Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 18 februari 2013 11:36

Av Lisa - 18 februari 2013 10:29

Är ändå rätt nöjd att vi kom så pass långt som till den 18 innan de var dags för vår beskärda del av vabruari. :)


Leo vaknade feberfri om än något ilsken klockan halv nio.

Han stormade in i sovrummet, drämde till mej som straff för att inte pappan var hemma, vände på klacken å slog igen sin dörr bakom sej å kröp ner i sängen igen. :)

Han har humör den lille mannen, det kan man lugnt påstå. :)


Viggo är i prima skick än så länge så vi hoppas han klarar sej.

Vi håller oss hemma även i morron, så vi är säkra på att Leo är helt frisk innan det är dagis igen.

Barnen tittar faktiskt på film lugnt å sansat nu, så jag ska försöka öppna upp mitt skol-dokument å plita ner ett par rader där. :)


Jag är rädd att jag dragit på mej nån slags stressrelaterad magåkomma. Inte den där värsta sortens magkatarr kanske, men något inom den kategorin.

För precis som sist när skolan körde i hop sej går jag runt med ett dovt illamående.

Om jag kan förmå mej borde jag passa på att uttnyttja dessa vab-dagar till vila även för egen del.

Ska göra vad jag kan i allafall.


Ha en bra måndag hörrni. :)

Av Lisa - 18 februari 2013 08:30

Vi ligger fortfarande i sängen, å Leo sover ännu. :)
Vi ska vila å vila å vila i dag, å hoppas Leo blir frisk å att vi andra klarar oss!
Kram på er!

Av Lisa - 17 februari 2013 18:15

Dagens förrätt. :)

Kräft-cocktail med kräftstjärtar, tärnad mango, tärnad avokado, strimlad chili, skivad salladslök å fin hackade koriander.

Toppat med en skvätt olja å saften av en halv lime.

Serverad med wasabi-dip gjord av wasabi(på tub), turkiskt yoghurt, salt å peppar å lite limesaft.

 

Då var det söndag kväll.

Har haft en mysig helg med kalas å Holjebad.

Ropade dock hej för fort i morse när Leo var feberfri, för det vände tillbaka igen å han har varit vissen hela dagen.

Så i stället för å rå-plugga å sen jobba blir det vab för mej i morron å troligtvis även på tisdag.

Viggo ska med va hemma med oss, för han ville det själv, så det vill till att sjukstugan är slut till onsdag, så jag hinner göra klart all skola.

Är hyperstressad inombords såklart, men ändå, tillfreds med att jag låter barnen komma först!

På nått vis ska jag nog lyckas få allt färdigt...

 

Håller verkligen tummarna för att Viggo klarar sej helt å hållet, men om han ska bli sjuk hoppas jag verkligen inte att han är dålig på lördag.

Han har nämligen ett facit av två febriga födelsedagar bakom sej så det känns verkligen som att han är värd att få va frisk i år.

 

Nu ska jag gosa med en febervarm lite kille här å när barnen somnat lutar det åt VD-maraton. :)

Man ska njuta in i det sista eller vad säger ni? :)

Hoppas ni med haft en bra helg!

Hörs senare. :)

 

Av Lisa - 17 februari 2013 15:55

Har findukat! :)
Mateus-tallrikar, servettringar med stjärnor(från h&m) å ärvda linneservetter! :)
Är det söndagsmiddag, så är det! :)

Av Lisa - 17 februari 2013 15:06

Jo, jag älskar att laga mat.
Äkta husman vankas det i dag dessutom! :)
Med ett asiatiskt gästspel till förrätt.
Det gäller att passa på å stå köket när tiden finns. :)

Av Lisa - 17 februari 2013 09:47

Nya halsduken. 44 kronor på cubus! :)

Härligt med lediga dagar.
Tycker ni inte? :)

Av Lisa - 16 februari 2013 22:20

Taipei, svinkul. :)
(Finns på Bamse.se)
Sista omgången nu, sen säger jag gonatt! <3


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards