Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 24 september 2009

GI eller VV?

Av Lisa - 24 september 2009 08:15

Eftersom jag är grymt velig i mitt beslut angående vad jag ska ta till för att göra

allvar av mitt tjat om viktnedgång tänkte jag ta hjälp av er där ute! :)

Jag har skapat en omröstning, så rösta å kommentera gärna om varför ni röstat som ni gjort. :)

På måndag måste jag ha bestämt mej, för detta håller inte!

 
 
Emma

Emma

24 september 2009 09:36

Röstade på Gi- som du själv sa så har du ju redan det tänket och det har ju fungerat förut, eller?=)

http://livetsom.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ina

24 september 2009 10:33

Jag tycker vv .
Dels för att jag känner många som varit med där och varit supernöjda.Men också för att jag tror på det mer långsiktigt.
Jag skulle iaf aldrig kunna leva på gi mat hela livet.
Men med vv ändrar man sin kost för alltid.
Det är ju "vanlig" mat fast lite omarbetad bara.
Jag gick ner över 10 kg bara genom att laga mat från deras kokböcker och träna då.
Men det där måste du känna själv.
Vilken mat gillar du mest?Vilket känns enklast/roligast för dig.
Jag tycker för övrigt inte det ser ut som att du behöver banta:)
Ville bara lägga till det;)

 
Ingen bild

L

24 september 2009 13:08

Jag röstade på GI, men vill inte med det säg något ont om vv för det har jag aldrig själv provat. Däremot har jag själv gått ner med GI metoden och tycler att den är sund på något vis. Liksom tidigare kommentar tycker att viktväktarna är mer långsiktigt tycker jag GI känns med långsiktigt iallafall för mig, så det där verkar ju bara vara en smaksak. Min fördom mot vv är att många jag hört gått upp sina kilo igen, och att det är en massa räknande med kalorier, men som sagt detta är säkert bara fördommar jag har. Jag och min sambo har gått ner med GI och fått in tänket, och har nu mer och mer gått tillbaka till vanlig mat men med GI-tänket och ändå kunnat behålla vår nya vikt. Så man behöver inte leva på strikt GI resten av livet :-)
Oj vad långt det här blev... Men lycka till, vad du än väljer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards