Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2010

Av Lisa - 19 juni 2010 08:04

Godmorron.

Är uppe, påklädd å redo för dagen.

Väntar på mina pojkar som köper frallor, blir nog en frukost på altanen i dag. :D Om det inte blåser för mycket...?

Klockan tio ska jag masa mej upp till Ulrika å kolla lite kläder, äta lite till å träffa lite folk. :D

Martin å Håkan ska bygga nya trappan så Viggo följer nog med mej. :)


Nu har det gått för långt, har vaknat en massa i natt å drömt om jobbet varje gång.

Tur att dagarna är lätt räknade för det är för tufft för mej detta, det är för tufft för någon som arbetsklimatet å allt ser ut...

Börjar klockan två, men dit är det några timmar än så jag ska försöka njuta. :)

Ha en bra dag å njut av livet hörrni. <3

 


Sara: Trodde med det gick å säga upp platsen via dexter, men nix, kontakta handläggare kommer upp om man klickar där... :S

Av Lisa - 18 juni 2010 19:25

Det är så mycket som snurrar i mitt huvud.

En hel massa jag måste ordna innan jag kan slappna av.

Ska skicka ansökan om HP i morron, är äntligen färdig.

Hoppas den beviljas bara...

Sen måste jag få det där försäkringskassan-pappret i fyllt å i vägskickat snarast.

Å det sista är att få tag på rätt handläggare inom barnomsorgen å säga upp dagisplatsen.


Ryggen oroar mej nått så grymt med.

Det är ju f*n att man ska behöva ha så ont. :(


Inget upplyftande eller speciellt intressant inlägg såhär på fredagskvällen, men så är livet i bland.

Om nån bryr sej(säkert va? :P) så är mina nya trosor toppen.

Hjärta MyWear från Maxi. :D


Hej å gonatt!

Av Lisa - 18 juni 2010 15:20

Kan nog såhär i efterhand konstatera att jag borde satsat på att sluta jobba liiiiite tidigare än vad jag kommer gör.

Min rygg gör så sabla ont, inte så mycket fogarna som jag trott, men som sagt ryggen kunde jag gråta över just nu.

Känns inte fullt så mycket när man jobbar, men sen, när man är hemma då drar det i gång...

En tuff arbetsdag blir inte lättare när en av dem man jobbar i hop med är allt annat än självgående.

Jag tröttnar på att hela tiden behöva tala om vad som behöver göras å gör det själv i stället.

Idiotiskt, men jag orkar bara inte...

Inte känns det bättre när man har hela helgen framför sej med jobb, tio timmar på söndag med...

Tur jag har tagit semester sen...

Slutgnällt.

Nu ska jag lådsas att jag har ledig helg fram tills jag börjar i morron klockan två. :D


Slutade jobba två.

Körde inom Ica å köpte pepperoni å annat till hemmagjord pizza. :)

De plockade lite bonuspoäng då jag fick både en kokbok å en fin korg, helt gratis. :P


Dagis hade faktiskt lyssnat å inte lagt Viggo i dag.

Men han var förståss "himla trött".

Jag sa att det kvittar för han sover så illa på natten när han sover dagtid.

Ibland undrar jag om de i frågasätter alla föräldrar, å då framför allt de som är äldre än mej, så eller om det bara är jag?

Okej, det finns två,fröknar som är okej, å en som jag verkligen älskar, men i övrigt? Nejtack!

Nu sitter vi å äter bokstavskex å fredagsmyser framför Bullerbyn.

Ska vänta in maken(he, he, sjukt är det. :D) å sen blir det pizzabak! :D


Trevlig helg på er! :D

 



Av Lisa - 17 juni 2010 21:15

Vi lyckades komma i väg i så pass bra tid i morse att vi var framme i Ronneby strax innan halv tio.

Vädret var på topp, lite kyliga vindar kanske, men soligt å härligt. :)

Det blev lek på lekplatsen, matande av av ankor å picknick i gräset. :)

                   

 

Vi hade verkligen mysigt, å barnen skötte sej exemplariskt hela tiden å njöt i fulla drag bägge två. :)

Vid tolv var det dags för Majsan å sova, då drog vi oss hemåt.

Jag å Viggo hälsade på Martin på jobbet en snabbis å sen körde vi till Maxi. :)

Köpte nya trosor å ett linne till mej själv å Viggo fick böcker å en ny polisbil. :)

Hoppas verkligen att trosorna sitter bra så jag kan slänga ut en hel drös som sjunigt på sista versen för länge nu... :P


Väl hemma mös vi vidare på tomten jag å Viggo.

Vid halv sex försökte Viggo ringa hit sin mormor, men det slutade med att vi körde dit i stället. :D


Kom hem, åt skagenröra å gick sen för att ta en avkopplande dusch.

Det gick åt h*lvete.

Inget varmvatten så jag fick vända huttrande å dyngsur.

Nu verkar värmen dock vara i gång igen, men jag sparar mej till i morron bitti...


Har precis lagt mej i soffan. Fick besök av nån larmsnubbe som ville runiera oss å blev skitsur när jag tyckte det var dyrt...

Men, men, de pengarna har jag då rakt inte när jag ska va hemma sen!


Jobb i morron å tredagar framöver. Dag i morron, kväll på lördag å sen en avslutande delad dag på söndag. :(

Sen återstår det bara ett ynka pass på midsommarafton innan jag byter arbetsplats.

Slutet är alltså nära, men jag har ändå ingen lust att gå dit å slita ut kroppen... :(


Är ganska trött, så jag ska snart lägga mej,

Måtte helgen gå fort...

Av Lisa - 17 juni 2010 08:10

Jag har funderat på att åka till Ronnby brunnspark ett bra tag nu så när Anna förslog en picknick-tur dit var vi inte sena med att hänga på. :D

Vi har stekt ägg å ska bara packa lite till sen sticker vi på äventyr. :D

Hoppas sommaren tänker stanna. :P

 

Av Lisa - 16 juni 2010 19:42

I dag har vi njutit, av ledigheten å av solen. :D

Stina gästade oss i morse, hon hade både frallor å jordgubbar med sej.

Underbart! :)

     

Vi låg mest i solstolarna alla tre, även fast Viggo växlade mellan sandlådan å att kasta stenar(grrr!) med. :D

Stina körde vid ett.

Då gick vi till lekplatsen.

Blev en promenad runt området. Mycket mysigt!

Vi hamnade på lilla, lilla lekplatsen, men det var toppen.

Härlig sandlåda å kvarlämnade spadar å grejer för oss att leka med. :P

All sol har resulterat i brända smalben?!

Syns kanske inte så mycket, men det känns. :)

 

Vi stannade kvar utomhus när Martin kom å stratade grillen. :D

En mycket lyckad premiär måste jag säga. :D

     


Det enda negativa med denna dagen(förrutom lite gränstestande från Viggos sida) är att min rygg är precis kass.

Jag har så ont att jag kan gråta.

Hela tiden. :(

Inget å göra åt, men det lär ju knappast bli bättre framöver.


I morron har vi ännu en ledig mysdag planerad.

Anna å Maja kommer å leker.

Vi ska gå(halta i mitt fall...) upp till den nya 4H-gården i Asarum. :)

Ska bli spännande. Vi hinner nog skratta en hel del med skulle jag gissa. :D


Kvällen spenderas i soffan. Arga snickaren å sen tar jag mej nu ett par alvedon å hivar mej i bädden. :)


KRAM på er. :)

Av Lisa - 16 juni 2010 15:10

Verkar visst som att all text försvinner när jag mms-bloggar?!

Konstigt, men bilden från lekplatsen kom fram i allafall. :D


Fick brev från försäkringskassan i dag.

Det verkar som de fått in mitt moderskapsintyg nu.

Glädjande besked i sej, men de bifogade även en blankett angående min inkomst som ska fyllas i av min arbetsgivare.

Min arbetsgivare är ju Karlshamns kommun, men jag vet knappt själv vem som är min chef, å hon vet nog ännu mindre om det, å vem som är min löneassistent, ja det kan man ju fråga sej?!

Får kolla den senaste lönespecen å sen börja ringa runt...

Jag har verkligen ingen lust alls...

Å jag MÅSTE dessutom verkligen få i väg både denna blanketten å den där ansökan om HP snart...


Just nu sitter vi faktiskt inne å kollar på Saltkråkan.

Bara för jag skrev innan att Viggo inte ens är trött på dagen så är han helt slut nu.

Inte konstigt kanske med tanke på hurdan natten såg ut....

Jag känner mej med ganska matt, men vi har ju varit ute i solen hela dagen med. :D


I kväll ska här premiärgrillas i nya grillen. :D

 

Flintastek, får se om jag hittar några stackars potatisar att göra vitlökspotatis av. :D


Nu ska jag plocka lite i köket. :)

Av Lisa - 16 juni 2010 14:23

 

Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards