Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Lisa - 17 april 2013 21:31

Ja.

En härlig vårdag har det varit. Eller nästan försommardag.

Förra veckan hade jag fortfarande vinterkängor å i dag, foppatofflpr utan strumpor. :)

Jag klagar inte, men det känns som den där härliga smygande känslan av vår liksom inte blir av i år.

Ni vet när man är ute å känner det i luften å tänker att man inte hunnit med att märka när våren kom..?

Har inte ens gett mej ut i vitsippsbackarna ännu, å det är den 17 april i dag..

Anyway. Hoppas det håller i sej nu, så mina odlingar tar sej å man kan fortsätta att vara ute när man är ledig(enbart på helgerna då alltså from nästa vecka å sex veckor framåt.... iiiiiihh!)

 

I morron får det dock gärna va lite mulet för min del.

Då känns det inte fullt så surt att sitta instängd i en bil respektive på CLV.

Har verkligen ingen lust eller motivation till skriva en hel uppgift i morron.

För att va helt ärlig verkar min hjärna helt stängt av det här med studier.

Farligt farligt för mej att ta ut examen i förskott då jag både har en STOR LIA-uppgift å en hel kur kvar sen innan det här skolåret är passerat å avslutat.

 

Är väl hög tid att samla i hop de atteraljer jag ska asa med mej till Småland i morron då.

Blir hämtad redan klockan sju så i morron finns det ingen tid för något, knappast ens frukost...

 

Sov gott hörrni.

Kram å gonatt!

Av Lisa - 17 april 2013 19:17

Promenad med sandra! ;)
Första motionen den här veckan.
Blir skönt! :)

Av Lisa - 17 april 2013 16:23

Inga jackor.
Inga strumpor.
Det är faktiskt varm! :)

Av Lisa - 17 april 2013 14:03

   

Nu har jag inte handlat på Veromoda på år å dar(känns som jag både för gammal å för tjock...), men jag förälskade mej lite i dessa klänningar efter att ha sett liknande i deras skyltfönster här i stan.

Undrar om de kan funka till mej? :)



(önskar verkligen att jag kunde ta tag i mitt liv å träna ordentligt nån j*vla gång.

Å äta lite nyttigare, i veckorna åtminstone...)

Av Lisa - 17 april 2013 13:38

   

En Viggo som lagar lunch!

 

Så tidigt som jag kan minnas hängde jag å mina syskon alltid runt spisen med pappa(å mamma de gånger vi åt "risotto" eller köttbullar. :P).

Vi stod på stolar å suttade på bitar av smör(nått Leo anammat theese days, till Martins stora fasa. :P) å hjälpte till med allt möjligt.

Ni vet ju att jag hänger mycket i köket nu som vuxen(eh? jag? vuxen? den tanken vänjer jag mej aldrig vid) å när barnen vill va med är de mer än välkomna.

Viggos intresse för matlagning å bakning är på topp å Leo är intresserad han också, å det glädjer mej verkligen. :D

 

 

I dag bjöd jag mej själv på nostalgi till lunch i form av microbakad potatis med senapssmör å micrad majs. :)

Just detta, tätt följt av vitlöksbröd å andra varma mackor, var den allra första mat jag lagade.

Nästa nivå i min kokkonst var karamellfärgade makaroner å omelett. :D

 

En period på gymnasiet var jag tillsammans med en kille som fick laga sin egen mat hemma, å den sommaren levde han å jag på grillade kycklingfiléer, vitlökskroketter å örtsås på påse. :)

 

Man skulle kunna säga att min matlagning utvecklats lite med åren. :P

Jag har blivit bra mycket bättre på att laga mat, rent av bra.

Å jag fortsätter lära mej hela tiden.

Mat är det roligaste jag vet, men det har väl ingen missat? :)

Av Lisa - 17 april 2013 12:26

Är det inte underbart? :)

Av Lisa - 17 april 2013 11:35

Odling pågår! ;)

Av Lisa - 17 april 2013 09:42

 

En bebis som heter Oskar å hans pappa Martin äter kolakakor på bussen på väg till Tyskland där de ska bada å åka en massa rutschkanor.

Pappan har hemskt ont i sina ben å måste vila ibland, å jag är tydligen nån slags lillasyster i familjen som blivit lämnad kvar hemma så längre. :D

 

Är ganska så proppmätt efter en gigantiskt frukost.  

Skulle vilja påstå att de flesta hotell kan slänga sej i väggen i jämförelse med allt vi dukar fram här.

Ostscones, ägg, risgrynsgröt å färska bär bland annat. :)

Kaffet har jag såklart inte hunnit dricka upp på långa vägar så det är det jag ägnar mej åt just nu. :)

Barnen pausar från sitt lekande å ritar lite här vid köksbordet. :) (eller ja, Leo ritar minst lika mycket PÅ bordet han... å på stolen, å på sej själv..)

 

Måste säga att här inifrån verkar vädret ganska lovande för att vara ute i.

Har förvisso inte kolla termometern, men det är soldis å någorlunda vindstilla. :D

Småningom ska vi ut å känna efter, men vi tar det lugnt å sparar det tills barnen har lust å klä på sej. :D

 

Oavsett om vi är inne eller ute ger solen mej energi dag.

Härliga tider som sagt, lediga dagar med mina små kärlekar.

Det finns inget bättre. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards