Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 4 februari 2011 21:10

Den här fredagen har verkligen varit supermysig.

Har inte gjort så mycket mer än myst omkring å lekt å haft oss. :D

Men några höjdpunkter har dagen bjudit på. :D  


Leo han har rullat över på mage hela dagen han. :D

Han rullat från mage till rygg innan, men inte på ett tag å nu verkar han helt glömt det för han blir lika förbannad varje gång han inte kommer tillbaka till ryggläge.     

Stor händelse nummer två ser ni här... :D

 

Jojjomensan, det är ett par jeans jag har på mej. :D

De satt till å med helt okej. :) De tre par jag tryckte ner mej i innan dessa däremot, de är det ett under att jag ens fick av... :P


Glad i hågen å iklädd mina jeans körde vi till Ica för att handla pepperoni, vitkål, paketpapper, födelsedagskort, hallon å choklad.

Väl på parkeringen, när jag lyfte ur Viggo ur bilen var det nårr jag saknade: Min plånbok?!

Var är den nu då?

Tillbaka till förardörren för å hämta den där den brukar ligga, i sätet liksom under basen till Leo stol. Ingen plånbok där.

Då slog det mej.

Satan, jag la ju den på taket när jag skulle knäppa fast Viggo..! :S

Tillbaka till Viggos sida å banne mej, där på taket låg den!

Jisses vilken tur att den var kvar!!! :D

I lättnad över detta spatserade vi in i butiken.

Pepperonin var slut, choklad, presentpapper å korten lyckades vi glömma, men vi fick med oss två nya vispskålar, krukor till Leo's fönster, en duschtvå, lite lösgodis vattenmelon å tulpaner. :D

Dessutom fattade jag äntligen mod å köpte en bit parmesan. Tanken är att den ska bli risotto tillsammans med  avorioriset som stått i skafferiet nu ett tag. :D


När Marin kom hem var det fredagsmys för hela slanten, efter vi trugat i Viggo en halv tortillapizza...

   



Kvällens datenight har bjudit på pizza å chokladfondant med grädde å hallon. :)

      

Å vin... :D

(inte det godaaste vin jag druckit kanske, men godkänt)

 

Pizza är briljant på det viset han man behöver inte vara överens om vad som är   gott. :D

Om man till exempel har en man som inte delar ens behov av oliver å getost så behöver man inte ta hänsyn till det utan kan gladeligen designa sin egen pizza. :)

Min fyllning bestod i dag av tomatsås, en massa riven ost både "vanlig" å mozarella å så pepperonikorv, stora oliver, ananas å smulad getost. :D

Så, så gott! :D


Nu ska jag dricka ur det sista ur glaset här å sen se ett sista avsnitt av PB. :D


I morron ska vi fira min fina pappa.   

Vi ska va här hemma å frossa i diverse plockmat. :)

Men först ska jag å Viggo få lite tid tillsammans å gympa. :)


Trevlig helg. :D

Av Lisa - 4 februari 2011 10:23

Mys, mys, mys!

I dag skiter vi att det fastnar skräp under fötterna vart vi än går å att det är tvätt som ska sorteras. :P

Åtminstone i nån timme till. :)

Jag å Viggo har lekt en massa nu på morronen. :D

Leo somnade vid ni å sover fortfarande så vi har hunnit med en massa.

Åkt tåg på Coop-kassarna i djurparken, solat å kollat på djur. :)

 

Hade lite planer på att vi skulle gå ut i dag å blev riktigt glad när jag såg att det snöat ute. Hellre snö än slask liksom, det är ju trots allt vinter fortfarande.

Dock ligger det på nollan så snön som kommit blir till slask å så blåser du utav bara f*n så vi stannar inne å röjjer i stället. :)


Leo vaknade vid fem, då gick Martin upp å matade honom men han kom inte riktigt till ro utan var i gång å pratade igen redan vid sex.. :P

Han brukar göra så, å sen slockna efter en stund av sej själv, men icke i dag. :)

En tidig fredagsmorron blev det alltså, men det kvittar. :)


 

Så härligt med fredag å två hela dagar med Martin hemma hos oss. :P

Jag är ganska dåliga på å säga det, men som jag älskar den mannen, för han gilalr mej som jag är å står bakom mina beslut!   

I kväll är det dags för datenight å några timmar som vi kan prata å umgås å fredagsmysa i hop. :) Jippi!

Trevlig helg! :D



Nu över till nått helt annat.

Jag hörde ett rykte om att Presenten, alltså affären i stan, har gått i konkurs..?

Nån som vet om det stämmer..?

Jag har ju en himla massa pengar i presentkort där...



Av Lisa - 3 februari 2011 22:17

Japp, morrondagens efterrätt är bestämd. :)

Chokladfondant blir det.

Det verkar finnas olika sätt att tillaga detta, I halv åtta hos mej-boken finns det i inte mindre än två varianter. :D

Jag väljer det som går fortast.. :P

Tänker ha hallon å vispgrädde till. :D

Tror väl inte att jag kommer tycka det är så vidare gott, då jag inte är nått choklad-fan.

Men min man älskar mörk choklad å jag älskar honom så jag ger det en chans. :D


 


Av Lisa - 3 februari 2011 21:02

I går fick jag följande anonyma kommentar på detta inlägget:

Aldrig funderat på att skaffa en bättre kamera å föreviga minnen(bilder) med en bra kamera?


Jag antar att kommentaren, som jag uppfattar som en aningens spydig(!?), syftar till att de flesta bilderna på bloggen just nu är tagna med min mobil.

Trots spydigheten får jag erkänna att denna personen har en poäng.  

Faktum är att jag som så sent som förra året fick en ny fin Olympus-kamera av Martin i födelsedagspresent som jag verkligen borde använda mer...

Inte vill jag att alla Leo's bebisbilder å alla bilder på Viggos framsteg å upplevelser  ska va tagna med en iphone...

Grejen är dock att jag å den här kameran inte riktigt kommer överens.

Jag lyckas inte få speciellt bra bilder...


Var å varannan ser ut såhär.

 

Nån som har en aning om varför..?

Suddigt å konstigt lyse...

Reaktionstiden å fokuseringen är sämre än på den gamla kameran..

Jag har allt som oftast den inställd på P, som är nån from av Auto-mode, eller på Auto.

Har lyckats ta reda på att den är inställd på högsta upplösningen med.

Jag är inte så high på att använda annat än "ta-bild-på-mat-funktionen" bland de övriga inställningar man kan välja i mellan, å jag är dessutom mest intresserad av att ta bra bilder på Auto-mode...


Nu kan jag såklart läsa bruksanvisningen(så dags, eller hur? :)) men det glömmer jag hela tiden å sen står jag där å missar bra Kodak-moments med att de tre fyra första bilderna blir kassa...

Nån som är hemma på Olympus, eller har nått annat tips till mej?


Jag vill lära mej älska min nya kamera å ha ett lika bra om inte bättre förhållande med den än med den gamla, men den rackaren gör det inte lätt för mej... :D



Av Lisa - 3 februari 2011 20:26

Jösses vad veckorna går fort!

Torsdag å snart helg igen.

Den här helgen är det kalas som gäller för hela slanten. :D

Lördag för min pappa å söndag för Martins.

De fyller bägge sen på måndag. :D



Dagen i dag har gått i rasande fort.

Jag å Leo var på bvc mellan tio å elva å pratade Sunda vanor.

Viggo han var hemma å lekte med farmor under tiden.

Efter bvc lämnade jag även Leo med farmor en stund å körde till Coop å veckohandlade. :D

Blir hemmagjord pizza i morronkväll. Måste dock komplettera lite på Ica med i morron. :D

Efterrätten är ännu inte bestämd. :)

I dag blev det biffar å brunsås till middag i det här hemmet. :D

Gott värre. :)


Efter middagen fick jag rycket å sanerade kökslådorna som innehöll mera utspillda kaffebönor än bestick..?! :)

Å Martin, han skaffade facebook han. :D

Ja, ni läste rätt, nu är min man också en av oss. :)


Nu ska jag duscha, sen ska ni som kan få hjälpa mej med en grej. :)


  Leo som skrattar. :)   

Av Lisa - 3 februari 2011 19:58

Har funderat på en sak ett tag.

När jag träffar andra mammor pratas det mycket om egentid, intressen utanför hemmet å längtan till jobbet å liknande.

Jag känner mej lite utanför förstår inte riktigt vad de menar.

Visst, jag tycker det är skönt att handla själv å träna nån timme i veckan, men jag har inte behov av nått mer...?!


För mej räcker egentiden om kvällarna framför datorn å mina mat å bakstunder på helgerna gott å väl för att fylla det där behovet av att göra något ensam.


rganiserade datenights för mej å Martin ger oss vardagslyx å egentid tillsammans, å även på den punkten är jag nöjd. :D


Jag menar verkligen inte att det är nått fel att längta efter sitt jobb eller ha intressen utan sin familj, jag undrar snarare om det kanske är fel på mej?

Jag har inte gett upp nån hobby sen barnen kom, utan jag ahr alltid gillat det jag gör nu, städa, organisera, inreda å laga mat/baka.

Jag vill inte börja jobba på länge trots att jag älskar mitt arbete utan jag trivs extremt bra med vårt liv just nu. :)

Är jag ensam om att va nöjd med att vara hemma med mina barn,umgås med dem å ha blogg å mat som hobby? :)

Av Lisa - 3 februari 2011 19:45

I dag har jag blivit medlem på Campadre en sida där de säljer märkesvaror till kraftigt nersatta priser i olka kampanjer. :D

Kul, koncept, där man verkar kunna fynda rejält. :D

Bli medlemmar ni också vettja, det är gratis. :D

Bara klicka HÄR å fyll i era uppgifter! :D

Av Lisa - 2 februari 2011 22:25

På den här filmen kan ni höra Viggo prata å Leo skratta. :D

Om de gillar varandra mina söner, det råder det väl igen tvivel om? :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards