Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Lisa - 12 juni 2008 21:58

... kommer vår nya kyl å frys å den nya spisen! :)

Jippi! Ett steg framåt i köket! :)

Äntligen! 

Av Lisa - 12 juni 2008 21:19

Nu skiter jag i gnället, om det jag skriver inte passar, läs nån annanstans då! Å komma å påstå att jag inte skulle va tacksam för det liv jag har fått?! Vad finns det att sakna liksom?!


Tack så mycket ni som är trevliga å stöttar mej! Guld värda! :)


Det blev trots allt Karlskrona i dag, men först en tripp till veterinären med Rex. Lyckades få tid klockan tio, efter lite stress å pusslande lyckades vi faktiskt komma i tid också. :) Rex fick antibiotika å smärtstillande tabletter, hon trodde att han hade blivit biten av något, troligtvis en annan katt.

Efter lite trixande har han fått i sej första dosen, det verkar har gjort nytta för nu sätter han i allafall ner tassen...


Vid elva tiden var vi i väg, Stina körde med Viggo jämte sej å jag å Gurri satt bak. :)

Stina shoppade loss inne i stan, medan jag handlade mitt utanför. Hittade en matta på Leksakshuset, dock inte helsvart som jag hade velat ha, men en snygg svart/vit i stället. Köpte en Babyvakt på Elgiganten med. Hoppas det ska underlätta så jag vågar ner i källaren när Viggo sover nu. Hittade dock inget av det jag ville ha på Jysk, så jag får väl vackert pallra mej in dit.


Martin har ju då spelat match hela kvällen.

Pappa, Mamma å Stina har varit hos mej å Viggo. Har hunnit plocka lite å strka jätteberget med tvätt.  :) Skönt!

Blev inbjudna till M å P i morron kväll, skulle bla. bjudas på Västerbottenpaj, jammi! :)

När jag skulle slänga i en maskintvätt innan upptäckte jag att Rex hade använt klädhögen som toalett i natt. :( Mindre mysigt, dörren till "hans" rum med lådan i var tydligen stängd!?! Fattar inte det, kollade den hundra gånger i går kväll...  


Har fortfarande inte hittat nått till Loke, har en bra idé men jag vet inte om jag får i hop den dock, hoppas på det i allafall...


Jag har ont i mina ben, känns som växtvärk ungefär, himla besynnerligt måste jag säga...


Överlag har har det varit en bra dag, trots personangreppen å den skiten!


Snart kommer Martin hem, då ska vi äta lite!


Gonatt! :) 



Av Lisa - 12 juni 2008 16:08

Jag tycker väl ta mej fan inte att det är jobbigt att ha barn! Inte jobbigare än vad alla andra föräldrar tycker! Det som är jobbigt är att inte räcka till til allt man vill. Å jag vet att jag är Viggos bästa mamma, men får ändå dåligt samvete, å uppenbarligen finns det de som tycker man är en dålig mamma då!

Å by the way så tycker jag faktiskt att jag skriver väldigt mycket positivt med. Å att Jen menar på att ni som läser gör det för att känna er "bra" å njuta av att ni allafall inte är så negativa, det är bullshit uppenbarligen!


Detta blir ju bara värre å värre, nu fick jag förvisso en massa positiva kommentarer, men som vanligt är det de negativa som känns som en knytnäve i magen!  


Jag vet att det här är smällar man får ta för att man är ärlig å skriver från hjärtat, men vissa attacker känns väldigt oförtjänta! 

Av Lisa - 12 juni 2008 08:40

Malena; tack för din kommentar, den gjorde mej riktigt varm i själen :)

Av Lisa - 12 juni 2008 08:31

Har fått en kommentar om att jag i princip världens mest negativa människa, å det har blivit värre sen Viggo kom! Fy fan vad det tog!

Vet att jag inte borde ta åt mej, men kritiken fastade direkt.

Det som gör mej så ledsen är att det är en stor missuppfattning, jag är ingen negativ person alls egentligen. Å jag älskar mitt "nya" liv trots att jag har min svackor, men det har väl alla?

Kommentaren fick mej att känna mej som en dålig mamma, igen! 

Men jag är glad, å oehört tacksam för det liv jag får leva, hus, en underbar sambo men framför allt för min son.

Borde kanske egentligen bli förbannsd för att nån påstår nått annat....?

Men som kommentaren också säger, detta är faktisk min blogg, min terapi!


Take it or leave it...?! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards