Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2012

Av Lisa - 21 september 2012 11:13

Lossar skruvar å bildäck.
Inte my favourit ting to do..
På fastande mage dessutom.
Välplanerat av mej att inte äta frukost innan vi begav oss.
Efter vi ätit ska jag utmana ödet ytterligare å ta med barnen shoppingtur till karlskrona. :)
Jag sa aldrig att jag var klok, eller hur? :)

Av Lisa - 21 september 2012 08:28

 

Så kan man med använda stolen. :P

 

Gomorron på er!

Här startade dagen redan kvart över fem med kisstork i säng å på golv.

Båda barnen var strax vakna å låg å retades med varandra från varsin sida om mej.

Då höll jag faktiskt på å bryta i hop.

Jag behöver sova, det känner jag i hela kroppen, å jag tänkte, den här dagen kommer bli katastrof

Men vi låg kvar å de slutade retas så det blev en mysig morron i sängen ändå. :)

Å tack å lov har Leo sovit betydligt bättre nu i tre nätter, inget sping eller bökande jämte mej! :D

Viggo är lite orolig i stället, med en ny växtvärks-period på intågande, men vi kan hoppas på att det inte blir värre än såhär. :)

 

Sitter å dricker en snabb kopp kaffe å kollar på Leo som hoppar från soffbordet rakt ner i fåtöljerna här.

Han är verkligen fullkomligt orädd den lilla spjuvern! :)

 

Vi ska aldeles strax klä på oss å ta ta med den låååååånga inköpslistan till Ica. :D

Äntligen ska kyl å frys fyllas på. :)

I kväll ska vi äta varm smörgåstårta, finally, jag har varit sugen på det hela veckan men det har slutat med cesarsallad(bra å snabbt när man inte planerat) å lövbiff med köpepommes(mindre roligt kanske... :P)

 

Jag må ha en jobbhelg framför mej, men i just detta fallet hindrade mina arbetstider mej inte från å njuta av helgen.

Så på lördag har vi bjudit hem Stina å Daniel å lilla mammsen på middag.

Efterrätten har varit bestämd sen i söndags, men vad vi ska äta mer än Nutella-semifreddo det låter jag va osagt ett tag till.

Hoppas på å få inspiration när vi väl är i affären! :D

 

I kväll ska Viggo spela fotboll, något som är lika efterlängtat denna veckan å den här gången är det dessutom min tur å följa med. :)

 

Mer än så har vi inte planerat i dag, men det räcker ganska långt tycker jag. :D

 

Ha en bra fredag. (är det inte en skön dag?)

Kram å hej!

Av Lisa - 20 september 2012 21:14

Det är är sällsynt tyst här i dag, jag vet.

Morronens uteblivna inlägg berodde på att Martin lurat mej å sagt jag började halv åtta i dag, å jag sen upptäckte på dagis att jag började sju å fick hyperstressa å såklart kom för sent till jobbet.

Å jo, det kan vi skylla på Martin helt å hållet, det stod inte ens fel i almanackan!


Sen tänkte jag kompensera er med å blogga på lunchrasten, men då testade jag å Nina par-cyklen ett varv i korpadalen så det hanns inte heller med.


Å när jag väl kom hem, gick jag in i en dvala.

En trötthets-dvala utan dess like.

Jag vet att det ungefär toppar tradighetslistan å läsa om, men herre-jävlar så trött jag är i dag!

 


Det var fler än jag som var trötta här hemma i dag, båda barnen sov nämligen redan kvart i sju.

Sen dess har jag legat som klubbad i soffan framför True Blood å nu kollar jag på Hela Sverige bakar innan sängen väntar.

I morron bitti hoppas jag gå ur dvalan. :D


Kram på er! :)


Av Lisa - 20 september 2012 15:31

  Bokstäver som deklarerar EAT!


Skulle nog vilja påstå att jag äntligen lyckats hitta något

som jag verkligen vill ha på väggen ovenför matbordet! :)


Å den här tavlan, den hade även den passat i vårt kombinerade vardagsrum.


 


Båda grejerna kommer från Jotex.


Av Lisa - 20 september 2012 14:21

I dag var det kallt.
Rutorna på bilen var fulla av frost å jag kunde omöjligt hitta nån skrapa i bilen.
Viggo tog på spindelmannen-vantarna före alla andra ytterkläder å fick sen hjälpas med resten. :)
Nu är det färdigjobbat fram tills lördag morron å det mina vänner är grymt efterlängtat vill jag lova.
Nu ska jag hämta mina kottar å sen blir det lek hela eftermiddagen. :)
Å kanske orkar jag mej på å göra rullades till middag. :)
Kram å hej så länge!

Av Lisa - 19 september 2012 21:56

Då var det dags.

Dag för tävling.
 

I samarbete med Emilie som driver webshopen Bus och Rackartyg ger jag er chansen att vinna en mössa från Maxomorra.


 


För att vara med å tävla:

kopierar du bilden här ovan å följande text och dess länkar å lägger upp den på din blogg

(tävlingsbloggar godkänns ej!).

"Jag är med å tävlar på Lisoballs blogg om en mössa från Bus och Rackartyg"

Tävlingen hittar du HÄR."

 


När du gjort det lämnar du en kommentar på detta inlägg om att du deltar å skriver ditt namn å mailadress.

 

Har du ingen egen blogg kan du dela detta inlägg på facebook å på så vis vara med å tävla.

Lämna även då en kommentar under detta inlägg. :)

 


Tävlingen pågår fram till klockan 21 den 3 oktober, alltså om två veckor. :)

När tävlingen är avslutad får desstuom alla som deltagit å lämnat sin mailadress en rabattkod som ger 20% på en valfri vara hos Bus och Rackartyg.

 

Kul va?

Så sätt i gång å tävla lite nu vettja. :D

Av Lisa - 19 september 2012 20:45

 

Söta Lupus.

Min sister-in-crime liksom, det är hon å jag å grabbarna i den här familjen. :D

 

Som jag siade i går kväll är jag galet trött i dag.

Tröttare efter en vanlig sju-till-fyra-dag, det ställs orimliga krav på oss på min arbetsplats just nu å snart kommer det inte hålla längre.

Som vanligt påverkas jag såklart en hel massa å känner mej mest ledsen när jag går hem å inte kunnat göra ett bra jobb. :(

Tråkigt är det, å sorgligt, men jag håller skenet uppe ändå å känner mej inte så nerslagen av situationen som jag hade gjort om det varit för ett par år sedan.

Jag blir äldre, å lite bättre på å hantera saker, det är ju värt å glädjas över, tycker ni inte? :)

 

I morron är det jobb som gäller igen, å efter det ska jag hämta barnen å Viggos kompis på dagis.

Hade turen å träffa på pappan vid hämtningen i dag, då jag glömde å ringa dem i går igen, å barnen blev superglada över att äntligen få leka hemma. :D

 

Nu blir det en kvällsdusch å sen ett avsnitt till av True Blood. :D

 

Hörs i morron i stället. :)

Av Lisa - 19 september 2012 17:19

Obäddade sängar å oplanerad middag.
Att inte räcka till på jobbet å att va trött.
Men ändå.
Glad för det jag har.
Min trygghet.
Min fina man å våra fina söner!
Mycket känns tungt just nu, men jag är övertygad om att jag lyckas rida ut den här stormen också! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards