Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 15 mars 2012

Av Lisa - 15 mars 2012 20:15

Näää. Jag skulle inte kalla mej frisk.

Men jag orkar lite mer nu.

Å jag gör framförallt planer för vad jag ska göra sen när all ork har kommit tillbaka.

Jag har redan flyttat runt lite på lull-lullet i vardagsrummet å fått för mej att mini-makeova lite i sovrummet. :D

När barnen lagt sej för natten svängde jag i hop ett gäng kladdmuffins å själva smeten till ananassorbet. :D

Jag är alltså på bättringsvägen helt klart. :)


Leo då?

Jag vet inte vad jag ska säga.

Först fram på eftermiddagen trotsade jag mammahjärtat å tvingade i honom flytande ipren.

Alvedon biter inte på honom, det är ju uppenbart.

Eter iprenen lekte han å skrattade lite i allafall, å drack en flaska välling. :)

Det blir ju liksom så uppenbart med honom att han är sjuk eftersom han då inte är still en sekund annars...

Hoppas han är bättre i morron, annars får jag nog åka till doktorn med honom, finns risk för att jag blir sjuk av oro på jobbet i helgen annars...

Jag är så långt i från hönsmamma man kan komma(tror jag i allafall) men ibland så blir även jag stimmig. :P


I morron vabbar jag då igen.

Sista kureringsdagen hoppas jag.

Skulle vilja fredagshandla lite, men det återstår ju å se hur Leo mår.


Nu ska jag duscha å sånt som vanligt. :D


Kram å hej!




Av Lisa - 15 mars 2012 19:55

Klicka på bilden!


Ni får ju inte missa de här fin fina erbjudandena inne hos Fru Nejbo. :)


Jag personligen ska försöka klura ut(eller tvinga Linda att gör det år mej) nått fiffigt att ha på väggen ovanför matbordet i A3-format. :D

Jag vill ha nått mat-kärleks-relaterat..

Tål å funderas på... :)


Just kaffe-motivet på bilden här ovan kanske jag också slår till på.

I ett litet format i köket? :D

Den är ju liksom jag. :D


Kooooom åååååå köööööööööp! :)

Av Lisa - 15 mars 2012 12:42

Jag må ha varit mamma i fyra år nu, men Viggo har aldrig varit nått feberbarn.

Några enstaka tillfällen har han haft det bara.


Leo är ju inne på andra omgången med feber på samma veckan, andra dagen i dag.

Å han bara sover... Är det normalt eller vad vi ska kalla det?

Han är ju så makalöst aktiv när han är frisk så jag är lite smått nojjig nu.

Välling dricker han, men i övrigt är han så slö så slö...


Pratade med 1177 i går ju, de tyckte inte jag skulle oroa mej.

Vad tycker ni?

Av Lisa - 15 mars 2012 09:57

Det kliar för fullt i mina (kanske åtminstone ljusgröna?!) fingrar.

Jag vill plantera, vattna å skörda.

Förra året var mina chiliplantor de mest framgångsrika.

De har jag försökt övervintra i källaren, hoppas de börjar sprira igen när det får komma ut.

Chili å paprikor blir det nog i år också.

Å tomater å diverse örter(i en ny liten odlingsbädd utanför altantrappan? :))

Rädisor, plocksallad å morrötter i drivbänken är också givna.

Å bärbuskar å jordgubbsplantor står ju där de står.

Men jag vill mer!


Vad odlar ni?

Köper ni färdiga plantor eller fröpåsar?

Tar tacksamt emot alla trädgårdstips, för nu är det väl vår va?

Å nästa helg, då är jag ledig igen. :)


 




Av Lisa - 15 mars 2012 09:26

Jo jag fattar med att det börjar bli en aningens uttjatat å läsa om hur sjuka vi är hela tiden.

Det här är en sjukvecka, som jag befinner mej mitt i å jag skriver ju om vårt liv så.

Men som sagt, jag är uttråkad själv här...


I dag har vi dock glada nyheter! För vad jag sett av Viggo hittills i dag är han så gott som friskförklarad! :)

Han är glad å sprallig å leker för fullt. :D

Jag är fortfarande snorig å lomhörd, men febern är borta! :)

Leo är tyvärr fortfarande febrig å dassig. :(

Han sitter i min faamn å sover nu, å jag gissar på att det är så dagen kommer spenderas, med Leo i famnen alltså.


Sitter å längtar efter en roadtrip såhär på vårkanten.

Jag vill ta oss till Kalmar å hälsa på Gustav å Elin.

Gå en sväng på ikea å kanske titta över på Öland en stund.

Ska ta ett snack med han maken å kolla almanackan å hoppas det finns nån tetafri helg för de där studenterna.


Nu ska jag försöka bädda ner Leo så jag å Viggo kan leka lite med playmot. :)


Hörs igen snart!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards