Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 14 februari 2014 19:46

VB-kex med räkor, lök, crème fraiche å rom.
Gott värre! :)

Av Lisa - 14 februari 2014 15:16

Ska bli skönt med en fullt fungerande telefon.

Men jag är på tok för otålig för å tycka om att invänjningsperioden...
Måtte det bli en smidigt å enkel övergång. :)

Av Lisa - 14 februari 2014 13:33

Är hos föräldrarna å slappar med trevligt sällskap! :)

Av Lisa - 14 februari 2014 10:38

Viggo har äntligen sett tjusningen i Tintin.
:)

Å grönpepparsalamin är tillbaka på Ica.

Det känns nästan som jag är sju år igen. :)

Av Lisa - 14 februari 2014 10:16

Efter frukost är det tid för Diamanten. :)

Ledighet.
Å du ljuva!

Av Lisa - 13 februari 2014 22:16

Jobbat första kvällen på nya stället då.
Gick skapligt. Hoppas jag.
Trots nybörjarförvirring å efterslängarna efter akupunkturen.

Nu ser jag fram emot veckas ända å efterlängtade lediga dag.
Jag ska ligga kvar i sängen så länge som det bara är möjligt å det ska bli helt underbart skönt! :)

Dagens uppdrag blir att lämna ut inbjudningarna till Viggos kalas(i sista minuten.sugig morsa. :().
På eftermiddagen har jag unnat mej att be om barnvakt så jag hinner till fredagsträningen å efter den ska Daniel som sagt bjuda på middag! :)

Vi hörs då!
Kram å gonatt.

Av Lisa - 13 februari 2014 12:07

Tvärt emot vad man kanske tror gör det inte ont att få akupunktur.
Själva sticken av nålarna känns överhuvudtaget inte alls.
Däremot känns det när nålarna vrids för att göra påverkan.
Det hugger eller spänner till i själva muskeln där de fäster.
Vissa gånger krävs det mycket snurrande för att få till den där känslan men i dag kom den omgånde på de allra flesta av mina tolv nålar.
Å nu efteråt känner jag av en spänning på varenda punkt å framför allt på vänstra sidan av bakhuvudet.
Har dessutom en känsla av matthet i kroppen som säkerligen kommer hänga i resten av dagen.
Lite olyckligt när jobbet kallar sen, men det är det värt.
Har inte vaknat med huvudvärk en enda gång sen jag inledde behandlingen å det är en sån lättnad.

Jag unnar mej en liten stund framför OS å satte mej lagom för att se att det blivit ett svenskt silver till. :)
Yiiiho till det.

Ska snart göra mej en kanna kaffe å försöka få upp värmen i kroppen.
Sen blir det lite småfix innan det är dags å arbeta. :)

Hoppas ni har en bra dag!

Av Lisa - 13 februari 2014 10:00

Hur sugen jag än är på å springa gör jag det inte i snöslask.
Jag fastnade en stund hos mina semesterfirande föräldrar innan akupunkturen! :)
Himla trevligt måste jag säga! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards