Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under januari 2015

Av Lisa - 14 januari 2015 18:38

Om man är smart så använder man en mitt-i-veckan-vabdag till återhämtning å vila.
Eller så är man det inte, smart alltså, å stressar sej halvt fördärvad för å hinna med så mycket som möjligt.

Orken tog egentligen slut för flera timmar sen men jag är liksom inte klar än.


Tur jag aldrig har påstått att jag är särskilt smart... :P

Av Lisa - 14 januari 2015 15:45

Ganska slitit faktiskt.
Att göra egen mandelmjölk.
När det finns osötad att köpa.
Men ändå.
Ganska kul.
:)

Återigen är det nya boken som inspirerar.
:)

Samma bok ska få stå för kvällens träningsupplägg också. :)

Av Lisa - 14 januari 2015 12:55

Ni vet vid det här laget att jag en sucker för faktaböcker å på allt som kan göra mej bättre på något eller få mej att orka mer osv osv.

Har precis varit på bibblan å hämtat den här:

Nu återstår det bara å se om den skapar mer mamma-ångest än faktiskt bidrar till mer kärlek i familjen å mer självkänsla hos mina grabbar! :)

Av Lisa - 14 januari 2015 12:06

Äter som en häst å leker som en galning! :)

Nu hoppas vi att det dröjer innan den lilla sötnosen råkar ut för det här igen! :)

Av Lisa - 14 januari 2015 08:50

Jojjomen.
Blodsockerfall a la Leo.
Han är ledsen.
Ulkar eller kräks.
Är hungrig å äter å dricker lite sen somnar han en stund.

Sen vaknar han å förhoppningsvis sitt vanliga pigga jag igen.
<3

Jag har lärt mej å känna igen det å vet vid det här laget när det är läge att va hemma å ta en vilodag.

Det hade varit lite smått spännande å mäta hans blodsocker i dessa lägen.
För det har vi aldrig gjort.
Däremot har jag back in the days, när det här hände oftare, fått besked från barnmottagningen att det inte är något att oroa sej för(fast det gör man ju ändå).

Vi får ta det för vad det är å va glada över att det var bra länge sen sist i allafall. :)

Av Lisa - 14 januari 2015 07:33

Jahapp.
Här ser ni en pojke som troligtvis har drabbats av ett av sina klassiska blodsockerfall.
Han åt minimalt av middagen i går(jag ger mej. vi får väl leva på biffar då!) å det märks direkt på morronen.
Han var illamående å pylig tills han kräktes lite.

Nu är han dock pigg som en mört igen.
Men vi stannar hemma i dag åtminstone för å va på den säkra sidan. <3

Det var den lönen det.
Hade varit så skönt å få en fullständig lön nån månad alltså.
Det var länge sen nu.
Men men.
Inte mycket å göra åt å tack å lov behöver jag inte lämna nån i sticket på jobb i allafall. :)

Dagens frukost.
Ägg-bacon-muffins å nygjorda mandelsmöret. :)

Ska duka undan frukostdisken nu, sen ska vi skjutsa Viggo till skolan.
Vi hörs om en stund! ;)

Av Lisa - 13 januari 2015 22:34

Gjorde mej lite mandelsmör. :)
Var för länge sen nu.
Gott å enkelt å nyttigt! :)

Det är med möra ben jag kryper ner under täcket i kväll.
Nya vikt-rekord på tabatan å jag är galet nöjd med hur veckan har startat på träning å mat-fronten! :)

I morron är det redan onsdag igen.
Får se vad den bjuder på. ;)

Det är lillasysterns födelsedag, men henne firar vi på lördag med det årliga balunset i Hunnemara. :)
Ni som hängt med här länge har kanske koll på att våra barn sover borta vid väl valda tillfällen.
Fem-sex gånger per år kanske.
Å Stinas födelsedagsfest är stående som ett av dom tillfällena å det brukar gå ganska vilt till. :P

Skillnaden i år mot andra fester är att Gustav får sen äran att sjunga "sin" dont look back in anger själv å slipper blir uppringd sent av systrar som ska skråla samma utvalda låt för att uttrycka sin saknad. :)

Om jag är taggad?
Nää då. :D

Det var allt för i dag det! ;)
Vi ses i morron!
Natti natti!

Av Lisa - 13 januari 2015 18:11

Fick en gigant-orkidée av bästa grannarna som tack för vi haft det ruggigt slitiga uppdraget att mata deras fiskar i en vecka. :P

Så fin! :)
Tack snälla!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards