Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Gomorron lediga tisdag! :)

Av Lisa - 15 oktober 2013 10:10

 

Hemma-frukost.

Något av det bästa jag vet.

  

Men inte precis det mest avkopplande.

Har spenderat hela måltiden med att försöka fostra Dexter som fått för sej att det är okej att hoppa upp på diskbänken å bordet, h-e-l-a t-i-d-e-n!    


Dessutom har jag gjort mitt yttersta för att lyckas förklara vad blodgivar å organdonation är för Viggo på ett pedagogiskt vis.

Tror nog jag lyckades någorlunda även om Viggo känner sej anigens negativt inställd till att nån doktor ska skära ut hans hjärta om hjärnan skulle dö.

Han tycker vi kunde uppfunnit leva-medicin istället så ingen behövde bli skadad eller sjuk å dö.   


Vi tog faktiskt sovmorron ända till halv sju å såg en stund på tv i sängen innan vi masade oss upp.

Nu har dock middagen stått i ugnen i sin första timme å frukosten är uppäten å avdukad. :)

Barnen leker tillsammans å jag passar på å dricka lite kaffe i lugn å ro innan dagen ska fyllas med annat. :D

 

Huset bästa lekställe?   


Precis som de allra flesta lediga dagar så trängs det en hel del måsten även i dag.

Middagen är som sagt redan i ugnen, å det blir Pulled pork som ska gotta sej i ett par timmar till.

När den är klar ska vi till stan å bibblan.

En snabbvända på bolget blir det också å om tiden finns hoppas jag vi kan svänga inom Apotekt på sjukhuset å köpa vitaminer till barnen å en fuktkräm till mej.

På tal om det, vitaminer? Är det något ni pysslar med? Eller nån annan form av kosttillskott?

Till er själva alltså? (jaaa, det är den sabla tröttheten jag vi mota bort, å griper efter alla halmstrån jag kan! :P)   

 


Ha en bra tisdag alla!    

Hörs sen!

 
 
Ingen bild

Tilla

15 oktober 2013 22:32

Jag försöker mig på allsidig kost till största delen men äter faktiskt extra magnesium som är bra om man vill orka träna lite längre😉 sen en detoxkur emellan åt är ju bra för att rensa ut en massa skit. Citron o färsk ingefära i kokt vatten som dragit en stund varje morgon är toppen. Bra för immun försvaret och gör en piggare😊

Lisa

16 oktober 2013 07:33

Tack för tipsen. :D Ska jag testa då. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards