en överskådlig framtid. :)

Om jag är besatt? Inte då!

Serier är min grej helt enkelt. :)

 


Den här dagen ska gå i lugnets tecken.

Verkar bli okej väder så vi ska säkerligen hoppa ett par vändor på studsmattan. :)

 

Barnen har bäddat ner sej framför ScobyDo medan jag surfar runt på datorn å drömmer om att ha obegränsat med pengar. :D

En helt vanligt morron alltså. :)

 

Vi hörs om en liten stund igen. :)

 

Ha en bra måndag! :)

Av Lisa - 21 april 2013 19:29

   

Vårens första vitsippor.

 

Vilken dag vi har haft i dag.

En helt underbar, avslappnade å rolig söndag.

Under förmiddagen var Viggo på kalas(iklädd skjorta å jeans. :)) jag har sprang mitt livs första runda. :)

Eftermiddagen å kvällen har bestått av skogsrunda, grill, skratt å lek med Stina, Daniel å Alva.

Precis vad som behövdes efter de senaste dagarnas påfrestningar.

 

Leo är fortfarande lite trött, å det finns fortfarande en risk att han smittar(därför har vi mest varit ute i dag).

I morron ska jag å barnen stanna hemma så Leo hinner bli helt bra å smittfri.

Känns ju sådär att behöva vabba den allra första praktik-dagen, men det finns inget å göra åt.

Martin hade varit hemma om han kunnat men får inte när jag har CSN så det finns bara det här alternativet. (tillgägg, faktafel BIG TIME, Martin får vabba, jag har missförstått. :D)

 

För att återgå till det här med springande vet jag faktiskt inte vart mitt plötsliga motionssug kommit i från å hur idén om att just springa dök upp.

Men jag är inte avskräckt utan snarare taggad för å klara mer efter dagens tur.

Benhinnorna skriker, det ska medges å jag ska va glad om jag kan gå normalt i morron, men jag hoppas det här suget ska bestå nu. :D  

 

 

Kan dock konstatera att om det är något jag saknar så är det vettiga träningskläder, å då framförallt byxor.

Det är uppsatt på önskelistan, å allra helst några som gör att det inte dallrar överallt, typ de på bilden. :P

  

 

 

Nu ligger jag klubbad i soffan å väntar in veckans avsnitt av Mästarnas mästare. :)

En bra avslutning på en bra dag. :)

 

Av Lisa - 21 april 2013 18:17

Sol å lä.
Sitter fortfarande ute! :)
Lite sommar-känsla på den! :)

Av Lisa - 21 april 2013 15:21

Har spenderat en stund i skogen med trevligt sällskap! :)
Snart ska vi fixa grill-middag till hela gänget. :)
En härlig söndag helt enkelt!

Av Lisa - 21 april 2013 13:40


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards