Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2015

Av Lisa - 17 februari 2015 18:49

Nu sticker jag in å tränar! :P

Av Lisa - 17 februari 2015 15:42

Jojjomensan.
Utvecklingssamtalet var flyttat till nästa tisdag(hade jag glömt!) så vi kom hem lite tidigare än jag först trott.

Barnen har som sagt tagit lov å jag sitter här å funderar lite bittert på om de här lediga dagarna kunde haft sämre timeing?
Varför?
Jo, Viggo å Leo är inne i en så tradig period just nu å bråkar å retas konstant.
Från det dom vaknar å varenda minut när de vistas inom samma lokal.
Fruktansvärt tröttsamt å slitigt å så galet onödigt.
Dom behöver inte va kompisar jämt, men varför struntar man inte bara i varandra i stället för å tjafsa konstant?

Gah!! Vi får hoppas att det ger sej(helst fram tills fredag då det är dags att kalashandla!) men med mitt sedvanligt dåliga tisdagshumör är jag inte särskilt hoppfull.

Nu är det dags å rycka upp mej lite å spela ett parti uno(om det går att komma överens om vem som börjar!) å sen laga lite middag.
:)

Vi hörs senare! ;)

Av Lisa - 17 februari 2015 06:59

Leo iklädd en sprillans ny outfit från me&i! :)

Här tjongar vi till med en försovning dagen till ära.
Var så trött i går kväll att jag glömde ställa min klocka så det blir lite extra stress här i dag.

Nu sitter jag dock ner å häller i mej min smoothie å en slurk kaffe innan det är dags å bege sej. :)

Det börjar ljusna ute å jag måste säga att det ger positiva effekter både morron å eftermiddag just ljuset.
Det piggar upp å gör den här årstiden betydligt mindre dyster.

I vilket fall.
Sista vardagen denna veckan då.
Jobb å sen direkt på utvecklingssamtal för Leo på förskolan innan jag hämtar hem barnen på deras ledighet. :)

Ha en bra dag hörrni. :)

(Å jo, Viggo har också nya tröjan på i dag. Men han var inte posé-sugen såhär dags. :P)

Av Lisa - 16 februari 2015 22:05

Att man kan bli så glad av en ny tub med salva? :)

Den gamla var slut redan innan lunch å blåsan på läppen ser ut där efter.
Å gör ont som tusan! :(

Har precis sett klart criminal minds å siktar mot sängen i det närmsta. :)
Ska bli riktigt skönt känner jag.

Tisdag i morron å ända "vanliga" dagen denna veckan.
Jobb, fritids å dagis för alla parter innan grabbarna tar lov. :)
Att barnen är lediga innebär ju faktiskt att jag slipper rusa runt å stimma på mornarna så även fast jag ska jobba så är det lite lyx att se fram emot ändå. :)

Nu säger jag gonatt!
Sov så gott!

Av Lisa - 16 februari 2015 19:59

Snaaaart blir det mat! :)

Av Lisa - 16 februari 2015 19:26

Nu har jag raderat över 1300 bilder.
(80% selfies 20% dubletter!)

Värt å fira med en selfie. :P
Tycker ni inte? :D

Av Lisa - 16 februari 2015 17:20

Hämtade två färdigmatade söner hos Daniel å Alva efter jobbet.
Tänk att det kan kännas så befriande att de faktiskt befinner sej på samma ställe å att sen slippa stressa hem för å hinna med å fixa mat innan pingisen. :P

Här skulle det varit en bild på kvällens sötaste sällskap i form av Leo.
Men.
Mitt telefonminne är fullt så jag kan inte ta några nya foton. :/

Har lovat Leo en kvart surfplatta-tid till som jag då får ägna åt fortsatt rensning bland fotona(har redan lagt minst 45 minuter på detta häromkvällen...!?).

Måndagen annars då?
Den gick i rasande fart som alltid.
Det känns inte ens som att man jobbar å jag hann påbörja ett nytt litet sy-projekt. :)

Min förmåga att mäta å klippa rakt samt att hantera symaskinen är forfarande ytterst begränsad, men jag får erkänna att det är himla kul. :P

När Martin å Viggo kommer hem ska vi testa en ny omelett-variant som Martin spanat in någon av mina nya tidningar, med gojibär å pistagenötter i bland annat. :)
Ska bli gott, för även om dagens matlåda(biffar å mos från i går!) var av modellen bättre börjar jag bli hungrig nu. :)

Nog svamlat för nu då å back to work.
Bara till å hugga in, för bildlösa inlägg kan vi bara inte vänja oss vid. :P

Av Lisa - 16 februari 2015 08:32

Då kör vi! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards