Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Lisa - 1 november 2011 22:12

Det blev visst inget bloggande i eftermiddags.

Jag var fullt upptagen med å stressa runt å försöka hinna få undan så mycket som möjligt av städ å matlagning innan jag skulle börja jobba så det hanns inte med en enda datorpaus innan jag tog cyklen upp till M å P's å lånade en bil att ha till jobbet.


Hur gick det då min första arbetsdag på mitt egna jobb?

Det gick helt okej, rentav bra, förrutom den lilla detaljen att jag kom en hel timme för sent?!

Jojjomensan, jag hade lyckats läsa på fel dag på almanackan!

Å eftersom mitt telefon-nummer uppenbarligen inte finns nånstans på jobbet(för jag finns ju inte alls i telefonkatalogen..?!) hade ingen ringt efter mej så när jag anlände var det minst sagt stimmigt å upprört då de inte trodde jag skulle dyka upp alls.

Jag orkade inte ens skämmas.

Gjort är liksom gjort, men det är ju ganska förargligt första dagen på ett nytt jobb eller hur? :P


Men förrutom just detta gick det som sagt bra.

Det känns dock väldigt surrealistisk att det här är min arbetsplats, där jag ska va å jobba tills jag väljer något annat.

Dit jag ska gå fem dagar i veckan, ha kollegor, ett eget fack på kontoret å mitt namn på schemaraden.

Jag har under min tid som arbetande aldrig upplevt det, utan bara varit den där vikarien.


Men nu är det nya tider.

Tider som fortsätter i morron.


Är dödligt trött nu.

Ska duscha av mej sen stupa i säng å hoppas på att jag lyckats varva ner tillräckligt för å somna.

Klockan ringer halv sex i morron bitti.

Hoppas det räcker med en timme, bilfärden till dagis inkluderad...

Martin kör senare i allafall, så jag drar inte hela morron-lasset själv i allafall. (annat blir det på onsdag då.) :D


Gonatt på er nu! :D


Av Lisa - 1 november 2011 09:29

 

...Att jag har två dagisbarn?


I dag är dagen jag börjar jobba.

Det känns okej, verkligen.

Rentav spännande å roligt. :)

Allt har sin tid å tiden av lyxen att va hemma är slut.

Nu följer en annan tid.

En annan vardag, med jobb å tid i från varandra.

Jag väljer att fokusera på det positiva.

Alla fördelar med förskola å jobb helt enkelt.


Håller tummarna för att det kommer kännas lika okej i kväll,

när jag gjort mitt första pass...!



Nu ska vi njuta av varandra den sista timme, för sen blir det inte med umgänget förrän efter jag slutat i morron!

Räkna med ett par inlägg till innan jag ska bege mej sen. :D

Hej så länge!

Leo · Lisa · Vardag · Viggo

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards