Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under oktober 2011

Av Lisa - 9 oktober 2011 09:05

Var inne i MAIRO-butiken i Bromölla i kanske tio minuter.

Skulle köpa Mateus-tallrikar.

Var inne på turkosa(som de inte hade) eller mörklila, men kom ut med ljusgråa. :D


 

TOK_FINA! :D




I farten högg jag även tag i en kryddkorg till köket som jag haft span på å trånat efter på diverse shopping-sidor nu ett tag. :)

 

Den passade perfekt till kryddorna jämte spisen. :D

På bilden skymtar även mina nya grytlappar som fyndades på Ica i fredags. :D


Jag är väligt nöjd med besöket, men måste leta mej till butiken i Ronneby som säljer Mateus-porslin å se om de har fler färger. :)


Fram tills dess är jag lycklig över mina första fin-tallrikar! :D

Av Lisa - 9 oktober 2011 08:32

  Här det som det brukar.

Leo gallskirker å Viggo pysslar med sitt å nånstans mitt i yrar jag runt med en kaffekopp. :)

Vi ska göra det bästa av dagen oavsett!

Ha en härlig dag ni med! :)

Av Lisa - 8 oktober 2011 22:20

En underbar lördag går mot sitt slut.

Dagen har varit till belåtenhet. :D



Gympa, Ostshopping, Tallriksshopping,

Hofflander-häng(inklusive goooood korv!), ostbricka å film, vad mer kan man begära av en lördag? :)




   
  


Morrondagen bjuder på mer familjemys.

Lite fix hemma å middag i mörrum på eftermiddagen.


Hoppas er dag varit lika bra som vår!

Nu ska jag leta mej uppåt sängen.


Gonatt!   


Av Lisa - 8 oktober 2011 08:23

Gomorron hörrni! :D

Här är humöret fortfarande på topp.

Låg kvar i sängen till halv åtta(vilken sovmorron va? :D), frukosten är uppäten å jag sitter å sörplar mitt kaffe. :D


Om en timme ska vi cykla till gympasalen jag å Viggo å efter det bär det av på utflykt. :D

Har inga större visoner vad gäller shopping, mer än goda ostar å fina tallrikar då. :D

Men barnen är ju inte några shoppningfantaster precis så i övrigt får det bli som det blir. :D

I vilet fall ska det bli mysigt att göra nått tillsammans alla fyra. :D


Hoppas ni får en härlig dag allihopa! :D



En av de få bilder som finns på hela den här familjen...

Pappan är lite väl sur å vill inte låta Malin ta på honom med... :P

 

Av Lisa - 7 oktober 2011 20:23

  Detta vin var super gott!

Inte godare än våra gamla favoriter, men klart en trevlig nykomling bland dessa. :D


Middagen var en anigens omatchande vi första anblicken, men allt var super gott.

Bruschetta, heta jätteräkor på spett, road island dressing å aioli, allt på mitt vis förståss. :D

Jag ska inte lova några recept, för då tror ni mej väl inte ändå, men jag hoppas jag hinner delge er, för det var flera lyckade komponenter i denna förrättsliknande anrättning. :D


Dagen har varit kämpig, men det vände ändå åt det bättre. :)

Leo sov bara de där fyrtiofem minutran på förmiddagen, men var ändå glad å pigg sen, så länge inget gick emot honom vill säga.

Vi var på Ica utan större kaos till å med. :D

Sandra, Elian å Mile tittade inom efter dagis, men då var det tyvärr Viggos tur å gnälla loss. :S

Men men, jag gillar å träffa dem oavsett. :)


I morron är det ännu mer mys på agendan. :D

Vi ska gympa jag å Viggo, "Älg-gympa såklart! Men man behöver inte ha med egen älg!"

Sen ska vi styra mot Skåne med första stoppet i Kristianstad, där vi ska spana lite å handla ostar hos Olssons. :)

På vägen hemåt igen ska vi till Bromölla, köpa mina efterlängtade tallrikar på Mairo å sen till Hofflanders en sväng när vi ändå är där, lämna lite stuff, prata lite å mysa lite. :D

Dessutom blev vi ebjudna ett smak av korvarnas korv å det var inte jag sen å tacka ja till .:D



Nu ska jag ta mej en slurk vin till å försöka engagera mej lite i filmen vi ser, Pirates fyran, vad den nu hette. :D


Trevlig helg! :D

Av Lisa - 7 oktober 2011 15:10

  Nån som testat detta? :)

Martin har köpt det i Tyskland å jag hittar inte exakt samma sort på Systembolaget, men väl ett gäng systrar till detta i varierande prisklass, minst sagt!

Ska bli spännande å se vad vi tycker här hemma som de icke-vinkännarna vi är. :D

Men som sagt, mat å allt därtill är ingen billig hobby. :D


Vilka vin är era favoriter?

Av Lisa - 7 oktober 2011 10:15

Klockan är bara strax efter tio å här sitter jag med världens huvudvärk å känner mej otillräcklig.

All min tid å energi går åt till å stoppa Leo från livsfarliga upptåg.

Han är så förbannat envis att om han väl gett sej på nått, så går det inte å avleda på något vis å när man tex. stoppar honom från å klättra upp å ställa sej på bordet för tusende gången så gallskriker han som om han blev misshandlad. :(

Jag tycker så synd om Viggo, för så fort jag sätter mej med honom för å göra nått måste jag efter ett par sekunder slänga mej efter Leo. :(

Jag vet snart inte vad jag ska göra...

Här finns ju inte så värst mycket barnfarligt, men han hittar det lilla, klättar mellan fåtöljer, på Viggos pall i köket, på stolar å drar ut lådor...

Det blir ju så trist å energikrävande å jaga, jaga, jaga å sen gallskrik på det.

Stackars Viggo. :(

Han kräver verkligen inte mycket, pysslar mest med sitt.

Han har hållt på å pusslat nu i ett par dagar å i går åkte prälor å pärlplattor fram. :D

Men det känns så tråkigt att när han väl vill ha hjälp eller sällskap så måste jag rusa i från hela tiden..


Det ska som sagt blir härligt med helg, då är vi i allafall två...


Har precis försökt roa Leo på diverse sätt, men han bara skrek å skrek å skrek så jag fick ge upp å lägga honom i vagnen där han däckade på stört.

Ingen reda med sömnen i dag heller alltså...

Han sov på förmiddagen i går å vaknade efter trettiofem minuter sen på eftermiddagen å var gnällig (läs: skrikig....!) å klängig hela eftermiddagen sen.

Det ville jag undvika i dag å skulle försöka få till en sovning, men det sket sej det...! :(


Jag hoppas att det är min mysiga solstråle som vaknar sej å att dagen blir bättre sen, för jag är som sagt ganska utmattad redan..



Av Lisa - 7 oktober 2011 08:40

Gomorron du efterlängtade fredag! :D

Om jag har skyhöga förväntningar på helgen? Hur kan ni tro det? :P

Martin var ju inte hemma förra helgen å även fast vi hade det super mysigt är det inte samma sak.

Framförallt saknar jag honom, för han är nämligen ganska trevlig å umgås med. :D  


Jag har drömt mardrömmar hela natten å känner mej fortfarande illa till mods, antar att det är mina dagis-nerver som spökar, även om jag undviker katastrof-tänket så känns det fortfarnade ganska tufft.

Men en sak är säker, känns magkänslan fel ska jag ta upp det å inte bara gå å hopppas att idag blir det bättre...!

Det är jag skyldig både mej själv å grabbarna!


Vi ska ha datenight som sagt, äta räkspett å bruchetta(å vad mej jag kan tänkas finna i gömmorna, orkade nämligen inte handla i dag... Sen såg jag att flingor å bröd till barnen var det ytterst sparsamt med så vi får se om jag lyckas hålla mej i från affären...

Sen ska vi ha Amarone-vin-premiär. :D

Man kan ju hoppas att vi inte blir frälsta de är ganska mycket dyrare än vanliga viner. :P

Ska bli kul å prova i allafall. :D


Annars ska vi mest bara mysa runt hemma i dag, denna sista fredag innan mina barn blir förskolebarn. :)


Ha en bra fredag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards