Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 december 2012

Av Lisa - 21 december 2012 16:54

Martin är hemkommen å vi har varit ett varv på Coop å köpte det jag glömde i går. :)

Å så fick våra bortskämda ungar Madagaskar 3 som en liten fira-julledigheten-present.

Den kollar vi på just nu å chillar en stund innan det är dags å göra fredagsmat.


Varm smörgåstårta ska vi ha är tanken, fast minivarianter så Martin kan äta med.

På tal om det så har jag hittat ett havremjöl som är glutenfritt. :D

Inblillar mej att det är lättare att hantera än de andra mjölsorterna när man vill baka bröd åtminstone. :D


Det är så fruktansvärt skönt att äntligen ha ett rent hem. Nystädat, utan att trampa på smulor å få fastklibbad strumpor överallt. :D

Det tog en halv evigthet, men nu är det äntligen klart. :D


Trevlig helg på er nu hörrni! :D

Fast vi hörs säkert senare. :P

Av Lisa - 21 december 2012 11:41

Kommun-pläden gör sej bra i sängen med! :)
Barnen älskar den uppenbarligen . :)

Av Lisa - 21 december 2012 10:19

 

Viggo's bidrag till julgranspyntet. :D

Riktigt gullig tycker jag. :)

Vi har ju haft riktig gran varje år sen vi flyttade in här i huset.

Som vi huggt själva i Håkans skog.

Jag har aldrig fattat varför folk gnällt om barr.

Våra grannar har knappat fällt några synbart, oavsett om det fått flytta in hela två veckor innan jul

I år stoppade snömodd å oskottade vägar oss från å hugga gran, så vi köpte en utanför Coop.

Nu förstår jag vad ni menar.

Den barrar utav bara h*lvete rent ut sagt å jag är glad om det är några enstaka barr kvar till måndag å om dammugaren överlever...

 

Här tar vi det lugnt.

Barnen pysslar med sitt, som i detta nu innebär bilbana i vardagsrummet(hurra när jag ska städa!) å jag pysslar lite med mitt, rullar bountybollar, skär polkafudge å skållar kryddor å korn till bröd. :)

Snön yr utanför fönstren å julmusiken skvalar ur högtalarna. :)

Det verkar bli jul i år också. Å fortare än kvickt gick det också. :)

 

Nu ska jag stoppa ner grabbarna i badet här å påbörja städningen. :D

 

Vi hörs igen sen.

 

(brukar ni göra egen sillinläggning? vilka sorter i så fall?)

Av Lisa - 21 december 2012 08:45

Super sen frukost i dag.
Sängen var så skön..

Av Lisa - 21 december 2012 06:36

Jag ser fördjävlig ut.
Å känner mej där efter.
Huvudvärk å trött.
Barnen tycker det är morron men min kropp vägrar! :(

Ligger kvar i sängen å hoppas det vänder om en timme eller så!
Lediga är vi i allafall, å då vill jag verkligen inte slösa bort dagen på huvudvärk! :(


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards