Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 februari 2012

Av Lisa - 17 februari 2012 21:19

 

Efter inköp av längre sladd är i allafall ena lampan uppe nu.(den andra behöver vi en sockerbit till för å få upp..)

Även fast bilden är usel kan jag garantera er att det blev skitbra.

Det syns inte på bilden att fönsterbrädan under är helt tom heller, det blev extremt uppenbart nu när det kom belysning. :S

Ni som träffat Leo vet att det inte beror på total frånvaro av smak eller känsla för inredning.(även om just dessa egenskaper inte är nått jag brukar skryta med... :))

Nån gång ska man väl kunna ha nått där igen. :D



Slappar en sväng i soffan.

Middagen blev jättelyckad.

Allt var gott å konceptet kommer jag helt klart göra igen.

Tycker det är lite svårt med plockmat å smårätter, för jag får för mej att vi inte ska bli mätta å lägger till här å där så det blir för mycket i stället.

Hellre det än tvärtom förvisso. :D

   

När vi ätit klart hade min lilla man faktiskt tid å spelat ett parti maxi-yatzy innan han skulle prima hallgolv i källaren(japp, ni vet hur han är). :D

Jag gillar verkligen att ha fredagskvällen fri även fast man ska jobba helgen sen.

Kalla mej gärna Svensson(även fast jag vägrade heta det. :P) men just fredagskvällen är ta mej tusan helig. :D


Ska ta mej ett glas vin till faktiskt å invänta min lilla man så vi kan ge oss på efterrätten, egentligen är jag galet kaffesugen med, men de får vänta tills i morron bitt det. :D


Börjar tolv i morron som sagt, men innan dess hinner vi med familjefrukost å så äntligen egentid med Viggo på gympan. :D

Kram å hej!


Av Lisa - 17 februari 2012 17:52

   

Det må va jobbhelg, men i dag är det fredag å vi unnar oss lite gott i glasen. :D


Eh.

Alltså.

Att handla när man är hungrig brukar ju för det mesta sluta med att man köper med sej en anigens mer hem än vad tanken var från början.

Att handla till tapas när man är hungrig visade sej va snäppet ännu värre.

Fem saker på listan hade jag nog, där i bland kaffe å kattmat, å kom ut från Ica me två stora coop-kassar(de i tyg man fick när man började scanna ni vet?) å en tusenlapp fattigare.

Jag spårade ut så pass att kvällens meny numera går under namnet plockmat, å inte nödvändigtvis sådant från Spanien då. :)

Har inte helt hundra koll på vad jag tänkt mej med allt, men vi ska få i hop en hel del. :)

Vitlöksmarinerade champinjoner, heta jätteräkor, Jalapeno å cheddar-puffar, grillad paprika med örtkrydad färskost, vitlöksbröd, aioli, morötter, dip, kex, ostar å varma nötter med honung å get ost. :D

Sen köpte jag både smördeg å filodeg på rulle, men vi kan ju inte äta hela natten. :D


Dagen har faktiskt mest gått åt till å få reda i kaosn bland grejer, grus å yoggispår.

Jag brukar kunna blunda för detta å umgås med barnen när jag är ledig, men i dag var det ounvikligt smutsigt.

Två rum har jag lyckats damma av å dammsugat ett annat, det är allt.

Känns som slöseri att varken hunnit med det ena eller det andra liksom.

På tisdag nästa vecka är det dags å va ledig igen,å då två dagar, då då jäklar ska jag umgås med mina fina grabbar!


Mamma kom vid halv tre å då passade jag på å uttnyttja henne både till å kunna duscha av mej å sen handla i lugn å ro medan det lektes här hemma. :D


Nu ska jag sätta i gång å stöka lite köket innan det är dags å läsa för Viggo. För det ska jag göra i kväll om jag så ska slå ner Martin över det. :)


Trevlig helg på er!   

Av Lisa - 17 februari 2012 10:41

 


Ja, som synes blir de tapas här i kväll.

Jag har en hel del planer, men jag måste fråga er med!

Äter ni tapas?

Vad måste vi ha med på vår buffé?

Av Lisa - 17 februari 2012 08:26

Fem över sex vaknade Viggo å började tjatat efter pappan.

Efter en disskussion fick han tillåtelse å smyga ut för å inte väcka Leo å se om pappan kört.

Han gjorde precis tvärtom.

Stannade precis utanför Leo's dörr å vrålade efter paaaaaapppppppaaaaaaaaaaaaaa! :(

Så blev det med den sovmorronen alltså.

Jag vägrade stiga upp innan sju så Viggo tog det här med frukosten i egna händer i dag igen, trots förbud från min sida, med yoggi all over bygget som följd. :(


Det låter som vi haft en riktig skitmorron, men det har vi inte.

Tråkigheterna slutar där.

Vi har bakat scones, å jag känner att jag bara vi fortsätta i köket!

Är sugen på å baka allt från rulltårta till matbröd till småkakor å makroner.

Det blir nog inte mycker mer än foaccia till kvällens tapasmys. :)

Om jag får tid över är det städning som har prio ett.

Kanske man kan ta ett varv med trasorna redan efter fukost, det gillar åtminstone Leo att hjälpa till med. :D


Hoppas ni får en härlig fredag så hörs vi sen igen! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards