Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Påskafton anno 2011!. :)

Av Lisa - 23 april 2011 21:52

Påskafton lider mot sitt slut, å vi har som väntat haft en underbar dag!

Jag  tycker allra bäst om påsken av alla årets högtider för det liksom känns som att man firar in våren.

Å i år stämmer det i allra högsta grad, för solen har strålat hela dagen å temperaturen har krupit upp till hela 18 grader! :)


I morse var det dags för dagens första äggletande för Viggo's del. :D

Ett litet tag var det en uppgiven liten grabb som tyckte det tog på tok för lång tid å hitta det där efterlängtade påskägget! :)

                     

     

 

När ägget väl var hittat var det en nöjd å glad liten kille som började smaska godis å ville titta på filmen som påskharen hade tejpat fast under ägget. :)

Jag hade tabbat mej lite å köpt ett jättestort ägg till Leo å trodde nånstans att Viggo's från tidigare år, men det var ju inte häften så stort så Toy Story fick inte plats i ägget...

Där av tejplösningen. :) 

Leo han sov så han fick sitt ägg senare han. :D

Han var lika glad för det. :D

      

  Som ni ser så fick han en spargris. :)


Resten av förmiddagen gick åt till golvläggning å brödbakning.

Lyckades glömma skållningen med kryddningen i första omgång deg å insåg mitt misstag när jag skulle sätta in bröden i ugnen.

Utan den blir det liksom inte samma sak så det blev till å börja om.

Å andra gången gillt blev det rätt. :D

Det blev även fyra olika varianter av foaicca å så cheesecaken som fick följa med upp till Ängsvägen. :D


Väl där var det frosseridags som sej bör. :)

Plock i form av marinerade räkor, kräftskagen, köttbullar, västerbottenpa, sillar m.m

     

   

Viggo föredrog äggen å åt tre stycken medan Leo föll för västebottenpajen. :)

Allt var jättegott, även om cheesecaken inte smakade choklad alls.

Nästa gång satsar jag på New York Cheeseckare-receptet i stället.

(å om nån undrar ska det det i mitten föreställa ett fågelbo.. :P)


Efter maten förflyttade vi oss till trädgården där alla barn hade ett varsitt ägg å leta upp. :D (m å p stod inte helt utan de heller, de behövde dock inte leta efter sitt ägg som innehöll en cd-samling med De bästa sommarpratarna.. :))

                   


Leo somnade som en stock i sin vagn klockan kvart över sex å Viggo var dödstrött så vi bestämde oss för att röra oss hemåt vid sju.

Stina skulle vidare å Gustav å Elin stannade kvar medan m å p följde med oss en liten runda.

Viggo å jag tog bilen medan de andra gick så Leo fick sova vidare. :D

Det funkade utmärkt å vi flyttade över honom vid den obligatoriska halv nio-nio-vällingen. :D

Viggo somnade inte i bilen som jag trodde han skulle med ganska omgående när vi kom hem. :)

Mamma, pappa, Martin å jag spelade lite spel innan vi bröt upp. :D


En mycket trevlig påskafton, alla gånger om än lite stressig innan vi kom i väg å allt var ordnat! :)


I morron tänker jag inte stressa alls..! :)

Mange, Jajja, Thea å Loke kommer å vi ska bjuda på mat som sköter sej själv till största delen så även jag kan va social. :D

Det kommer vid två å innan dess ska jag marinera fläskfilé å förbereda hemmagjorda klyftpotatisar. :D

Martin ska försöka göra klart ännu lite mer av golvet.

Känner jag honom rätt kommer det va klart innan Valborg, vilket kommer bli nice om vädret fortsätter va sitta-ute-vänligt nu. :D


Nu ska jag väcka min sovande man å förflytta mej till sängen. :D

Håll tummarna för att det inte är uppstigning vid halv sex i morron bitti med(inte för att jag gick upp i dag, men ändå. :D) utan hellre kringtidigast klockan sju. :D


Glad Påsk!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards