Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2008

Av Lisa - 16 juni 2008 21:32

Kan inte riktigt släppa det här med branden här i asarum i helgen...

Kan inte ens tänka mej hur det måste kännas att förlora allt man äger, å sitt hem i ett nafs. Att jag sedan vet om att en av min "fans" är en av det drabbade gör det hela snäppet värre, å ännu svårare att slå det i från mej. Så jag vill bara säga att jag tänker på er...

Av Lisa - 16 juni 2008 20:06

I dag har jag å Viggo varit i stan med Anna.

Vi har äntligen köpt plädarna på Jysk å försökt övertala den lilla tjejen i magen att komma ut så vi kan få köpa klänningar. :) Heja, heja, kom nu!


Viggo fick två tröjor å en mössa med. Skulle även köpt en haklapp till honom, men det glömde jag bort! 


Klockan tre gick vi å hämtade moster Bill på jobbet, sen åkte vi hem å gjorde köttfärslimpa. Riktigt gott!


Nu sitter vi å skräpar framför tv:n, kollar på Outsiders, som, som alltid är helt galet.


Hoppas Viggo vill sova i kväll, i går slocknade han vid halv tio, då var det tredje gången gillt som vi la honom i sin säng.

Så det gick trots allt ganska smidigt ändå, men som sagt, vi får se hur det blir i kväll... :) 

Av Lisa - 15 juni 2008 21:00

Två gånger har vi försökt lägga Viggo i hans säng när han har somnat.

Nu ligger han hos Martin här i soffan... Men jag tänker inte ge mej, han kan bara inte va vaken till elva varje kväll, basta!


Viggo har ätit gröt i dag med, han är bara för söt! :) Han gör miner å tittar så mycket på skeden att han skelar. Han verkar gilla det för trots att det mesta hamnar utanför så skriker han inte i allafall. :) 


Vi kollar på fotbollen, vet nu varför bägge matcherna spelas samtidigt. :)

Gurri förklarade! :)

Av Lisa - 15 juni 2008 17:31

Dagen har flygit förbi i ett rasande tempo. Morronen å förmiddagen spenderades i Sölvesborg å Lokes dop. Det gick utmärkt.

Viggo var så duktig så, lite pyl i kyrkan, mest för att markera sin åsikt om den instansen. :)

Var hemma runt tre, sen dess har jag plockat loss.

Sorterat å inventerat bland flyttkartongerna i källaren, fått någon sånär ordning på det mesta. Vet i allafall vad det är för grejer där nere nu. :)


Det blir ingen matlagning på den nya spisen i dag heller, det bjöds på mat i Sölvesborg så vi ska bara grilla lite korv. Men i morron så! :)


Funderar på att köra in till Jysk i morron, kanske lite avancerat med Viggo på armen, men om man atr med vagnen så... 

Å vad jag vill till Ikea med, frågan är bara när man ska hinna det..? :)


I kväll ska vi annars kolla på fotboll, vad annars...? :) Men det verkar som bägge kvällens matcher spelas vad halv nio...? Fattar inte varför precis...


Viggo sover nu, å Martin målar lite i köket, å själv så ska jag nog rafs lite till i Viggos rum,


So long.... :) 

Av Lisa - 14 juni 2008 22:15

Som vanligt är Viggo fortfarande uppe.

Vi måste skärpa oss å försöka somna honom tidigare. han blir så övertrött å stimmig så här sent.

Det blir så jobbigt för honom med...  

Svårt att få nån rätsida på det när man är i väg på kvällen dock...

Har inte tänkt på det innan heller, för han somnade alltid av sej själv runt nio innan. Men inte nu...  

Från å med i morron kväll ska jag gå in för det på allvar, att försöka få honom att sova vid nio i allafall alltså...


Har varit i B-måla å kollat fotboll... Vad ska man säga?!

Snopet är det ända jag kan komma på... 


Nu ska jag försöka muta Viggo till sömns med lite mat. ;)

Alla sätt är bra, eller...?


Så här ser jag ut. :)

Av Lisa - 14 juni 2008 22:13

De nya vitvarorna är på plats, sakta men säkert går det framåt... :)


Av Lisa - 14 juni 2008 09:52

Här är det redan fullt ös. :)

Frukosten är avdukad å Viggo sover sin förmiddags lur, redan.

Martin har redan hunnit måla gardrobsluckorna en gång å börjat lägga golv i köket, samt köpa frallor. Han tog dock bilen dit i dag. :)

Dessutom har han lyckats bryta av dörren till svalen på det gamla antika kylskåpet! Ha, ha! :) Han blev ganska förbannad, men jag tyckte det var lite små kul. Tur att det nya ska på plats i dag. :)


Ska snart in i duchen för när Viggo har vaknat ska vi in till stan å spana lite dop-present å lite annat smått å gott. :)


I eftermiddag ska vi till B-måla å kolla på fotbollen, skönt att det eftermiddags matchen, så det slipper bli så sent.


Hade super trevligt hos M å P i går, underbart god mat å lika mycket stimm som vanligt. :) 


Time to go, vill inte missa hela melodikrysset. :) 

Av Lisa - 13 juni 2008 17:19

Han var kanske inte jättefrälst, men inget illvrål i allafall. :)

Duktigt gullig var han kan jag lova.

Oj, vad de blir stora fort... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards