Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under september 2014

Av Lisa - 17 september 2014 07:38

Pedagogerna på skolan:
"I morron på skoljoggen är det bra om ny har lite tjockare kläder på er, som skydd om ni skulle ramla på asfalten"

Viggo:
"Mamma. I morron ska vi ha skyddsdräkter på oss!"

Jag:
"Nej, Viggo, de menar typ en träningsoverall."

Viggo:
"Jag vägrar ha overall på mej när jag springer"

Behöver jag säga att jag ställde klockan en kvart tidigare i dag?

Det slutade efter ett visst gnäll med shorts(å vilket bra skydd!) med hål i.

Ingen är perfekt va. Åtminstone inte min familj. :P

Av Lisa - 16 september 2014 22:51

Veckodagen till trots..! :)

Det blev en rätt okej dag ändå. :)

Kroppen är mör efter tabatan(träningsvärken känns redan :P) å så positiva besked på det! :)

Nu säger jag gonatt å tack för i dag! <3

Av Lisa - 16 september 2014 18:19

Jobbade först sent.
Hämtade Viggo för att sen bege oss upp å hämta Leo hos en kompis.
Väl där stod kaffet framdukat så vi stannade å pratade å lekte en bra stund innan vi skyndade hem. :)

Nu slänger jag i mej lite mat här innan träningen.
Tabata.
Välbehövligt både för kropp å knopp såhär på veckans mest meningslösa dag. :P

Vi hörs senare!
Kram å hej så länge! <3

Nån envisas med att fota sej själv med min mobil både då å nu. :P

Av Lisa - 16 september 2014 07:18

Jag kan konstatera att magkänslan inte är ett dugg bättre i dag. :(
Känner mej sur å nerstämd till tusen.

Tre veckor sen Dexter försvann nu å det känns så tungt. :(

Hoppas det vänder snart..
Kram på er!

Av Lisa - 15 september 2014 21:59

Vad blir det för mat på play innan(eller medan :P) ögonen går igen.
:D

Livskvalité på enklaste vis! :)

Av Lisa - 15 september 2014 18:20

Jag ville cykla till lekplatsen å få lite frisk luft(å spana efter Dexter!).
Men barnen dissade min idé så jag tar en latte å frisk luft på trappan i stället. :)

Har migrän-känningar å en olust i kroppen.
Jag väl träna å äta ordentligt igen, men varken tiden eller motivationen vill infinna sej.
Stressen är i fatt igen å jag hinner ingenting.

Hoppas det vänder rätt igen snart.
Denna veckan har jag två fria eftermiddagar å se fram emot, å då kanske jag har tiden till å fixa matrutiner å dylikt...

Nu ska jag gosa in mej mellan kidsen å få lite gostid med dem åtminstone.<3

Av Lisa - 15 september 2014 07:28

Hej måndag å ny vecka.
Redan den 15/9?


Jag hinner inte med. Det är ett som är säkert.

Gomorron på er i vilket fall!
Ha en bra dag!

Av Lisa - 14 september 2014 20:26

Ni vet alla de där miljoner svamparna vi såg i skogen i dag?
Vi närmre eftertanke var det nog både trattkantareller å trumpetsvampar.
Ibland är jag bara så kass. :P

Vi har haft en fin söndag vi.
Skogen, röstning å sen häng med Stina å Daniel å en hel del matfrossande. :)

I morron kör vi på jobb igen å det känns helt okej! :)
Hey ho, let's go!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards