Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 21 juni 2010 16:09

  Kom hem nu pojkaskrälle!   

Mina småsyskon är verkligen bäst.

Hoppas verkligen mina barn får känna samma kärlekt till varandra när de är vuxna! :)

Av Lisa - 21 juni 2010 14:45

Här sitter vi å äter måndags lördagsgodis.

Fy på mej, men jag vek ner mej när Viggo var sugen, vi har ju trots allt helg i dag. :)


Är sååååå nöjd med håret... :D

Mycket kortare lugg denna gången, å det blir mycket snyggare.

Framför allt när jag oftast har glasögon. :D

Ögonbrynen fick sej med en om gång. Underbart bra. :)

 

Efter klippning tog vi oss en lunch på rökeriet. Maten är väl egentligen ingen hit, men det är mysigt där så. :)

 

Hann precis svälja ner de sista tuggorna innan regnet kom.

Som det öste med.

Köpte med oss ett par färska laxfiléer att grilla(om regnet håller sej borta) till middag. :D

Körde inom Coop med å köpte färskpotatis å en såndär skalmaskin till dem, så man(läs:jag) slipper gnället om att det är skal på nypotatisarna å så slipper jag ju fnätta dem sådär hyper-noga. :)


Det blev inga andra affärer än Coop, men det får vi ta en annan dag. :)


Är lite sugen på å baka cupcakes, men nu vilar vi lite här så vi får se. :)


Underbart å va ledig. :) Som alltid. :)

Av Lisa - 21 juni 2010 09:10

I går kväll när jag hoppade ur bilen kände jag det direkt.

Vår underbara jasmin har slagit ut.   

 

Av Lisa - 21 juni 2010 08:51

Det första Viggo sa i morse var:

Mamma jobba, nej?

Nej, mamma är ledig.

Tittin med ledig!

Nä, jag tror då rakt inte han kommer lida utan dagis. :D 


Klockan elva ska jag klippa mej. Förhoppningsvis hinner vimed en ögonbrynsplock med, LinaStudio LiLo är så bra på just det. :)

Å klippa med för den delen. :)

Viggo ska hänga med sin moster under tiden som jag är hos frissan.

Tänkte att vi kanske skulle ta en runda till Kulbrunnen å leka när vi ändå är i stan.

Får Viggo välja blir det säkert en glass på torget med. :)

Får se om vi orkar en liten snabb runda i affärer med.

Skulle vilja ha en fotlänk, å sen så fick jag låna ett cerisefärgat nagellack av mamma sist vi var där som jag vill ha.

Så jäkla snyggt, behövdes bara måla en gång med.

Det verkar som det lönar sej å köpa lite dyrare märken, just detta var från Isadora. :)

På tal om snyggt så har skorna jag betällde från H&M tidigt i våras äntligen kommit nu. :D

Jag kommer aldrig klara gå i dem nu, men sen till hösten, då jäklar. :)

 

Underbara eller hur?

Man skymtar nagellacket med. :D


Hämtade vårt rea-paket från me&i samtidigt som skorna.

Det innehöll bland annat den här tröjan till Viggo. :D

  Så söt så. :)



Nu kollar vi på Pippi å bara slappar i väntan på att systern ska vanka. :D

Hon är säkert redan upp förvisso, men vi vill inte chansa i dag. :)


Bara en ynka arbetsdag kvar, sen är det jobb i Asarum som gäller, på demensboende såklart.

Fyra veckor, sen är jag ledig länge, länge. :D


Nu ska jag ringa å säga upp dagis å kolla vem som är löneassistent på Östralycke. :D


Ha en bra dag!


Av Lisa - 20 juni 2010 21:58

Helgens statistik talar sitt tydliga språk, fyrtio mindre besök per dag. :S

Jag förstår det, inte mycket kul som hänt eller skrivits om.

Har mest varit på jobb å haft ont.

I kväll kan jag meddela att ryggen är helt okej, men min benhinnor däremot, de är en helt annan historia. :)

Synd att jag inte har haft stegräknare på mej i dag, det hade visat på en hel del steg kan jag lova. :D


Ledig i fyra dagar nu som sagt.

Hoppas verkligen på roligare läsning för er del, eftersom det såklart innebär betydligt roligare dagar för min del. :)

Det sägs att vädret ska bli bra kommande vecka med, underbart! :)


Nu ska jag avsluta denna helg å gå å lägga mej.

Gonatt!


 

Av Lisa - 20 juni 2010 06:27

Snart dags igen då.

Ska inte gnälla för mycket, är ledig ända fram till fredag när denna dagen är gjord!. :D

Glukosbelastning på tisdag å klippning i morron förmiddag annars bara en massa mys tid med Viggo under veckan. :)

På onsdag ska Majsans två årsdag firas med dunder å brak. :)

Torsdagen går nog mest åt till packning då vi ska köra raka spåret till Virserum på fredag när jag slutat jobba. :D

Sen är det sommar på riktigt. Midsommar å semestervik veckan där på. :)


Längtar efter kaffe, men orkar inte sätta på nått bara till mej nu.

Får vänta tills jag kommer till jobbet i stället. :)

Grabbarna grus sover fortfarande där inne.

Så fina, rygg mot rygg under samma täcke.  

Saknar dem redan...


Time to go!

Av Lisa - 19 juni 2010 21:46

Japp, hemma å vänder.

Har haft en riktigt toppenkväll på jobbet i hop med en annan vikarie.

Allt har gått super bra å bröllopsfirandet har funkat.

Jag såg vissa delar av det hela å ska erkänna att jag inte kunde hålla tillbaka tårarna.

Så lyckliga de såg ut å så roligt det är å gifta sej.   


Börjar sju i morron bitti igen.

Först till ett å sen tillbaka fyra till nio.

Ingen vidare förutsättning, tio timmar på samma dag med en rygg som håller på å ta kål på mej.

Vissa steg under kvällen har gjort så ont att jag skrikit högt. :(

Vilket skräp. :S


Nu ska jag duscha av mej, sen sova!

Gonatt!

Av Lisa - 19 juni 2010 11:37

Det blev lite egentid för mej såhär på lördagsförmiddagen.

Viggo åkte hem till mamma å pappa en runda  i stället för att följa med mej å titta på kläder. :D

Fick med mej tre plagg hem, två t-shirts å ett par knickers till Viggo. :D

Träffade lite andra mammor å bara hade det lugnt med.

Pratade med en tjej som med är hemma med sina barn, hon berättade att öppna förskolan är öppen två veckor till, tre dagar i veckan tror jag.

Så vi får masa oss dit nån dag å kolla läget inför hösten sen. :D


Nu när jag kom hem är grabbarna inte hemma ännu.

De fastnade nog hos M å P verkar det som. :)

Ska sätta mej i en solstol å kolla lite en tiding å bara ta det lugnt nu innan kvällen på jobbet drar i gång.

Vi ska äta prinsesstårta å kolla på bröllop så det blir nog bra där med. :D


KRAM


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards