Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Lisa - 5 december 2012 21:33

 

Har koncenterat årets julpynt till fönstret vid matbordet. :)

Mina älskade kosta boda-tomtar ska såklart ha hedersplatsen. :)

 

Då har jag gjort den här veckans fem jobbtimmar. Sparsamt värre på den punkten såhär mitt i vab-veckan.

I morron skulle jag varit i skolan mellan ett å fem men det får jag skippa det med.

Måtte det va bra med sjukor för ett bra tag framöver nu.

 

Precis som jag trodde valde Viggo hemmadag även i morron så vi fortsätter vårt lugna mystempo ett par dagar till.

I morron ska den där fonden kokas å så ska jag baka lite tänkte jag. :D

Å så ska vi äntligen äta fisk. Köpte en fin-fin hällefilé på CG som vi ska göra nått smarrigt av. :)

Mat, mat å åter mat, same old same old..? :D

Jag är besatt jag vet, men det gäller å passa på när tid å inspiration finns. :D

 

Nu ska jag duscha sen ska jag bädda ner mej, fem timmar räckte för å köra slut på mej tydligen, inte för att jag jobbat i hjäl mej, men jag har varit på en annan, ovan avdelning i kväll. :P

Natti natti!

Av Lisa - 5 december 2012 14:10

 

Bild på barnen från i går.

Måste säga att jag är imponerad av overallerna.

Jag tyckte först de vägde väldigt mycket, men det verkar inte barnen tycka.

Å de håller sej verkligen torra å varma i dem.

Å det allra smartaste är tum-hålen i muddarna.

Perfekt sätt å fixera vantarna på. :D

(overallerna är märket everest å köpa på stadium)

 

Viggo ångrade sej ganska omgående i sitt uttalande om att stanna inne hela dagen så vi paltade på oss å drog en sväng till pulkabacken. :D

Båda pojkarna älskade det i dag, verkligen. Skrattade å swischade ner i världens fart.

Tyvärr blev Leo-stackarn kissnödig, å även fast han är blöjfri å sköter det utmärkt var det lite väl långt hem för att han skulle klara det.

Men men, nu får vi se om overallen håller måttet i tvätten också. :D

 

Vi har nästan precis ätit en sen lunch å slappar en stund framför Nice Nyfiken. :)

Ingen av barnen har annars bett om å fått se på film på dagitid nu när vi varit hemma.

Ovanligt då Leo är för besatt av tv för å va så liten i vanliga fall.

Måste va så att de blir trötta av dagis å inte orkar göra annat när vi har enstaka lediga dagar?

Skönt att de vilat ut nu då. Å snart är det julledigt med. :D

 

Jag börjar förbereda mej mentalt för å bege mej till jobbet.

Men först blir det lite mys till här. :D

 

Av Lisa - 5 december 2012 10:23


 



(Viggo slängde sin nappar i Mörrumsån. Till fiskarna.)

 

Nästa år va? :D

Av Lisa - 5 december 2012 09:57

 

Viggo-spiggo la beslag på så många tomtar han hann innan jag sa stopp, de står nu å trängs med ljusstaken i hans fönster. :D

 


Jahapp.

Det är nästan så det känns som att jag är föräldraledig igen. God, how i miss thoose days!

Än saknar jag inte jobbet sådär märkbart å jag har lagt skolstressen helt åt sidan.

Jag passa på å försöker använda den här karantän-tiden till å slappna av å umgås med barnen.

Visst, de blir rastlösa å uttråkade i å med att de är precis lika pigga som vilken dag som helst å driver mej till vansinne i mellanåt, men det är ändå så härligt att få va hemma med dem.

Leo börjar se fin ut i huden igen. Utsalgen i ansiktet är nästan borta å på benen å armarna börjar det med lugna sej.

Tror inte han smittar längre, men det är lika bra att han är hemma resten av veckan.

Viggo ska få välja själv om han vill till dagis en rund i morron, men om jag känner honom rätt väljer han nog bort det. :D


I kväll ska jag faktiskt jobba en sväng. Börjar fyra så Martin kommer hem lite tidigare å byter av mej.

Annars har Viggo bestämt att vi bara ska va inne i dag, leka å mysa å kolla ut på det kalla vädret. :)


Vi hörs senare! :)

Av Lisa - 5 december 2012 08:11


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards