Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 10 februari 2011 13:50

Jag å Viggo sitter i soffan å myser.

Trots att det var ganska varmt ute är vi fortfarande lite frusna efter vår tripp till lekplatsen i stan.

Lika trevligt som alltid att träffa Johanna å hennes flickor. :)

Vi var ensamma där, å det har jag aldrig varit med om innan. :D

Kan ju berott på vädret kanske, men det regnade i allafall inte. :)

Vi hann med både fika å lek innan Leo vaknade. Stannade en stund efter det också, men jag får nog erkänna att hans overall börjar bli i minsta laget... :P

Känns väl sådär kul att köpa en ny nu, om de ens går å få tag på...?

Ska inventera i en låda med kläder till å se vad jag kan hitta. :D


Annars känner jag mej lite off i dag.

Jag är väl allt  som oftast ganska trött på eftermiddagarna, men i dag är det nog värre än vanligt.

Vi har haft en ganska hektisk vecka, med nått planerat varje dag(å kväll...) så det kan ju bero på det. :D

Att vi sen har en stor son som drömmer mardrömmar nätterna i enda det spelar säkert med in. :D

 


I dag vankas det fuskmiddag på Ekebergslundsvägen.

Martin har tjatat om ris bra länge nu å jag har Sötsursås-bas på burk i skafferiet så det får det bli. :)

Frågan är om vi ska ha den där risotton i morronkväll? :D

Bas-varianten å så bara lite lufttorkad skinka eller nått sånt till?

Brukar ni äta risotto? Vad brukar ni ha till i så fall? :D

Martin ville ha chokladpudding i allafal å det ska vi nog kunna ordna. :D


Kvällen ska spederas i ryggläge, så räkna med mej senare. :)

Av Lisa - 10 februari 2011 08:31

Jahapp.

Här sitter jag ensam vid frukostbordet.

Viggo har lämnat mej till förmån för sina bilar å Leo sover.


Den minsta av mina söner har det varit fullt ös på redan sen halv sex.

Typiskt att han skulle va så pigg just i dag.

Jag satt å försökte somna honom efter Martin kört till jobbet vid halv sju, då kom Viggo utrusande från sovrummet å ropade att jag skulle komma å sova med honom. :D Det är inte varje dag han vill sova precis, så i dag hade vi kanske rent av kunnat få en sovmorron...? :D

Nu gick ju inte det, eftersom Leo ville göra allt annat än å sova.

Vi gosade ner oss i vår säng en stund alla tre innan vi masade oss upp. :)

Leo fick sin gröt å somnade ovaggad vid åtta! :)

Typiskt det med, när vi ska va ute från tio å framåt å det är då han brukar sova. :D

Bara för man räknar med rutinerna så ska de ruckas på. :D

 

Morronens tredje å sista typiskt är angående vädret.

Här är grått å blaskigt å jag kan inte ens påstå att det snöar lä'gre, utan det är regn som kommer från himlen.

Nu ger vi inte upp i första taget utan tänker klä oss varmt å vattentätt å satsa på lekplatsen ändå. :)


Dags å fixa till sej själv å packa å så. :D

Återkommer i kväll. :)

Av Lisa - 9 februari 2011 21:52

Jag tycker egentligen att köttfärssås å spagetti är typisk måndagsmat.

Det går snabbt å man blir mätt.

Alla gör denna rätt på sitt eget vis å här hemma brukar Martin stå för såsen.

Han är bäst på det då den blir godare än min. :D (pannkakor är han också grym på. :))

I söndags eftermiddag var vi ju på kalas där det inte serverades någon mat.

Vi behövde således nån snabblagad middag att slänga i hop när vi kom hem.


Pasta med köttfärssås blev det, söndagstyle, en fullträff om ni frågar mej. :D


Jag fräste två vitlöksklyftor å en gul lök tillsammans med köttfärs.

Smaksatte den med oxfond å rött vin å lite tomatpuré å kryddade med salt, svartpeppar å lite paprika pulver.

Sen önskade Martin champinjoner å eftersom jag inte är nått fan av det i mat förhandlade jag mej till att få ha i oliver också. :)

Vi serverade det hela med pasta penne å i mitt fall smulad fetaost å ruccola. :D

 

Av Lisa - 9 februari 2011 20:27

Har precis satt mej ner efter att ha varit å tränat.

I dag var det sega ben som trampade hemåt, men jag orkade hela passet i dag också. :)

Koordinationen är det värre med, men jag lär mej. :D

Jag är nöjd att jag masade mej dit, trots att ingen annan skulle med.

Ett pass i veckan krävs ju(å såklart egentligen massa fler) om den här kroppen nånsin ska kunna visas utan gigantiska kläder... :S


I dag har vi som sej bör varit på Öppna förskolan å sen bara myst omkring, tagit ett varv med dammsugaren, tvättat lite å lekt. :D

Det har varit härligt å soligt i dag också, men jag har hört att det ska komma snö igen.  :S

Hade gärna sett att det blev vår nu, men det låter säkerligen vänta på sej...

Tanken är att vi ska till lekplatsen i stan med Johanna å hennes flickor i morron.

Rasta de stora barnen lite å förhoppningsvis få lite sol på näsorna.

Men som sagt, väderleksrapporten talar emot det, å dessutom har jag inte chackat av med Johanna ens. :P

Jag kommunicerar ju med mina vänner på facebook jag eller på sin höjd på sms så jag får skriva en rad till henne. :D

På tal om det hade Johannas Amanda kollat lite snett på henne när hon sagt att vi hade pratat om å träffas å frågat om vi verkligen pratat i telefon..?! :D

Ha, ha, ha! :)

Söta ungar, å så klok, undrar om man ens ringer när de är vuxna? :D


Anyway, vi ska ut å vara utomhus i morron hur det än blir. :)


Nu ska jag duscha å sen se Jamie Oliver på tv4+. :)


Återkommer kanske med lite matinspiration senare. :D

Av Lisa - 8 februari 2011 21:31

  Vårkänslorna å solens närvaro har fått mej å längta.

Längta efter ett eget Växthus... :D

Det trodde jag inte för tio år sedan,

att jag av alla människor skulle vilja ha det. :)

Men nu, vilken dröm. :D

Av Lisa - 8 februari 2011 19:51

Så, nu är det kväll. Igen.

Har varit på Coop å handlat.

Emelie å Snoff kom å åt middag, så jag tog Emelie med mej till affären. :D

Nu sitter vi å skräpar framför Bygglov. :D


Dagen har spenderats tillsammans med vår mammagrupp hemma hos Malin. :D

Ruskigt trevligt å sjukt fint hus. :D

Fullt ös som tusan med, med ett gäng bebisar å så två stora barn. :)

Vi fick både mat å fika å hade det allmänt bra. :D

Gick ju dit, men vi tog inte syskonvagnen utan liggvagn+ståbräda å det gick bra.

Viggo gick själv i skogen å på hemvägen tof vi ett annat håll.

Det har blåst rejät i dag, men vilket underbart väder ändå. :D

Sol å vårkänslor. :)


Känner mej ganska off å oinspirerad till å blogga just nu.

Kanske kommer det nått inlägg senare i stället. :)


En bild till på familjen. :D

 

Av Lisa - 8 februari 2011 07:48

Jisses vilken natt.

Leo har ätit klockan ett (eller var det tolv?) då var jag så borta att jag skickade upp Martin för jag höll precispå å somna. :S

Hade legat å lyssnat på blåsten å på Viggo.

Han är verkligen ur fas den pojken.

Drömmer mardrömmar å röjjer runt i sängen å skriker å gråter å sparkas om vartannat.

När Martin gick upp vi fem vaknade han å ville inte sova mer!?

Jag insisterade såklart på att det skulle han visst, å han somnade om vid sex å sover än. Så nog behövde han sova alltid. :)

Leo han åt en andra gång vid tio i sex å se somnade han om till tjugo över sju, så nån har i allafall fått sova. :D

Jag avskyr verkligen när det blåser såhär.

Min drivbänk har slagit runt å två ljuslyktor ligger i tusen bitar på uteplatsen.

Att vår grill står inlindad med presessening precis utanför sovrummet, det märker man då av när vinden viner i plasten..

Hoppas det tänker mojna.

Tanken är nämligen att jag ska packa in mina barn i vagnen å gå på träff med mammagruppen.

Svärfar skulle kommit å kört med vårt skräp till tippen, men attköra med släp en sånhär dag? Går det ens?

Jag vill inte ta bilen ändå, vi är många som ska dit vi ska, å det är begränsat med parkering å vi har ganska nära dit men jag får använda regnskyddet som vid skydd i värsta fall... :)


Nu ska jag fixa frukost, om unge herrn tänker vakna snart. :)

Av Lisa - 7 februari 2011 21:13

Här är jag.

Mellanlandar i soffan innan dusch å sen sängen.

Har varit hos Anna på inredningsparty, Perfect Home.

Fina grejer, men inte i min prisklass, speciellt inte theese days. :P

Jag beställde dock ett HOME(första sidan i katalogen) å en doftolja till mina oljelyktor. :)


Övriga dagen har spenderat som de flesta andra måndagar.

Lek på Öppna förskolan på förmiddagen å lek hemma på eftermiddagen. :D

Här hemma hände nått stort. :)

Viggo har länge kunnat räkna till tio å med lite hjälp ända till tjugo.

Han har däremot inte kunna bromsa när han passerat tre, utan liksom fortsatt av bara farten. :D

Men i dag satte han sej med en räknebok, där varje siffra har fått en sida, på femmans sida är det fem saker å räkna osv. å räknade som om han aldrig gjort annat. :)

Min stora pojke, snart 3 hela år har han funnits, GALET! :)

 


Leo han är fem månader denna veckan han å känns också otroligt..!   


Så mycket mer än detta har jag inte å komma med i dag.

Men jag bjuder på en bild på hela familjen. :D


  Såhär ser vi ut. :D

Leo tittar dock på nått spännande på golvet. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards