Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 november 2013

Av Lisa - 6 november 2013 21:25

Jaha.

Vad ska man säga?

Jag är faktiskt inte alls trött å eller ledsen längre utan känner mest ilska över hela situationen.

Det är över min befogenhet att lösa problemen å vilka val har jag då?

Att kämpa på eller söka sej bort.

Just i dag lutar det åt att kämpa trots allt. Men inte till vilket pris som helst.

 

Dagen i dag har flutit på trots mitt något dåliga humör.

Vi har lagat mat, lekt, handlat å varit på jobbet å skrivit av senaste schemat.

Jag lyckades ragga en ersättare till lördag å kan ta semester i sista minuten å åka med till Jönköping. :)

 

I morron ska jag jobba kväll å barnen ska till förskolan klockan nio.

Har ett par timmar på mej att få undan lite måsten.

Bör ringa några samtal å asa mej in till stan för å ta en bild till det där nya körkortet men jag sätter inga mål ännu, utan vi får se hur energinivån är i morron. :D

 

Nu ska jag bädda ner mej i allafall.

Å i morron är de positiva tankarna tillbaka, eller hur? :)

 

 

 

Av Lisa - 6 november 2013 21:00

Jag veeeet att jag tjatar.
Men har ni testat sworkit än? :)

Bästa träningsappen! :)

Allra häftigast är att man märker resultat ganska omgående.
De övningar som var snudd på omöjliga i början flyter på å i går lyckades jag göra mitt livs första riktiga push-ups.
Inte de djupaste man kan skåda kanske, men inga knän i golvet. :P

Jag mår verkligen bra av det här, å inte tar det särskilt mycket tid i anspråk heller! :)


 

Av Lisa - 6 november 2013 18:03

Nu var jag på dåligt humör redan innan men att få beviset på hur gammal jag egentligen är slängt i ansiktet gjorde väl inte det hela bättre precis! :P


Man skulle kunna säga att jag försöker kompensera genom att lyssna på sånt här...! :)

Av Lisa - 6 november 2013 16:01

#thebodyshop

Har unnat mej lite nytt! :)
(Rabattkoder alltså? Bästa! :))

Av Lisa - 6 november 2013 14:31

Egentligen vet jag inte vad jag ska skriva.

Men jag mår inte särskilt bra just nu faktiskt.


Envis huvudvärk å en jobbstress som håller på å ta knäcken på mej.

Jag är expert på å ta på mej för mycket, inte gå hem i tid å ta med mej jobbet hem.

Jag brukar trivas med det, det stör mej liksom inte, utan det är bara sån jag är.

Men just nu, är jag rädd att pressen kommer göra mej sjuk.

Att det bara ska bli för mycket å att jag kraschar.

Jag vet inte varför jag känner mej så ostresstålig men jag far så illa av att inte kunna göra ett bra jobb.

Jag blir ledsen å frustrerad.

Ångestladdad å orolig.

Av Lisa - 6 november 2013 12:52

Leo hjälper till med dammsugandet.    

Av Lisa - 6 november 2013 09:39

 

Viggo kan verkligen konsten att bli överraskande glad för det lilla.

Han kan bli precis överlycklig av nya kläder å i dag är det ett mini-litet block som jag fick med adventskalender-beställningen från Hiko som skapar glädjen. :)

Sida efter sida fylls med siffor å bokstäver å Viggo klargjorde precis att han minsann inte behöver börja skolan för han kan träna hemma i stället. :)


Vi är lediga i dag, men har som alltid lite ärenden.

Dels till affären som vanligt å så en runda till jobbet för å skriva av kommande veckors schema.

Det hinner jag uppenbarligen inte göra när jag är där.   

Å så tänker jag göra ett försök att hitta en ersättare som kan jobba för mej på lördag så jag kan åka med M å P å Stina till Jönköpning å hälsa på farmor.


Annars ska vi mest drälla runt hemma. Laga pulled pork med LCHF-tortillas å försöka tanka så mycket energi som det bara är möjligt!

Känner mej ärligt talat ganska dränerad å slutkörd å uppgiven just nu.

Men nån gång måste det ju vända...


Hoppas ni får en bra onsdag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards