Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Lisa - 12 februari 2012 21:09

Monumentalt besöksrekord i dag.

Antar att de flesta är på jakt efter events.-detaljer å dylikt.

Hoppas att ni gillar nått av det jag babblar om här. :D

Vad event-bilder beträffar hade jag inte min kamera med mej, men om jag lyckats fjäska tillräckligt för Sanne så får jag några av de hon tog att visa er här. :D

Ju mer jag tänker på det, desto gladare är jag att jag faktiskt varit i Malmö, även fast det inte blev som jag tänkt mej.

Jag stötte på flera stycken storheter(inom bloggvärlden då..!) som verkade vara sympatiska å härliga människor. :D

Å till på köpet har jag fått en massa nya bloggar att läsa å engagera mej i. :D


Nu, nu ska jag äntligen krypa ner i min alldeles egna säng, eller jag, den jag delar med två av grabbarna i familjen. :D (Leo sover hos sej han. :))

Har jag tur joinar den yngre av dem mej omgående, så jag kan känna hans lilla kropp jämte mej å få trygghet. :D


I morron inleder vi veckan med en ledig måndag.

Öppna förskolan på förmiddagen å pulkabacken på eftermiddagen låter som en bra dagsplan.

Även denna kommande vecka ska vi följa matsedel.

En matsedel som ser ut som följer:

Den här veckan gick det fint å hålla planeringen, åtminstone fram tills kräksjukan gjorde sitt intåg.

Jag har hopp om kommande vecka också, för hur tuff motståndare jag än har varit till det här så ska det erkännas att det faktiskt har underlättat matlagningen rejält.

I morron ska vi som synes lergryte-laga kyckling å dessutom koka klart tisdagens kött. :D

Får se vad vi hinner få i hop. :D


Nu, som sagt, kallar sängen!

Kram på er! 

Av Lisa - 12 februari 2012 19:45

Här ser ni vad som gömde sej i goodie-bagsen vi fick med oss hem från eventet i går. :D

På tal om dito känner jag mej faktiskt arg på mej själv.

Jag tog på mej offeroftan, tog åt mej av vad tre personer(av 180) pratade om, surade ihop av huvudvärk å bjöd på nada.

Jag ville träfa nya vänner, men handen på hjärtat, jag hade inte lockats speciellt mycket av min egen person som i går.

Så är livet .

Jag var där, men deltog inte fullt ut tyvärr.


Nästan prick klockan två släppte mina nyvunna Kalmar-vänner av mej på Coop's parkering.

Det såg mörkt(eller egentligen extremt ljust) ut precis när vi lämnade Malmö å jag var lite nervös för snöstorm hela vägen hem, men det gick förvånansvärt smidigt. :)

Jag tackar å bockar för liften hem. :D


Väl hemma satte det gamla vanliga koasen fart.

Men efter middagen strutade vi i allt annat å drog till pulkabacken en sväng. :)

     

 

Bägge barnen älskade det, å det syns verkligen i Leo's ansikte i allafall. :)


Helgen har verkligen gått undan å varit till belåtenhet.

Jag har fått det bästa av två världar helt enkelt. :)


Nu har vi krypt ner i sofforna, för å söndagsmysa med the one and only, Dexter! :D

Av Lisa - 12 februari 2012 08:38

  I hissen upp till rummet i går kväll. :D


Gomorron på er därute.

Vaknade innan klockan som jag ställt på halv åtta å kände mje allt annat än utvilad.

Har legat under dubbla täcken å drömt mardrömmar om små springande barnspöken, så verklig att jag varit skrämd på riktigt under större delen av natten.

Tittar mej i speglen å konstaterar att jag ser ut som sju svåra år å som att jag varit längst på efterfest i natt, trots att jag var hemma tidigt.

Samma känsla bestod frukosten igenom, å jag har fortfarande ont i magen å kunde bara äta en tallrik fil å inte alls njuta av alla godsaker som jag planerat. :(

Varför blir det aldrig som jag tänkt mej?

Trots det är jag allt annat än bitter i dag.

För i dag ska jag hem.

Hem till min familj där jag hör hemma.

Att vara i från dem om än bara ett dygn får mej verkligen att känna hur mycket jag uppskattar dem å hur glad jag är att mitt liv faktiskt ser ut som det gör. :D

Jag må va en helt vanlig småbarnsmamma, vardagsbloggare å medelklass, men det är jag stolt över. :D


Det snöar här i Malmö i dag å så har det gjort även hemma.

Grabbarna ska åka pulka å jag kan gissa att åtminstone Viggo, som är största snöälskaren jag känner är eld å lågor. :D

Med tanke på vädret är jag grymt tacksam att jag åker med Kristina å hennes familj hem.

De bor i Kalmar å har erbjudit mej en plats i deras bil. Mannen i den familjen agerade privatchaffis till oss i går också vilket var riktigt skönt närman är så oberest som en annan är. :D

Klockan tolv blir jag hämtad, så nu ska jag hoppa in i duschen, packa i hop allt å sen baraligga på sängen fram tills dess. :)


Tack för den här gången Malmö å tack till alla fina människor jag faktiskt vågade byta ett par ord med i går. :D

Av Lisa - 12 februari 2012 00:08



Ligger nerbäddad i min hotellsäng med tre kuddar under huvudet å försöker reflektera över dagen.

Det har varit spännande.

Men inte gett så mycket som jag hoppats.

Inte såhär vid första tanken i allafall.

Har haft ont i magen å huvudet hela dagen nästan.

Å jag är lite besviken att jag inte pratade med fler fina männsikor.

Sånna här bloggare vid samma bord gjorde inte heller susen för humöret.

Men, jag ska inte klaga, verkligen inte.

Emma har lagt ner ett hårt jobb å lyckats med det hon kunde råda över å långt i från alla var så otrevliga som de jag råkade sitta jämte.

Goodie-bagsen är to die fore dessutom.

Mest imponerad är jag faktiskt av mannen här på den suddiga bilden.

Det är Björn Ranelid kan jag förtydliga. :D

Jisses vad han kan prata den mannen, å han var rolig med!


Roligast av allt på hela dagen var faktiskt att får en kram å byta ett par ord med en av mina absoluta bloggfavoriter nämligen Helena. :)


Klockan är ställd å nu släcker jag lampan.

I morron ska jag sitta ner å äta frukost, läääänge.

Sen ska jag hem å kela med min fina familj.

Jag hade faktiskt gett ganska mycket för ett vasst litet pojkben in i sidan i natt.

Men jag ska unna mej det här nu.

Sova ostört å sen hotellfrukost helt i min ensamhet. :D


Gonatt önskar jag, här från Malmö.

I morron är allt som vanligt igen å jag är glad att jag chansade å gjorde det här!

Det har varit en upplevelse som jag aldrig glömmer.


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards