Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2012

Av Lisa - 17 september 2012 21:39

Först ska jag be om ursäkt för ormbilden.

Jag vet att de finns de som ogillar ormar.

Jag är inte en av dem utan tyckte mest bara dem var söt. :)

 


Är hemkommen från jobbet, ungefär en halvtimme senare än vad som var tänkt,

vi hade fullt upp skulle man kunna säga. :P

Känner mej mest trött å tom, men uppe i varv till tusen som vanligt. :)


Väl hemma möttes jag av en ynklig make som låg nerbäddad på soffan.

Vet inte om han håller på å bli sjuk eller vad det är...

Han gick å la sej ganska omgående å nu ligger jag här ensam.

Smågrabbarna sover ju tyvärr sen länge men jag träffar dem säkerligen i natt sen. :)

Leo håller fortfarande på å stimmar om nätterna å jag blir bara inte klok på vad som flugit i honom, vaknar gör han i allafall, det är ett som är säkert.


Nu ska jag vadra runt i par varv i huset, å sen hoppas huvudet är lika trött som kroppen så jag somnar när jag lägger mej.

Kram på er alla som vill läsa här.   



Av Lisa - 17 september 2012 16:23

Så här spännande sällskap kan man ha på rasten. :)

Av Lisa - 17 september 2012 12:37

Viggo önskade sej en kaninborste med spindelmannen på.
Å tänka sej, det fick han också. :)

Av Lisa - 17 september 2012 11:31

Innan sommaren beställde jag två stycken lampfötter från Hemtex.

Först den här helgen blev jag färdig till å sätta upp dem.

    

Anledningen till att jag väntat så länge är att jag egentligen vill ha nya skärmar till dem också.

Å inte vilka skärmar som helst utan Lyckan från Markslöjd.

De kommer kosta mej en rejäl summa å har prioriterats bort så jag fick hålla till godo med ett par gamla naturvita skärmar från ikea.  

De ger ett ganska fult gult sken å känns lite väl pluttiga, men får duga så länge. :)

Av Lisa - 17 september 2012 11:03

 



Har skrivit klart å skickat in två uppgifter.

Är skapligt nöjd över min effektiva insats å ska kosta på mej att laga lite lunch här nu innan jag ger mej i kast med kommande uppgifter. :D

Det är verkligen skönt att jag känner att jag hinner med hemuppgifterna även fast det kommer bli så att jag tvingas ta semester för att kunna delta på de centrala träffarna i Växjö.

Det får det va värt för jag tänker klara det här, så är det bara.

Sen får kommunen säga vad de vill om det hela. :)


Nu blir det stekt potatis å biffar, lite lunch-lyx såhär på måndagen. :D


Av Lisa - 17 september 2012 09:33

 

Finaste Viggo med födelsedagsbrickan i högsta hugg i måndagsmorse.

Redo för sång å firande av lillebror som blivit ett år äldre!   

 

Vi låg å drog oss ända till tio över åtta men hann ändå till dagis vid nio.

Rena lyxen att det funkar så bra hittills att plugga på kvälls-jobbsförmiddagarna å sen behålla de lediga dagarna i hop med barnen.

I morron ska jag förvisso plugga på en ledig dag medan barnen är på föskolan, men då räknar jag också med att komma i fatt å göra klart det allra mesta! :D

 

Kaffet är upphällt å böckerna framplockade.

Här ska renskrivas arbeten till fingrarna blöder. :)

Fyra timmar har jag till mitt förfogande å jag hoppas komma en bra bit på vägen! :)

 

Dags å sätta fart nu.

Kram på er så länge! :)

 

  Bästa familjen som blåser ut ljus.   

Av Lisa - 16 september 2012 21:58

 

Kalas-fina pojkar öppnar paket.

Leo lät sin storebror hjälpa till å slita av papper å ingen var gladare än Viggo för det. :)

Det var ett bra kalas, Leo fick en herrans massa fint å vi frossade i glass, grädde, såser å maränger. :)


Jag hade tänkt blogga mer i kväll.

Men jag måste erkänna att jag prioriterade bort er för inte mindre än tre stycken helt utspårade avsnitt av True Blood.

Säsong fyra överträffar sej själv so far. :)

Mer flippat än nånsin, men det är det som är så bra, det finns inget förutsägbart där inte. :)


Nu är jag tröttare än tröttast trots att klockan inte är mer än tio.

Så jag ska krypa ner jämte min kära make(som sovit i soffan den senaste timmen... :P) å Viggo som redan ligger hos oss. :D


I morron är det vardag igen, tre dagar går för fort, å det vakas både plugg å jobb för min del! :)

Vi hörs då helt enkelt!


Gonatt!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards