Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2015

Av Lisa - 8 augusti 2015 19:43

Å åtminstone en unge poséar ordentligt! :P

Vi matade det här gänget lite tidigare å tog oss en vuxen-middag. ;)

Texas-steak(av fransyska, prima styckdetalj att grilla!), potatisgratäng å en väldigt god pepparsås. ;)
Som ni ska får recept på så fort jag orkar!
Just nu tär värmen lite för hårt på mej, så jag är helt slut.

Resten av kvällen spenderas på altanen(eller möjligen i källarn om där blir ledigt såsmåningom... :P), det är ett som är säkert! ;)

Av Lisa - 8 augusti 2015 16:19

Familjen plus extra barn ska bada! :)

Av Lisa - 8 augusti 2015 09:46

Här inledes dagen med träning.
Fotboll för pojkarna å en liten löptur under tiden för moi. ;)

Hann precis tillbaka till IP lagom tills himmel öppnade sej.
Åskan lurar runt hörnet å det är kvavt som bara den.
Lite störigt när det varit så fint hela veckan å jag längtar till havet.
Men men, vi får roa oss med annat helt enkelt.

;)

Vi hörs igen senare.

Kram å hej! ;)

Av Lisa - 7 augusti 2015 21:24

Efterätt.

Å så lite plump på altanen! ;)

Av Lisa - 7 augusti 2015 18:45

Första arbetsveckan gjord!
Det firar vi med mini-kräftskiva! ;)

Av Lisa - 7 augusti 2015 07:00

Viggo testar paddan lite den morron.
;)

Jag har faktiskt också hunnit använda vår nya leksak en stund då jag laddat hem min yoga-app på den. ;)

Det var ett tag sen jag yogade nu, å det märks sannerligen.
Jösses så stel jag är.
Ska försöka lägga in fler pass å hoppas det inte är för sent å återfå liiiite smidighet. :P

Fredag i dag då.
Första arbetsveckan efter semestern snart avverkad å det har gått ganska smidigt ändå. :)
Inte whooohooo kanske. Men hanterbart när man väger för å nackdelar.

Fredag(helt oplanerad helg!)är som alltid värt att fira lite extra.
I kväll blir det med hjälp av de här rackarna:

Å ett gäng räkor å aioli å kanske en liten vb-paj med rom å rödlök. :P
Mums!
Ni märker hur jag längtar va? :)

Först är det bara till å bita i transportsträckan fram till middagsbordet.
Jobb(inomhus prick å precis hela dagen. det tycker jag är jobbigt!) å en lite handling å ett snabb-dopp(möjligen i omvänd ordning där. :P) i sjön.

Anyway.
Fredag ja.
Alltid välkommet! :)

Av Lisa - 6 augusti 2015 21:19

Blåbär. :)

Skördade från buskarna vi har i trädgården! :)

Jösses alltså.
Vilken lång dag det blev.
Vaknade redan vid fyra.
Sprang en runda innan jobbet.
Sen var jag en liten sväng på jobbet å flummade. Med betoning på liten.
Hämtade upp glad barn å körde till sjön å trängdes en stund.
Sen hem å fixade middagen.
Åt å diskade.
Lastade in oss i bilen igen.
Hämtade upp vår nya padda på Ica å sen vidare till boön för å doppa å oss å säga hej till Stina en sväng. :)

Hem å fixade med lunch till morrondagen å grejade lite å nu sitter jag, ganska utmattad å söker svalka på altanen.

Det blev också dagen Leo lärde sej simma på riktigt.
Så duktig han är den lille mannen. ;)

Nu ska jag ta något litet å äta sen blir det duschen å bums i säng efter det.

I morron är det fredag.
Å då ska vi äta kräftor å mysa. ;)
Å jobba förståss å kanske bada en sväng. ;)

Vi hörs då.
Kram å hej!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards