Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Snurr å surr...

Av Lisa - 28 februari 2012 19:46

Huvudvärken har lättat lite, men jag har bäddat ner mej.

Ligger å funderar över jobbet som vanligt.

Över hur dålig start det blev på det nya, hur mycket jag längtar tillbaka till det gamla å över vart min jäklar anamma blivit av..?

Efter dagens diskussionsforum(där vi träffades en massa från olika ställen i kommunen) är jag helt upprymdöver hur mycket duktigt folk det finns där ute, å hur bra vård man kan ge.

Det finns liksom hopp.

Frågan är just om vi kommer nå dit?

Jag hoppas såklart det, men jag är långt i från övertygad...

Önskar verkligen att motivationen kommer, men det känns som att gruppen fokuserar så olika.


Nog ältat.

På nått vis ska det gå...!


Jag verkar för övrigt tappat motivationen till det mesta egentligen.

Träningen uteblir å den här veckan har jag inte ens fått i hop en matlista.

Hur ska jag peppa upp mej från den här downperioden?


Släcka ner å sova nu.

Det blir första steget!

Gonatt!

 
 
Ingen bild

lizette

28 februari 2012 20:27

usch du det låter inget vidare. Men för att hjälpa dej lite på traven så delar jag med mej av min veckomatsedel och kanske blir du lite inspirerad.

Måndag: köttfärssås och spagetti
Tisdag: fetaostfyllda biffar med timjanpotatis och kall sås
onsdag: stekt torskfile med potatis, filsås & rårivna morötter
torsdag: sambal oelek kotletter i ugnen med ris
fredag: smördegsinbakadfläskfile med färskost. serveras med potatisgratäng
lördag: bakad potatis med skagenröra
söndag: chili

Sov så gott och hoppas din dag blir bättre imorgon.

Lisa

29 februari 2012 07:32

Så gott!
Kan jag komma hem till dej å äta?
Mest nyfiken blev jag på tisdagens rätt. :D
Timjanpotatis låter gott. :D

 
Mary

Mary

28 februari 2012 20:51

Mmm...men mat som guldkant är väl guldkant om nåt ;) Så är det även för mig til viss del! :)

Mitt tips är att inte försöka fokusera så mkt på det negativa. Ju mer jag/man tänker på att det är dåligt, ju sämre tenderar det att bli..kännas. Drottning Kristina påstås ha sagt ngt i stil med "man är alltid så lycklig eller olycklig som man känner sig"..och lite så tänker jag. Attitude is everything! Ibland tenderar det som från första början kändes så bra att gå åt helvete och vise versa! Fokusera istället på allt bra i livet, allt du tycker om..så kommer det tillslut att generera iaf lite energi. Ett annat tips är att hitta en knasig låt som liksom kan "take you out of your funk"..Min är galenskaparnas "det ska va gött och leva". Gärna så löjlig som möjligt ;) Dansa loss, sjung högt till låten och tänk inte så mkt på ngt annat ;) OCh vet du...det är helt ok att inte orka planera maten vissa veckor..man behöver inte klara av allt hela tiden. Du ska se att det blir bättre när ljuset kommer! ;) (Kanske världens längsta kommentar....ever....) Kram Mary

http://madebymaryblogg.blogg.se

Lisa

29 februari 2012 07:48

Tack för peppningen!
Har verkligen varit bra på det här med positiv inställning, på gamla jobbet var det inte alls bara bra,men jag trivdes ändå, för det gav trots allt mycket tillbaka, å det gav mej ork att fokusera.
Nu äter det negativa upp mej, hur jag än försöker. :(
Men jag tar nya tag, i dag vänder det nog! :D

 
Ingen bild

lizette

29 februari 2012 07:51

Självklart kan du det:)
timjanpotatisen är verkligen en höjadare. längtar redan till lunch då jag ska äta resterna från igår.

Så här gör man potatisen. Dela potatisen, strö över flingsalt, peppar, olivolja. 220 grader i 30 min.
Finhacka vitlök och plocka timjanbladen. strö sedan denna blandningen över och servera med valfria tillbehör.

Nä nu måste jag slita mej, delar med mej av receptet på dom andra tillbehören ikväll. Ha en bra dag.

Lisa

29 februari 2012 09:00

Tusen tack! :D

 
Ingen bild

lizette

29 februari 2012 17:03

Nu kommer recept på tillbehören på min tisdagsmeny.

Kall Ost & olivsås

2 dl gräddfil
1 pressad vitlöksklyfta
50 g apetina vit ost
30g oliver gröna med primento
2 krm salt
1 krm peppar

smula osten och hacka oliverna grovt. blanda ihop till en röra och låt stå kallt i 30 min. servera.

fetaostfyllda biffar

1 riven scharlottenlök
400 g nötfärs
1/2krm salt
1 krm peppar
1 ägg
100 g fetaost

blanda ingredienserna allt utom fetaosten, och gör lagom stora bollar av färsen. Gör sedan en grop i varje och tryck in lite fetaost och platta sedan till som biff och stek precis som vilken annan biff som helst.

Super gott och enkelt!

Lisa

29 februari 2012 18:50

Tack tack, det ska testas! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards