Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2015

Av Lisa - 29 juni 2015 10:47

Semester-frukost.
(Som egentligen borde ätits ute!)

Nu skiter vi in tradvädret å drar in till Stina å catchar up lite! :)

Lite vuxen-prat å kul för mej, sen lovar jag att resten av veckan blir barnens!

Av Lisa - 29 juni 2015 09:06

Efter att ha raderat en radda appar kan jag ta bilder igen!
Ett tag åtminstone! :)

Vaknar upp till en blygrå å tung himmel denna måndag på semestervecka nummer 2.
Viggo vill till väggabadet, men ska jag bege mej dit ska det åtminstone finnas hopp om sol.
Det gör det inte än. Inte här i asarum i allafall.

Jag har lite svårt å sätta fingret på min sinnesstämning i dag om jag ska va ärlig.
Grå, pluffsig å missnöjd.
Jag tar en kopp kaffe till nu, fixar lite frukost å hoppas på att en skiva danskt rågbröd å sen ett litet kik på en saknad syster gör sinnet lite lättare.

Om inte gäller det att ta fokus på fredagen.
För då är det äntligen dags för Martin att också va ledig.
Rätt märkligt att jag längtar så extremt mycket efter det i år.
Barnen sköter sej ju mer eller mindre själva så själva föräldraskapet är en baggis just i år. Men för min egen del är jag sällskapssjuk till tusen efter en vecka hemma med barn som hellre leker med varandra än umgås med sin gamla mamma. :P

Det här bådar också gott, redan inför veckan.

Så.
Sista depp-dagen nu då!
Hej ho let's go! :)

Av Lisa - 28 juni 2015 20:58

Man kan inte säga annat än att den söndag har varit till belåtenhet. ;)

Leo har varit ganska så trött efter den sena gårdagen, men vi andra har varit på topp! :)

Mamma å pappa kom vid ett å då drog bygget i gång här! :)

Stommen är som ni vet helt klar, så nu är det bara glasen kvar innan mitt alldeles egna växthus kan börja inredas! :)

Mamma å pappa å Gustav hade med sej en prima present till Martin! ;)

Vi som inte har byggt har mest solat å pratat å umgåtts.
Viggo å Leo har använt sin "glidare" å så har krängts både smarrig paj å pizza! :)
Dagen avslutades med en sjö-dopp å sen en stund på altanen nu när barnen somnat. ;)

Å i morron fortsätter vi semestra genom att pussa lite på Stina! :)

Vi hörs!
Kram å hej!

Av Lisa - 28 juni 2015 18:47

Sommaren 2015.
Nu får du banne mej stanna! :)

Bada alltså.
Det är det absolut bästa! :)

Av Lisa - 28 juni 2015 17:55

Det tog sin lilla tid vill jag lova.

Men nu är stommen klar å förankrad.
:D

Det firar vi med en tur till sjön! ;)

Av Lisa - 28 juni 2015 15:58

Mandelpaj med jordgubbar.
Två tummar upp! :)

Av Lisa - 28 juni 2015 14:16

Sommar.
Finally! :)

Av Lisa - 28 juni 2015 09:02

Vi spenderade ju vår gårdag i sällskap av bla. dom två fina på bilden nedan. :)

Åt grillat å drack gott. ;)
Vi ställde faktiskt bilen å tog oss en taxi hem vid midnatt.
Innan dess hade vi skrattat så tårarna sprutat å avverkat både seriös bröllopsplanering(å då menar jag s-e-r-i-ö-s! :D) å andra betydlig mindre seriösa samtalsämnen tillsammans med Henke å Sanna å Samuel å Jessica som joinade efter maten.

Barnen höll sej pigg å lekte ända tills vi åkte hem, å jag tror Leo träffat sin första kärlek i Alicia. ;)
Leo sover för övrigt ännu å Viggo ligger också nerbäddad, dock framför en film. ;)

Tusen tack för i går!
Det var verkligen superskoj! ;)

I dag ska Viggo på kalas klockan elva å mamma å pappa å Gustav ska komma hit å förhoppningsvis bygga lite växthus. ;)
Jag tänker baka oss en mandel å jordgubbspaj å sen hörde jag något om hämtpizza! :)

Fina planer må jag säga, å bäst av allt, även fast det är söndag forsätter ju helgen i morron. ;)

Ha en bra dag!
Vi hörs! :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards