Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 13 mars 2015 15:05

Ombytt å klar.
Det får va hur soligt det vill men jag tänker inte sätta en fot utanför dörren mer i dag!

Vilken vidrig dag detta blev.
Har haft hemlängtan till tusen å inte haft nån som helst lust till någonting.
Varit ett känslomässigt vrak, trött, rastlös å lipig.

Fick till å med stänga in mej en stund på jobbet å torka tårarna.
Jag har ont i en fot å vill nog allra helst bara bädda ner mej å sova tills i morron.

Men jag ska försöka skaka av mej olusten å njuta av mina fina barn som jag längtat så efter hela dagen.
Det ska nog ordna upp sej om efter nån timme i deras sällskap. <3

Jag återkommer med fredagsmys-tips om en stund. :)

Kram på er!

Av Lisa - 13 mars 2015 07:08

Vi har hamnat efter med tvättandet denna veckan så jag får köra på reservförrådet(ni vet sånt man inte slänger, men alltid ratar i första hand? :P) av strumpor, trosor, bh o-c-h linne. :)
Min jacka var dessutom så himla skitig så den hänger på tork i källaren medan jag får möta den fredag i någon kallare variant. :P

Men har man inte värre bekymmer(fast det har jag. :/) då ska man inte klaga särskilt högljutt.
Inte när det är fredag å allt. :)

Ha en bra dag.
Vi hörs lite senare. :)

Av Lisa - 12 mars 2015 22:20

Jodå.
En selfie blir det. :P
(No wonder att mitt telefonminne blir fullt på bilder. :P)

Nu ska jag å min extremt träningsvärkade kropp sova(yoga alltså, ryggen får träning som aldrig förr!).
Å i morron går vi all in för veckans bästa dag! :)

Jobb först å sen bara fredagsmys. :D
Cesarsallad, efterrätt å slappande i hop med barnen. :D

Sov så gott.
Hörs i morron!

Av Lisa - 12 mars 2015 20:23

Ni vet ju hur det funkar å handla med Viggo nu förtiden.
Katastrof från början till slut.
Så i kväll passade jag på å svänga inom Ica på hemvägen.

Tyvärr får jag skämmas även solo för a-l-l personal i den här affären hälsar på mej.
Det är inte så att jag tittar på dom(snarare undviker då jag veeeet att jag är stammis) men ändå alla bara: "hej hej" när dom ser mej.
Nu är det förvisso trevligt i sej å jag inbillar mej att de gör så till alla(?!).

Eller nått... :P
*emoji-apan-som-håller-för-ögonen*

Av Lisa - 12 mars 2015 16:20

Har man kunnat fixa betalningar med bankkort på nätet via sms-kod länge? :)

Kan ju va det smartaste sen swich.
Smidigt som tusan.
I synnerhet när bankdosan har batteri-larmat i tid å evighet. :)

Vad jag klickeliklickade hem?
En liten order på P.o.p's rea.
(Varför varför varför kan man inte länka från blogg-appen?!)

Två t-shirts för 74 kronor stycket å en flecce utan luva för 150 spänn till Viggo. :D

(Bara på tröjan på bilden som finns kvar nu, tur jag var snabb! :))

Av Lisa - 12 mars 2015 15:30

Jo, det hade förståss sett betydligt godare ut med lite färgglada grönsaker i såsen.
Men se det äter inte barnen. :P

Asiatisk köttfärssås.

Fräs kycklingfärs(500 gran förslagsvis) i olja till den får lite färg.
Pressa i 2 vitlöksklyftor å blanda i ca 2 msk färsk ingefära å grön currypasta efter smak(den är rätt stark.)
Häll i japansk soja, en skvätt fisksås å en burk kokosmjölk.
Låt koka i ca 10 minuter å tillsätt sen de grönsaker som önskas å låt dom bli genomvarma.

Jag hade majs å vattenkastanjer i dag, men det är egentligen godare med morötter å sockerärtor. :)
(Kan tänka mej att vitkål blir toppengott också!)

Servera med nudlar(glas å ris-nudlar är glutenfria) eller ris eller wokade grönsaker. :)

Av Lisa - 12 mars 2015 14:49

Som sagt.
Solglas med styrka O-C-H en ny keps.
Jag må älska vårsolen å ljuset, men det triggar huvudvärk på stört om jag inte är försiktig.

Jag dricker vårens första altan-kaffe å tok-längtar efter när det här blir verklighet varje dag.
Kan till å med tänka mej att ställa klockan å stiga upp tidigare för å få den lilla stunden innan jobbet när det väl blir så varmt. :)

Har lagt in om sommarledigheten i dag. Hoppas på mina önskemål beviljas å ser fram emot den där sommaren. :)

Leo har en kompis här å jag kör på min inövade nästintill vita lögn om att jag inte klarar sätta i gång nått tv-spel(det är faktiskt sant för övrigt, men sen vill jag helst inte lära mej heller. :P)å halvt om halvt tvingade ut dem på studsmattan i stället. :P

Viggo ville inte leka med en egen kompis(?! :() men låter sej gladeligen brottas ner av de mindre på studsmattan.
Ska snart se om han vill spela nått med mej i stället så de får va lite själva också...

Är det där något jag bör oroa mej för förresten? Att Viggo aldrig ringer kompisar på helgerna(när jag hämtar tre är han för trött, det har jag konstaterat för många gånger).
Jag oroar mej lite för att alla andra i klassen leker hela helgerna men aldrig att någon ringer eller ber om å få leka med Viggo?
Personligen tycker jag det är mysigt å ha familjetid å njuter gärna av dem när vi är lediga så länge barnen vill va med oss, men kanske ska jag uppmuntra lekandet mer?

Hur tänker ni andra?


Nu ska jag äta middag faktiskt.
Tränar i kväll å tänkte passa på att äta i lagom tid innan för en gångs skull. :)

Vi hörs lite senare. :)

Av Lisa - 12 mars 2015 07:08

Vågar knappt skriva det med risk för jinxning, men jag gör det ändå: mornarna denna vecka har gått himla smidigt. :)
Lite små-pipigt i dag från han som vill ha skinnjacka på sej, men annars lugna gatan. :)

Vi ska alldeles strax bege oss ut i minusgraderna här.
Torsdagar innebär kortdag för min del å denna veckan är timmarna lagda förmiddagen så jag hämtar tidigt. :)

Då hoppas jag solen har höjt temperaturen lite så vi kan va ute en stund. :)

Ha en bra dag!
Så hörs vi sen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards