Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 27 juni 2010 21:01

Kom hem från stugan runt tolv.

Då hade vi egentligen behövt vila oss hela högen, men icke. :)

Martin fyller ju år i dag, å då blir det kalas, så jag satte i gång å baka omedelbart.

Blåbärs cheesecake, kolakakor å kokokskakor stod klara när gästerna kom vid fyra.

Martin fick presentkort på byggmax, som han ska spendera på nytt altantak å jag fick pengar(firade ju inte när jag fyllde) som jag ska spendera på bakgrejer av Sonja, Agne å Susanne, Johan å Nellie.

Å av Familjen Ahlér fick vi en bok med våra bröllopsbilder. Underbart kul. :)

Mamma, pappa å Gustav firade ju Martin i morse, han fick gummistövlar av M å P å Gustav var med på Stinas present(hon var med på kalaset. :D) i form av t-shirts å badshorts. :)

Tack säger vi. :D

     


De sista gästerna körde vi sju. Viggo däckade på två minuter vid halv åtta å sen har vi plockat å donar lite innan vi slängde oss här i sofforna. :)


I morron börjar jag på mitt ny-gamla jobb. Halv åtta till två.

Det får bli som det blir.

Jag har egentligen ingen lust alls å jobba så jag hoppas jag kan komma in i rutinerna snabbast möjligt å att de andra vikarierna är bra. :D 

Viggo som skulle varit på dagis hela fyra dagar denna näst sista veckan blir ledig måndag å tisdag.

Stina ville ha badsällskap å det är klart mosters favoritpojke ställer upp på det. :)


Nu blir det lite surf.

Å sen sover jag gott. :)


( å förresten om nån undrar vad Martin fick av oss så kan jag meddela att jag tänkt "en annan dag" för många gånger, så jag har inte blivit  färdig att köpa nått alls. Vilken värdelös fru va? Det blir en slangvinda, eller vad han önskar så fot vi har tid... Förlåt Martin...  )
Av Lisa - 27 juni 2010 20:44

Efter två underbara men sömlösa å myggfyllda dygn är det grymt skönt å va hemma.

Sömnlöst var ordet. Har sovit max sju timmar, allt som allt sen natten till torsdag.

Första natten var extrem, Viggo höll låda så jag sov tre timmar.

Han somnade i bilen på vägen upp å det ska ju såklart påverka hela natten efter, å lördagsnatten var det myggbetten som spökade.

Ungen är totalt söndertuggad, trots att vi gjort allt å lite till för att undvika myggskrällena blev Viggo hårdast drabbad. :(

Förrutom dessa två minus har vi haft det underbart, perfekt väder, god mat å härligt sällskap(yttligare ett minus var såklart att Stina fattades. :s)

Är så glad att detta ställe finns å att Viggo får uppleva grodor, sjöbad å ytterdass. Ingen tv å inget rinnande vatten

Har knappt sett mej i spegeln på hela helgen, å inget smink har varit framme. :D

Då ser man ut såhär.. :)

  Eller såhär... :)

  Å när myggorna härjar som mest, då ser man ut såhär... :)

 

Över det hela taget, en underbar helg som sagt.

Jag låter bilderna tala för sej själva.

I miniformat, men klickbara till er som vill kolla närmare. :P

                 


Midsommar 2010, en riktig hit. :) Tack mamma, pappa, Gustav å min egen lilla familj för det.   

Av Lisa - 27 juni 2010 12:35

  Grattis till världens bästa man å pappa på 27 årsdagen!

Hipp, hipp, hurra för Martin.   

Älskar dej mest!



(Sju timmars sömn på hela helgen å minst hundra myggbett. :D Vi är tillbaka från skogen! Håller på å bakar till eftermiddagens kalas, men jag återkommer framåt kvällen. :D)

Av Lisa - 26 juni 2010 09:44

 
Av Lisa - 25 juni 2010 06:41

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!

HOPPAS NI FÅR EN FANTASTISK HELG I SOMMARENS TECKEN. :D


Håll utkik efter mms-bloggningar. :)

Kram från familjen Arvidsson!


 

Av Lisa - 24 juni 2010 20:28

Å Stina är med här. :D

Vi har all in syskonmys.   

Var lite kaos där ett tag när Viggo ville sova samtidigt som jag grillade kött å skulle göra potatissallad(i dag igen. :)) å Stina skulle hämta Gustav.

Köttet blev lite bränt, men annars gick det bra. :)

Viggo var lika trött i dag som i går, det tar på krafterna att va ute hela dagarna. :)

I dag var vi ju vid långasjön, vi var helt själva, bara ett gäng ankor joinade den första timmen. :)

   

Det var minst lika varmt i vattnet som på Väggabadet, men det blåste mindre. Fattar inte varför där inte var mer folk med tanke på hur många familjer som var på Vägga i går.

Viggo njöt i fulla drag å badade tills han skakade, jag tog mej också ett par dopp. :)

 

 

Vi körde hem vid lunchtid, Viggo åt för ovanlighets skull tre portioner.

Sen körde vi till Coop, å slog alla handlingsrekord, eller kanske inte, julmaten är alltid värst.

Men i allafall, midsommar å kalas på samma helg.

 

Å ja, jag behöver allt smör å philadelphia-ost.

Ska baka New york cheesecake plus lite annat. :)

Dessutom var det ni stycken två liters läsk för nittionio som jag slog till på, så nu behöver vi inte köpa det på ett bra tag. :D

Men de tog plats vill jag lova, Viggo fick knappt plats i vagnen till slut. :)


I morron ska jag jobba å sen kär vi till stugan.

Ska försöka packa det mesta redan i kväll så vi kommer i väg så snabbt som möjligt.

Hoppas värmen håller i sej, så man kan bada. :)

Mina nya badkläder har kommit, å de funkar. :)


Nu ska jag umgås med min lillebror, systern ska hem redan. :(


Hoppas jag hinner med en snabb-blogg i morron bitti.

Annars...

Trevlig midsommar önskar familjen Arvidsson!

Av Lisa - 24 juni 2010 10:20

 
Av Lisa - 24 juni 2010 08:31

En sista ledig dag innan mitt allra sista pass på jobbet i stan.

Jobbar sju till ett i morron, kunde tagit semester den dagen med egentligen, men fem timmar känns okej, ger ju lite extra pengar med. :D

I kväll ska jag packa allt jag kan, för direkt efter jobbet ska vi köra till Stugan. :)

Vi ska stanna ända till söndag är tanken å Gustav å Mamma å Pappa ska också dit.

Mamma å Pappa åker redan i dag å Gustav liftar med oss i morron. :)

Jag ska hämta hem honom från stationen vid halv tre i dag.

Älskade unge, ja, han är alltid en unge den, trots sina tjugo år fyllda.  

Stina kan tyvärr inte följa med oss övriga i familjen till skogarna, hon ska jobba hela helgen. :(

Trist, därför ska hon å Gurri äta här i kväll. :)

Martin spelar match, men det får gå utan honom.

Då kanske en annan kan ta sej fram till grillen för en gångs skull. :P


I kväll ska jag även försöka hinna baka till kalaset som äger rum på söndag efter middag. Ska göra rocky road brownies i stället för tårta, efter som det hinner jag bara inte med å göra på söndag.

Det är min lilla man som fyller år.

Han ösnkar sej en slangvinda(till vatttenslangen ute) eller en stege. :)

Lika spännande önskelista som alltid alltså.

När jag ska hinna köpa nått av detta?

Don´t know.

Förmiddagen hade jag tänk att vi skulle spendera vid långasjön. I skuggan!

Fy vad jag ser ut. Som en kräfta.

Jag har lidit vid minsta lilla rörelse i natt. :(


Vid halv tre kommer Gurris tåg så vi tar handlingen samma veva tänkte jag mej.

Det får bli som det blir.

Ska ju laga middag med sen.

Middagsgäster varje kväll denna veckan, and i love it. :)


Nu ska vi packa ner våra badkläder! :)


 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards