Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2009

Av Lisa - 21 februari 2009 11:57

Martin har bytt mobil-operatör till tre.

Stina ska troligtvis med göra det under veckan.

Så jag tänkte what tha h*ll jag hänger på så vi kan ringa, smsa å mms gratis till varandra.


Så enkelt var det inte tyvärr, för jag vill ju behålla min mobil och fortsätta ha kontant kort.


(Är lite rädd för abonnemang.

Jag har haft abonnemang en gång tidigare, när jag var 15 år, en nära-döden-upplevelse som slutade med 3000 kr en månad, sen var det slut med det roliga.)


Anyway för att kunna ansluta sej till tre måste man tvunget ha en 3G-mobil. Å det har jag inte. :S

(som också kan innebära surf på bärbar dator utan usb-modem via telefonen, dvs möjlighet att blogga över allt, som förvisso kanske inte känns fult så viktigt eftersom jag alltid är hemma. :D)


Det jag ville få fram var att jag är lite smått besviken på mej själv som "absolut inte behövde nått 3G när jag köpte min telefon i sommras!".

Varför ska jag alltid va så anti till allt nytt?


--------


Som ni säkert förstår pausar jag redan...

Illa av mej, men jag var tvungen å dricka plus ringa Bill å meddela vad det fanns till henne i dagens H&M-paket så jag fastande lite här.

Kollade lite bloggar med, åååååå vad snygga blogga alla har utom jag.

Snart flyttar jag alltså, kan jag inte byta mobil-operatör kan jag åtminstone byta blogg-server!



Av Lisa - 21 februari 2009 11:09

Känner mej tyvärr inte piggare i dag.

Är yr å trött, men jag orkar inte bry mej, eller gnälla(bara lite :D)


Denna dagen ska det hinnas med en hel del.

Var på Ica redan kvart över nio, höll seriöst på att krocka med en hemtjänst-bil som körde rätt ut från en tvärgata! :S Jag fick nita, ordentligt, tur att det inte var halt då hade jag drämt rätt in i dem!


Väl på Ica var det jag, pensionärerna å M å P. Dem hittade jag vid delikatessen. Det ville låna Viggo å åka pulka så han är där nu.

Jag ska passa på å städa för Martin är också i väg.

Körde även inom Reptil, hämtade ett H&M-paket(med tre toppar tll mej) å köpte en påse godis till kvällens Melodifestival.

Som jag för övrigt ser fram emot i kväll, tänker nog se hela till å med. Å rösta!

HEJA BWO! :D


Nej, nu ska jag sätta i gång med städandet, har en del att plocka undan å så så det kan ta sin lilla tid ändå, utan att jag sitter här å sölar. :)





Av Lisa - 20 februari 2009 20:34

Sla slänga i mej ett par alvedon å krypa ner nu.

Vilken lovely fredagskväll, NOT!

Inget Monopol i dag alltså. :S Illa.

Men jag orkar banne mej inte mer!

Hoppas, hoppas, HOPPAS att jag inte är sjuk när jag vaknar.

Det har jag inte tid med!

Av Lisa - 20 februari 2009 19:13

Trodde tröttheten jag kände i morse bara var nått tillfälligt men icke. :S

Det gick bra på praktiken, då var jag någurlunda ok, men sen..

När vi var på banken satt jag bara å filnade med en penna i högsta hugg. :P

I fyrtiofem minuter var ví där, å det blev ett å annat papper att singera.

Skönt i allafall, för nu ska här byggas badrum, med dusch! :) Äntligen!


Hann även med lunch på stan med familjen innan banken å en affärsrunda med Bill innan dess. Jag köpte faktiskt en tröja. 129 kronor på Vero Moda, skulle inte ha den först för att jag tyckte den var lite tajt. Men jag ångrade mej, man ser nästan tjockare ut om allt man klär på sej är som tält.

I dag hade jag faktiskt mina strech-jeans, snygga. :)

Tyvärr kände jag inte att det passade med gympaskor till så jag har trampat över 10000 steg i sommarstövlar från Skopunkten. M.a.o så är mina fötter mindre glada just nu.  Å min hjärna funderar seriöst på att köpa ett par märkes-stövlar till våren, så fötterna slipper plågas..



Trött är jag då alltså, onaturligt trött.

Känner mej frusen å inte alls i form.

Hade velat köra Pilates i kväll med tanke på att träningen har uteblivit, men jag pallar inte.

Jag vill bara lägga mej å sova, läääänge.

 Tyvärr så bjuder inte helgen på så värst mycket vila. Bara en massa kalasförberedelser å sen själv kalaset på söndag, men det är ju värd, min lilla ettåring. <3


Eftersom vi åt en stadig lunch(kebab på pizzetta) blir det bara lite räkor å ägg nu ikväll. men det är ju gott det me.

I morron blir det riktig(dvs färsk från fiskaffären, som kära Buffi kört inom med i dag) lax. :) Till det pressad potatis å ärtor, får se om jag smörsteker den eller om det blir med basilika å citron i ugnen... :)

Smarrigt!


Lite mat i magen nu! :D

Av Lisa - 20 februari 2009 06:16

I dag är jag trött.

Snozzande bort min promenad å sen låg jag kvar fem minuter efter klockan hade ringt, vilket är ytterst ovanligt eftersom jag brukar gå upp innan den ringer i vanliga fall...

Mitt slöanade har resulterat i att jag är tio minuter sen i min planering, fast i dag verkar jag bli utan sällskap så jag skan nog kunna lägga på ett extra kol...


Annars önskar jag i bland att internet inte fanns. Så man nån gång kunde få prata med en riktigt människa, öga mot öga, i sället för att fixa allt via nätet.

Visst det ä grymt smidigt många gånger, men om man kör fast då?

Flera kvällar i rad har vi bilvit halvfärdiga med att fylla i Viggos dagis-schema via Dexter. Vi får liksom inte till det, å sen är det inkomstuppgift som ska fyllas i... I brist på support därifrån tänker jag avända mej av nätet å er, är det inkomst per månad eller per år?


Ha en fin dag!

Av Lisa - 19 februari 2009 21:33

Jag visste väl att ni ville berätta vilka ni är. :)

Men åter igen, jag vet att det finns fler spännande männsikor som följer vårt liv, nån som inte givit sej till känna innan kanske? ;)



Okej, nu var det slut tjatat om det saken, men kommentarer är alltid välkomna. :)


Jag är helt slut. Men inte sömnbrist slut, utan arbets slut. :) En ganska trivsam känsla, fast det hade känts ännu lite bättre om jag hade varit lite tränings slut också, ovanpå det hela. :)

Man kan inte få allt. :) Ingen träning i morron heller, men jag ska satsa på promenad på morronen åtminstone.


Jag slutar kvart över ett, min handledare är ledig så jag ska gå med Martina. :) Hon är lika gammal som  mej å färdig ssk. :) Är allt lite avis där.

Fast det är klart, jag har ju en massa annat å snart är jag med utbildad. :)


Nu över till nått helt annat.

Som jag sa tidigare i vecka kommer jag inte sluta med detta inom de närmaste åren eller så. I'm way to hooked, men jag funderar seriöst på att byta server. Bloggagratis är väl inte så kul egentligen.

Verktygsfälet tjabbar med mej å bilder (text med för den delen) ligger aldrig där jag vill efter jag publicerat ett inlägg.

Duktigt tröttsamt nu när man är veteran (:D på området)

Frågan är vilken sida man ska välja bara, om man pallar byta alls...

Blogg.se har jag hört bråkar mycket med, med inloggningar å sånt...?

Men jag kan ha fel. Vad finns det mer, blogspot?

Vill med ha en snygg blogg ju! :P


Kvällsrutiner nu.

Ladda kaffebryggaren.

Leta kläder.

Borsta tänder.

Lägga mej.

Sova tio minuter.

Hämta över Viggo.

Sova...


Gonatt!


Av Lisa - 19 februari 2009 19:15

För det första, tre ynka presentationer av 130 pers? Kom igen å bjud till lite nu! :P    





Då var det torsdag. 

Det känns helt mad, torsdag redan? 

Vilken snabb vecka det har varit.Kan ju bero på att jag har försökt hålla mej någorlunda koncenterad om dagarna å kämpat för att visa vad jag kan å att jag vill lära mej allt, helst. :)

Jag har gett insulin, tagit blodprov(stick-i-fingret alltså, kappilär-prov även kallat, om nån bryr sej. :D) lagt om ett par sår och skrivt journaler på datorn. :)Jag gillar verkligen min handledare, hon är så himla bra. <3 


Förrutom Apu har jag inte hunnit med så mycket mer än att leka med min gosse. :)

Nu skrivs det inköpslistor å kolla recept till söndagens kalas.(kom precis på syltlök, som ör ytterst viktigt, eller? :P)  


När jag har duschat å ordnat klart är det tv-kväll för hela slanten, du är vad du äter och vad blir det för mat!. :) Yeeeej!
 

Av Lisa - 19 februari 2009 06:17

Länge inlägg i dag heller.

Jag verkar få frukost-sällskap, jag hör nån ropa på mej nämligen. :)

I dga har jag bestämt mej för att INTE fega ur, å ge insulin.

Jag SKA, har laddat hela natten!

Heeej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards