Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2009

Av Lisa - 17 mars 2009 07:32

Här sitter jag i skolan redan.

Åkte med pappa vid tio över sju så.

SItter här å sörplar räligt automat-kaffe i brist på annat.

Fösöker få i gång min skolmejl, men det verkar va dött lopp.

Kom även precis på att jag inte har nån mat med mej. :S

Skulle som sagt slutat tidigare ju. Men, men det får bli nått på stan då(dock inte nån j*vla baugette, ska skärpa till mej nu).

Tradigt att äta själv bara, men det överlever man ju det med. :D


Ska snart masa mej bortåt klassrummet å läsa lite i min bok som ska va klar till nästa vecka.

Har även en upgift att lämna in på torsdag. :/ Hinner man ju inte med precis när man ska ta hand om en sjuk liten grabb. Det blir att sitta med den i kväll så mycket jag orkar å i morron kväll...

Thats life, and i love it! :D


Av Lisa - 17 mars 2009 06:38

38,5 är det senaste feber-budet, m.a.o inget dagis i dag.

Å inte i morron heller.

Har sovit mindre än halv natten men jag har inte mycket annat val än att gå i skolan länge i dag. Bättre att man kan göra så än missa en massa...

Men det känns inte speciellt kul att lämna nån av dem. Martin är inte heller bra, de hostar å snörvlar i kör. :(


Ska åka med pappa till skolan redan tio över sju, kan lika gärna sitta där så tidigt som att sitta på bussen i en halvtimme.


Frukost nu, sen kickar vi i gång. :)

Av Lisa - 16 mars 2009 21:37

Jag har en massa jag vill få ut, ventilera å berätta, men i kväll har jag varken tid eller ork tyvärr! :(

Men, men jag hinner, tids nog! :D

Skola i morron igen, får se om jag slutar tolv eller går till tre.

Det beror på hur Viggo mår om vi ska va hemma på onsdag.


Natti, natti därute. :D


Statistiken pekar stadigt uppåt! Yeeeej! :D


Av Lisa - 16 mars 2009 19:16

Ska snart hämta upp pappsen å köra till träningen. Det blir bara vi i dag, mamma skulle på möte å Stina jobbar. :S

I dag ska jag ha linne på mej i allafall, låt folk skratta åt mej, skiter i det i dag! :)


Är trött som fanken för att inte säga helt färdig, hem å duscha å sen dirket i säng är vad som gäller.


Grabbarna är inte alls bra. Viggo är hostig å febrig så vi får se om det blir nått dagis i morron å på onsdag. :( Stackars liten. :(


I morron ska jag till skolan i allafall, sen får vi se vad som händer som sagt.


Packa lite nu ja...

Av Lisa - 16 mars 2009 15:47

Följade dialog utspelar sej på buss 310 med avgång 15.10 från Väggaskolan.


Jag: Asarum. (å håller fram min tjuga)

Busschauffören: Ungdom va?

Jag: Egentligen inte.

Han: Va? Hur gammal du då?

Jag: 23!

Han: Hupp.


Ibland är det riktigt roande att åka buss! :)

Av Lisa - 16 mars 2009 06:46

Har varit vakna mellan ett å tre till å från, mest till. :S

Snorigt, hostigt å oroligt, men ingen feber, än.

Får se hur han mår i dag kotten, han tederar ju att lägga alla obehagliga tillstånd till nattetid å sen va sej själv å som vanligt på dagarna. :D


I dag är det så ljust att jag har glömt å tända lampan över bordet. :)

Härliga tider väntar, ingen mer snö nu tack!


Skolbussen i dag, men from onsdag ska jag köra, varje dag. :)


Nu är pojkarna vakna! 


Ha en bra dag!

Av Lisa - 15 mars 2009 21:17

Back to school i morron.

Skönt men drygt ändå...

Ska lägga fram lite kläder å sen ta lite "satin hands" å krypa ner.

Har en obehaglig känsla av att Viggo kommer bli sjuk. :S

Hoppas jag har fel å att vi får sova i natt, allihopa!


Kram

Av Lisa - 15 mars 2009 17:57

Jo, det smyger sej på...

Men jag tänker bara njuta av de resterande timmarna av den här helgen å ordna resten i morron bitti. Sånär som på lite lunch-lagning. :D

Tänker stiga upp lika tidigt som förra veckan så jag kommer förhoppningsvis ha gott om tid. :D

Vill hemskt gärna få tid till att återuppta mina morron-promenader nu när skolan börjar igen.

Men det beror ju helt på var Martin ska va å jobba. Kör de vid sex så hinner jag knappast det om jag inte vill stiga upp fem. Å det vill jag inte, vid halv sex är gränsen. :)


Viggo däckade vid tjugo i sex. Han var helt slut! :D Tröttheten kom redan vid fyra. Så vi fick köra alla knepen som finns,bad å lek... Men som sagt, tjugo i sex sov han.

Innan dess har han varit så glad å på topp. :) <3

Det hade gått bra hos mormor å morfar, men rutinerna blir ju alltid lite ruckade. :) 

Verkar dock som min lilla dagis-kille har åkt på en tradig förkylning med hosta. Hoppas inte han blir sämre i veckan, men då får jag va hemma med honom, inte mer med det ju...


Pizza strax, jag har för en gång skull tagit en annan än jag brukar. :) 

Ska spela med, eller ja, jag hejar mest är försöker hjälpa till med "tänk-grejerna" har lite svårt att styra på sånna här nya spel. :D 


Så, duka lite nu...




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards