Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 4 februari 2011

Älska fredagar! :)

Av Lisa - 4 februari 2011 21:10

Den här fredagen har verkligen varit supermysig.

Har inte gjort så mycket mer än myst omkring å lekt å haft oss. :D

Men några höjdpunkter har dagen bjudit på. :D  


Leo han har rullat över på mage hela dagen han. :D

Han rullat från mage till rygg innan, men inte på ett tag å nu verkar han helt glömt det för han blir lika förbannad varje gång han inte kommer tillbaka till ryggläge.     

Stor händelse nummer två ser ni här... :D

 

Jojjomensan, det är ett par jeans jag har på mej. :D

De satt till å med helt okej. :) De tre par jag tryckte ner mej i innan dessa däremot, de är det ett under att jag ens fick av... :P


Glad i hågen å iklädd mina jeans körde vi till Ica för att handla pepperoni, vitkål, paketpapper, födelsedagskort, hallon å choklad.

Väl på parkeringen, när jag lyfte ur Viggo ur bilen var det nårr jag saknade: Min plånbok?!

Var är den nu då?

Tillbaka till förardörren för å hämta den där den brukar ligga, i sätet liksom under basen till Leo stol. Ingen plånbok där.

Då slog det mej.

Satan, jag la ju den på taket när jag skulle knäppa fast Viggo..! :S

Tillbaka till Viggos sida å banne mej, där på taket låg den!

Jisses vilken tur att den var kvar!!! :D

I lättnad över detta spatserade vi in i butiken.

Pepperonin var slut, choklad, presentpapper å korten lyckades vi glömma, men vi fick med oss två nya vispskålar, krukor till Leo's fönster, en duschtvå, lite lösgodis vattenmelon å tulpaner. :D

Dessutom fattade jag äntligen mod å köpte en bit parmesan. Tanken är att den ska bli risotto tillsammans med  avorioriset som stått i skafferiet nu ett tag. :D


När Marin kom hem var det fredagsmys för hela slanten, efter vi trugat i Viggo en halv tortillapizza...

   



Kvällens datenight har bjudit på pizza å chokladfondant med grädde å hallon. :)

      

Å vin... :D

(inte det godaaste vin jag druckit kanske, men godkänt)

 

Pizza är briljant på det viset han man behöver inte vara överens om vad som är   gott. :D

Om man till exempel har en man som inte delar ens behov av oliver å getost så behöver man inte ta hänsyn till det utan kan gladeligen designa sin egen pizza. :)

Min fyllning bestod i dag av tomatsås, en massa riven ost både "vanlig" å mozarella å så pepperonikorv, stora oliver, ananas å smulad getost. :D

Så, så gott! :D


Nu ska jag dricka ur det sista ur glaset här å sen se ett sista avsnitt av PB. :D


I morron ska vi fira min fina pappa.   

Vi ska va här hemma å frossa i diverse plockmat. :)

Men först ska jag å Viggo få lite tid tillsammans å gympa. :)


Trevlig helg. :D

 
 
Emmy

Emmy

4 februari 2011 23:36

Härligt med riktiga mysfredagar. Ser verkligen ur som ni haft en trevlig och god dag. Vilken tur att du hittade plånboken.
Det är så roligt när man kommer i sina jeans igen. Jag vet precis.
Ha en bra helg.

http://remsansbistro.blogspot.com

Lisa

5 februari 2011 13:26

Verkligen härligt. :D
Det gäller å njuta så mycket som möjligt. :)
Hoppas att er helg också blir toppen!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards