Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 mars 2012

Av Lisa - 14 mars 2012 20:05

 

Duktiga unge!   

Av Lisa - 14 mars 2012 19:36

 

Det är mest såhär jag spenderat dagen.

Liggandes någonstans, helst i sängen men även på diverse golv, med en Leo liggandes på mej.


Jojjomensan. Här har ni mej.

Begynnande frossa när iprenen går ur kroppen(fan fan fan, jag trodde jag var friskare ju!) å allmänt matt.

Dagen har mest gått ut på å försöka hålla mej vaken, å finnas till för å tillgodose barnens mest primära behov.

Viggo stackarn har hamnat rejält i kläm, för han har ju velat leka men jag har liksom inte orkat så mycket.

Å för å va ärlig så har Viggo inte heller det. Han må va feberfri, men han äter inte å är väldig sliten å påverkad än.

Leo har hängt i min famn han, kelat å varit trött. Febern har hängt med honom hela dagen tyvärr.


Vid två samlade vi våra krafter å körde till snabbmatskedjan med det stora M:et.

   

Viggo åt åtminstone helt okej så det var lönt tycker jag. :)



I morron bara måste det vända.

Oavsett om Leo är feberfri eller ej ska jag vabba på fredag med.

Så barnen verkligen orkar när de väl ska till förskolan.

Det blir först på tisdag det.

Känner mej ganska kluven inför det långa uppehållet just från förskolan.

Hoppas det går å bra å lämna dem igen nästa vecka.

Viggo ville inte alls att jag skulle gå till jobbet som i går, han skrek att han inte kände sin farmor å var ledsen så man blir ju lite orolig.

Men sen är han ju inte sej själv ännu heller...


Nu ska jag muntra upp mej med lite ostkaka med grädde å sylt sen bäddar jag ner mej å håller tummarna hårt för att den där sjätte sjukdagen inte blir av!


Kram å gonatt!

Av Lisa - 14 mars 2012 18:12

  Läste till min stora glädje(å förvåning) att barnklädesmärket Villervalla ska öppna en konceptbutik här i Karlshamn.  :)


Det gillar jag verkligen, älskar deras mössor å mönster. :)


Som sagt, älskar mössorna. :D

 

Av Lisa - 14 mars 2012 17:04

 

Det har väl inte undgått någon av oss intresserad att allas vår Leila8bakar!) har slagit upp portarna till en alldeles egen webshop.

En hel del fint.

Vem vill inte ha en pastellig-gryta liksom?

 

Personligen ska jag lägga vantarna på ett sånthär brödgaller, för det finns absolut inte å hitta nån annanstans!

 

Å om jag får oförtjänt mycket pengar över nån månad är jag bra sugen på en sånhär plåt också. :)

 


I övrigt blev jag faktiskt lite besviken.

Framför allt på att jag hoppats få tag på de Leila bakar å Leila på landet som jag ännu inte har på dvd.

Hennes böcker är superbra, men just att se exakt hur man ska gå tillväga är åtminstone för mej en bra hjälp på vägen till Leila klass. :)


Men i övrigt, fina Leiliga-grejer, om än lite dyra. :D

Av Lisa - 14 mars 2012 11:47

Här ligger jag i en soffa å orkar inte annat. :(

Leo sover han också, medan stackars Viggo helst vill leka, men tittar på tv en stund nu.

Tycker så synd om honom, som äntligen är piggare å så duger inte jag till nån lek alls.

Fint väder är det också, så jo jag är bitter å sur nu.

Känner mej så usel, bara driver runt här i smutsen å önskar att jag orkade mer.


Pratade med 1177 innan angående Leo, han som var frisk när vi var där i går men nu har feber igen.

De tyckte att vi skulle avvakta till i morron i allafall å åka in, å jag håller med, han har inte ett enda scharlakans-symtom borsett från febern.


Jag har engentligen lust å göra typ tusen grejer.

Laga mat å baka å greja i köket å möblera, men nix, ingen energi här inte.


Ska försöka vila lite, sen peppra mej med alvedon å leka med Viggo.

Kanske kör vi å hämtar snabbmat med, om jag orkar... :)

Av Lisa - 14 mars 2012 08:33

Om det var min tur nu sa vi?

Jo man tackar.

Gick å la mej vid tio å började frossa ganska omgående.

Vid elva eller om det var vid tolv bad jag Martin hämta ett täckte till å ipren till mej.

Fy fan! Har on i varenda led å jag kan nog påstå att jag inte haft så här hög feber sen jag tog den där svininfluensa sprutan. :(


I dag vaknade vi alltså till sjukdag fem.

Men en halvt utslagen, huttrande mamma, en betydligt piggare Viggo å en Leo som efter två feberfria dagar tempade nästan 39 grader på morronen..?!

Jag fattar ingenting.

Han har ju liksom mått prima i två dagar, rinnande näsa, visst, men inget värre...


Fy vad jag är trött på det här nu.

Dagen får ägnas åt vila å åt filmtittande i sängen.

Börjar bli vana vid det nu.

Längtar till det är över.

Då har jag lovat Viggo bad i Olofström. :)


Ha en bra dag!

Kram


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards