Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 december 2013

Av Lisa - 6 december 2013 21:22

Det har varit en galet intensiv vecka, å nu orkar jag bara inte mer.
Har lagt mej å tänker sova gott å vakna pigg å taggad för tredagarsledighet i morron bitti! :)

Natti natti! :)

Av Lisa - 6 december 2013 20:19

Tar igen förlorad tid med en fantastisk man! <3

Min egen pep in till grannen för å spela FIFA. :P
Men jag pylar inte för det, tänder ljus, bäddar ner mej under en pläd å umgås med Ernst! :)

Å på tal om Jul, man måste ju bara älska Hedenhösarna å årets julkalender!
Vilken fullträff!
Fruktansvärt roligt tycker hela familjen här! :)

Av Lisa - 6 december 2013 19:31

Till kvällens middag(helstekt fläskfile å gratänger) slog jag på stort å serverade både ett kryddsmör å en sås.

Cafe de paris-smör å Whiskysås närmare bestämt.

Riktiga fullträffar bägge två, å ni ska såklart inte behöva gå å fundera på hur man gör, utan här kommer recepten. :)


Café de Paris-smör.

Mixa rumstempererat smör med en vitlöksklyfta, en charlottenlök, lite tomatpuré, en skvätt worchestersås, en sked dijonsenap, hackad persilja å hackad gräslök.

Krydda med cayennepeppar(lite), paprikapulver å salt å peppar å mixa in det i smörsmeten.

Klicka smöret på en bit folié å forma det till en rulle, förvara rullen i frysen å skär så mycket smör ni vill använda i skivor vid servering. :D

 

Whiskysås.

Fräs två finhackade charlottenlökar i lite smör i en tjockbottnad kastrull.

Häll på en skvätt grädde å låt puttra i hop.

Tillsätt ca 1 msk kalvfond å lika mycket dijonsenap, mal i svartpeppar å ca 1 msk farinsocker.

Häll i ca 2 msk whisky å låt allt puttra i hop tillsammans med ungefär 2 dl grädde till.

Krydda med mortlad grönpeppar å servera. :)

 

Bilder blir det inga.

För hur tar man snygga bilder på en klick smör å brunsås?

Det kan inte jag svara på i allafall. :)

Av Lisa - 6 december 2013 15:40

Undersköterska i äldreomsorg.
Lågstatus å otacksamt.
Underbetalt å bortprioriterat.

Fantastiskt.
Roligt.
Viktigt!

Läser en berättelse i senaste demensforum å gråter.
Av sorg över alla de som inte bryr sej om våra gamla.
Politiker, läkare å ointresserade usk:or!

Samtidigt är jag så säker på att jag valt rätt.
Jag ger aldrig upp min dröm om hur det borde fungera!

Jobb · Lisa
Av Lisa - 6 december 2013 06:18

Fick en(aningens försenad, men vem bryr sej) förlovningspresent av min man.


Efter en natt med urusel sömn(vin alltså, bra på många vis, men sannerligen inte för sömnen! :() ska vi strax(men inte snart nog enligt Viggo) bege oss ut i snömodden för veckans sista jobb å dagisdag! :)
Klockan halv tre tar vi helg! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards