Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Lisa - 24 februari 2012 21:02

 

Kolla kolla kolla. :D

Är de inte bara så säg? :D


Fick i hop lite gott plock till kvällsmat, gratinerad hummer, heta jätteräkor, vitlöksbröd å våra nya favoriter, marinerade kronärtskockor på burk.

Lyckades rota fram lite nötter som fick dela en ungsform med den sista biten getost som fanns i kylen å toppade med honung. :D

En hel del vitlök blev det, kan ju va bra såhär i förkylningstider? :)


På tal om det så har Viggo varit feberfri hela dagen. Lite trött nu på kvällskvisten, men han bör ju definitivt orka ha kalas i morron! :D

Tack å lov, för hur klarar man ställa in nått så efterlängtat..?



Jag är så trött.

Handlederna tar stryk på jobbet så underarmarna dunkar för fullt här. :(

Vi har satt i gång Rush Hour 2 men det känns som vi kommer stäga av filmen innan den är slut, om vi inte snarkar på sofforna innan dess. :D


I morron ska vi som ni vet ordna vårt första barnkalas för vårt förstfödda barn som är fyra år(?! jo jag kommer älta det, dör det är galet!).

Egentligen hade jag velat förvalat arvet från mina föräldrar å göra allt det där pedagogiska å genomtänkta de ordnade på våra kalas, men jag har sänkt prestationskraven till nån lek å en fiskdamm.

Har till å med lejt bort tårtbaket till Sanne, då födelsedagsbarnet önskade Spindelmannentårta..?!

Fråga mej inte varför, för han vet knapp ens vem det är.

I vilket all kändes det som helt utanför min kapacitet. :D

Jag kände mej inte okej med nån bild av själva seriefiguren, just för jag ändå tycker att Viggo är ör liten för det som serien handlar om.

Vi ha kompromissat oss fram till en spindelnätmönstrad variant å det ska bli spännande å se vad Viggo tycker om detta. :D


Trevlig helg på er nu mina vänner.  


Om nån mot förmodan inte la märke till de vackra nya skapelserna på bilden ovan så kommer de här.

   

Ungsformar i rosa repektiver turkos från RICE.

Det var vad som kom i mitt paket från Nordljus.

Jag älskar både dem å webshopens super snabba leveranser, beställde i onsdags å hade dem på bordet i kväll. :D

Trevligt å inleda helgen med lite nytt tycker ni inte? :D

Av Lisa - 24 februari 2012 18:45

Stimmade runt på jobbet en sväng.

Sen hem å stimma en sväng å sen vidare för å kalas handla hela familjen.

Vi kom i väg trots att bilen inte verkade alls sugen på det vid första försöket...

Martin hade tydligen sett att CityGross hade erbjudande på fläskilé å tortillabröd så efter ett stopp på Jex&fix(för å köpa fog till den där klinkern i källarn..) å på bibblan körde vi dit.

Jag har faktiskt aldrig gillat CityGross, förrutom köttdisken som är ljuvlig, å i dag höll de dessutom på å renoverade å flyttade omkring på grejer. :(

Gick mest runt å kände mej förvirrad å med noll inspiration. Fick med mej en fin bit högrev å ett paket färs åtminstone. :D

På hemvägen var det två stopp, apoteket på sjukhuset å så Klockans grill som är en DHL-service point. :D

Det var mitt paket från Nordljus som redan anlänt. :D

Vad det innehöll håller jag på lite till. :P


Nu ska jag försöka rodda i hop nån slags fredagsmys middag åt mej å mannen av en hummer å några jätteräkor å ett bröd.

Hittar jag bara nån vitlökklyfta å kanske persilja i frysen ska det nog gå ner. :D

En skvätt gott Masi får det nog bli i glaset också. :D


Trevlig helg på er!

Av Lisa - 24 februari 2012 06:28

 

Såhär söt var Leo i går morse när vi gick in för å väcka honomi går morse. :D


I dag var inget väckande nödvändigt, dels för att de ska ju va hemma här i dag men mest för att Leo väckte mej redan innan klockan å varit uppe å röjjt en stund nu. :D

Viggo är också i gång å leker merd sitt piratskkepp för glatta livet. :D


Själv ska jag bege mej ut i blåsten å ta mej till arbetet.


Efter jobbet ska det sista till kalasen handlas sen tar vi fredagskväll här. :D


Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards