Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Lisa - 11 november 2011 21:15

Jisses vad jag fryser, ligger nerbäddad under en pläd å huttrar.

Jag hade kunnat ge hur mycket som helst för att kunna värma mej framför en sprakande brasa just nu.

En braskamin, det toppar helt klart min önskelista(tätt följt av en crosstrainer å en grillpanna i gjutjärn. :P)

En sån här rackare hade lätt värmt upp hela vårt markplan

å bidragit rejält till mysfaktorn dessutom. :)

  

Kvällens Beef sandwich var fullt godkänd även om flanksteken visade sej va lite väl blodig på vissa ställen.                                          


                                        

Vi hade verkligen ingen regelrätt datenight då anrättningen intogs i tvsofforna.

Ingen av oss orkade nått annat i kväll. :)

Hoppas vi inte är det varenada fredag bara för nu, mer än nånsin, kan vi behöva bara sitta ner å umgås en timme eller två utan barn eller datorer å tv.



(gammal bild)





Dagen i dag började sedvanligt klockan halv fem.

Hur kan man va så pigg å glad som Leo så dags?

I dag hade vi förvisso ingen chans till sovmorron ändå, men vad sliten man blir av å sova så lite.

Somnade sent i går å sen hade Viggo växtvärk på förnatten å sen jobb på det.

Däckade sittande i eftermiddag å Martin snarkar som en tok här på soffan jämte. :)


Jag har mest jobbat i dag å det är även vad mina tankar kretsar runt just nu.

Det är långt i från bra. Tyvärr. Men jag jobbar på å hoppas. :D

Jag fick i allafall tag på vaktmästaren å kunde få en egen nyckel i dag, skönt å slippa leta rätt på någon annan när man behöver kissa om inte annat. :)

 

Vi satte på Die Hard 4.0 i brist på annat här, men jag har mest hängt vid datorn å Martin snarkar som sagt. :D


Ska släpa mej till duschen nu innan jag följer mannens exempel.

I morron är det kvällsjobb som gäller, men förstgympaå egentid med stora sonen. :D


Natti natti!





Av Lisa - 11 november 2011 20:10

Blivande brud får en drink av en vän.

Blivande brud anser att drinken är för stark å skickar sin andra vän till baren för å avhjälpa problemet.

Vännen springer till baren:

Kan jag får lite mer cola i den här rom-å-colan?

Å får till svar:

Det är ingen rom-å-cola men okej, du kan få cola i den om du absolut vill.. :D


  



Av Lisa - 11 november 2011 18:27

 

Sötnosar i badet!   


Hej på er mina vänner(å ni andra?!) :P)


Har haft fullt upp i dag, hämtade på dagis så sent som klockan tre å sen dess har det gått i ett.

Snart sover bägge de trötta barnen å mannen å jag ska fredags-kalas på Beef Sandwich( ( i min variant gör jag egen pepparrotsvisp å så använder vi lite olika kött, i dag blir det en flankstek mellan ciabatta-skivorna som inte en heter ciabatta justi kväll. :D

Det fanns bara mindre varianter av detta bröd med annat namn baldn bake-off sortimentet på CG. Jag tvivlar dockinte en sekund på att et blir  lika gott. :P).

Martin fick dock köra ett varv till Ica å hämta timjan, för det hade jag glömt. :D


Jag bloggar mera sedan om jag lyckas samla i hop mej så pass.

Är såklart svintrött.

I kväll igen...


Trevlig helg på er!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards