Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2012

Jag å timeing alltså.

Av Lisa - 25 oktober 2012 10:20

 

Sandra ur-tjusiga dukning inför gårdagens middag å vinlotteri. :)



Barnen hade den goda smaken att faktiskt sova ända till halv åtta i dag.

Två timmar längre än vanligt alltså å så så tacksamt just i dag.

Inte för att det blev en särskilt hård vinlotteri-kväll, jag kom hem vid elvatiden med kroppen full av feber snarare än vin.

Har legat å frossat å svettas om vartannat hela natten å drömt konstiga drömmar där vi var i NY å träffade på Hollywood-frun Gunilla...?!

I dag är febern borta man kroppen är inte vad den borde. Halsen är tjock, bihålorna dunkar å min redan tidigare urusla hörsel är både en å två snäpp sämre än vanligt.


Ändock. Barnen är avlämnade på förskolan å jag ska läsa in mej på det här salutogent synsätt under förmiddagen. Allt för å kunna lösa den idivduella uppgiften i Växjö-kursen äldre och sjuk.

Klockan två ska jag befinna mej på arbetet å förhoppningsvis praktisera mina kunskaper. :D


Ska bädda ner mej i en fåtölj med en varm kopp kaffe å en pläd å skumma igenom den bok jag lånat på ämnet.

Det ska dock erkännas att jag inte har nån lust alls i dag.

Jag vill hämta hem barnen å lyssna på alla deras idéer å bara umgås med dem å så vill jag städa.

Å röjja i garderober, skruva upp hyllor å krokar å få ordning i åtminstone en kaos.

Nu är jag tyvärr en såndär person som fötts med tummen mitt i handen å är trots flertalet försök ganska så oförmögen att hantera den enklaste av skruvdragare. Annars hade jag kunnat klämma in lite sånt fix i plugg-pauserna.


Ha en bra dag allihopa.

Så hörs vi igen! :)


 
 
Malin

Malin

25 oktober 2012 12:15

Jättemysig dukning!

http://maulinee.bloggplatsen.se

Lisa

25 oktober 2012 12:22

Ja, det var verkligen fint. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards