Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Lisa - 14 november 2014 19:58

En god middag har avnjutits...

Å nu ligger hela familjen å ser på Dumma mej 2. :)

Helgen har börjat! :)

Av Lisa - 14 november 2014 17:52

Ni vet ju vid det här laget att jag inte har nån särskilt musiksmak å snacka om.
(förutom då att jag älskar allt Robbie gör! :P)

Men alltså.
Här kommer ändå ett musik-tips!
90-talsradio på Spotify.
Det är kult. :)

Av Lisa - 14 november 2014 16:11

Drar en djup suck av förnöjsamhet.
Nu är det helg. :)

Jobbade in min rast i dag å kunde gå hem en halvtimme tidigare.
Kastade mej till fritids med tanken att va hemma å hålla fredag bra mycket tidigare än jag först trott.
På första anhalten syntes inte ett enda barn till. Min fritids-kille hade således redan hunnit till matsalen för å äta mellanmål.
Snabbade mej vidare för å grabba Leo i farten innan deras mellanmål.
Men tji fick jag få de var extremt tidiga på det just i dag å Leo bara var tvungen å smaka lite jordgubbskräm
O-C-H äta fyra mackor innan vi kom där ifrån.
När vi lämnade förskolan en halvtimme senare möttes vi av en untväntades Viggo som hade sett bilen å såklart undrade var vi höll hus. :)

Hem kom vi tillslut. Men inte tidigare precis. :)

Nu puttrar dock kvällens middag på spisen.

Det vankas pulled chicken med ciabatta, vitlökssås, chipotlemajs å picklad rödlök. :)

Å alla ingredienser fanns hemma.
Heja frys-rens. :D
(Även fast där gömmer sej bra mycket mer än.)

Nu ska jag försöka rota fram det bästa receptet på den där picklade löken(det finns ju tusen varianter!) å sen läsa en stund i tidningen som jag inte hann med i morse. :)

Åååå! Fredag!

Av Lisa - 14 november 2014 07:09

Nån som ser cool ut vid frukostbordet. <3

Vilken natt hörrni.
Har skrapat i hop max en timmes sömn. Övrig tid har jag ägnat åt å hosta. :(
Varken halstabletter, hostmedicin eller sittande ställning i sängen hjälpte å jag har hållt Martin vaken å väckt Leo.
Hosta på natten är verkligen vidrigt.
Hoppas det var en engångsföreteelse.


Fredag i dag.
Jobbar till halv tre å sen tar vi vår efterlängtade helg. :)
Fram tills dess får jag knarka koffein å hålla modet uppe. :)

Ha en bra dag! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards