Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 februari 2011

Kameran...

Av Lisa - 3 februari 2011 21:02

I går fick jag följande anonyma kommentar på detta inlägget:

Aldrig funderat på att skaffa en bättre kamera å föreviga minnen(bilder) med en bra kamera?


Jag antar att kommentaren, som jag uppfattar som en aningens spydig(!?), syftar till att de flesta bilderna på bloggen just nu är tagna med min mobil.

Trots spydigheten får jag erkänna att denna personen har en poäng.  

Faktum är att jag som så sent som förra året fick en ny fin Olympus-kamera av Martin i födelsedagspresent som jag verkligen borde använda mer...

Inte vill jag att alla Leo's bebisbilder å alla bilder på Viggos framsteg å upplevelser  ska va tagna med en iphone...

Grejen är dock att jag å den här kameran inte riktigt kommer överens.

Jag lyckas inte få speciellt bra bilder...


Var å varannan ser ut såhär.

 

Nån som har en aning om varför..?

Suddigt å konstigt lyse...

Reaktionstiden å fokuseringen är sämre än på den gamla kameran..

Jag har allt som oftast den inställd på P, som är nån from av Auto-mode, eller på Auto.

Har lyckats ta reda på att den är inställd på högsta upplösningen med.

Jag är inte så high på att använda annat än "ta-bild-på-mat-funktionen" bland de övriga inställningar man kan välja i mellan, å jag är dessutom mest intresserad av att ta bra bilder på Auto-mode...


Nu kan jag såklart läsa bruksanvisningen(så dags, eller hur? :)) men det glömmer jag hela tiden å sen står jag där å missar bra Kodak-moments med att de tre fyra första bilderna blir kassa...

Nån som är hemma på Olympus, eller har nått annat tips till mej?


Jag vill lära mej älska min nya kamera å ha ett lika bra om inte bättre förhållande med den än med den gamla, men den rackaren gör det inte lätt för mej... :D



 
 
Linda N

Linda N

3 februari 2011 22:22

Hm, bilden ser lite skum ut i kvalité om det är så kameran tar på "auto". Var har du köpt den? Kanske kan gå in och se vad de säger om den?

Jag har bara haft en digital Olympus och jag ska ärligt säga att jag inte var förtjust i den. Såå långsam också...

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

3 februari 2011 22:38

Jag har beställt den på cyberphoto, men den kanske kan kollas på nånstans ändå..
Har haft två olympus tidigare å älskat dem båda... Men den här är ytterst märklig minst sagt. :)

 
Linda N

Linda N

3 februari 2011 23:03

Ring och prata med deras kundtjänst. Jag skickade tillbaka en canon där lcd-skärmen flagade och deras service var jättebra!! Fick tillbaka kameran efter bara två veckor.

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

4 februari 2011 08:53

Den har inte tagit så dåliga bilder hela tiden heller, så det kanske är nått som är galet.
Ska ringa till Olympus å kolla!. :)

 
Frida

Frida

4 februari 2011 10:33

Investera i en riktig systemkamera!
Det finns billigare modeller & dom som är lite dyrare såklart, men det är sååå värt det Lisa :) Vi köpte när vi fick Ville & dom ögonblicken man får med den är oslagbara :)

http://mammanolte.bloggplatsen.se

Lisa

4 februari 2011 11:51

Jag vill helst ha en man kan ha i väskan å inte nån stor... Ska undersöka om det är nått fel på min kanske..

 
Emma

Emma

4 februari 2011 12:08

Har den ansiktsigenkänning? I så fall är den på? Hade det på min och det gör att den blir mer långsam, tog bort det och voilá- en helt ny kamera;) Finns nya systemkameror nu som ser mer ut som en kompaktkamera där man kan köpa till olika obketiv etc. kolla på expert så ser du vad jag menar. Om du inte får hjälp på nätet så kolla med Robban på Bildbutiken, han är jättebra!!=) Lycka till!

http://livetsom.bloggagratis.se

Lisa

4 februari 2011 12:30

Det har jag, ska genast testa å ta bort den, om jag hittar hur man gör. :)

 
Linda N

Linda N

4 februari 2011 12:43

RIng inte Olympus isf utan ring Cyberphoto :o)

http://knepstolparna.blogspot.com

Lisa

4 februari 2011 12:58

Japp, japp. :) Det var de jag menade. :P

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards