Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 februari 2012

Av Lisa - 5 februari 2012 21:09

Om nån missat det så äter vi quasadillas i både tid å otid på det här stället.

Det är den ultimata snabbmaten för småbarnsföräldrar, speciellt om dessa föräldrar är ganska så oense om vad som är gott. :D

Har i aldrig ätit detta, så rekommenderar jag det varmt till de kvällar när man inte lyckas hålla sej till matlistan eller som förrätt. :D


 


Såhär brukar jag göra mina. :)


Fyll tortilla bröd med vad ni än kan tänkas gilla, det enda som är lite tvunget är nån form av ost, gärna mozarella som funkar som lim. :D


Lägg i hop två bröd å stek dem i en torr stekpanna i ett par minuter tills osten smält å bröden blivit gyllen bruna. :)


Korven jag oftast använder är denna:

(martin föredrar pepperonikorven från samma leverantör)

 

Perfekt å ha på lut i frysen till pizza, varma mackor eller då förståss quasadillas. :)

Av Lisa - 5 februari 2012 19:47

Jo. I dag nojjar jag.

Tänk om tröttheten är bestående? Att jag alltid är helt slut efter jobbet?

Har jag missbedömt min förmåga på bekostnad av mina barn?

Jag har ju älskat å orkat jobba med demensvård innan, men då hade jag inte två barn hemma.

Hemska tanke, för jag är sorgligt trött även i dag. :(


Eftermiddagen har trots trötthet varit bra.

Grabbarna hämtade mej efter jobbet å vi handlade en sväng.

Väl hemma lagade vi söndagsmiddag, rådjursbiffar med ljuvlig sås, en riktigt fullpoängare enligt hela familjen. :)


Nu ska jag stänga av verkligheten å njuta av mister Morgan en stund. :D


Kram å hej så länge!

Av Lisa - 5 februari 2012 19:39

 

Av nån anledning blev texten suddig,

men f.r.o.m med i morron följer den här familjen en matsedel.

Jag hoppas den ska hjälpa mej att hitta tillbaka till matglädjen å att det lagas middag varje dag.

Jag ska försöka ger recepten med, i mån av tid förståss. :D

Nästa veckas meny är också klar, men den håller jag lite på. ;)


Vad säger ni?

Hakar ni på eller gör ni redan såhär? :)

Av Lisa - 5 februari 2012 15:33

 

Brottning!


Är trött å lite ledsen.

Känner mej utsliten å ingen energi finns kvar till familjen.

Var det här det rätta? :(


En kanna kaffe å en söndagsmiddag, sen borde det kännas bättre!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards