Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2013

Av Lisa - 28 juni 2013 16:28

Jojomensan.
Som jag har tisslat med detta.
Måste säga att jag överträffat mej själv gällande 30års presenten. :)

(Å Håkan har förståss med varit med på ett ganska rejält hörn! Tack för hjälpen! <3)

Av Lisa - 28 juni 2013 12:28

En styck karaff.
Från sagaform.
Smal å snygg. :)

Av Lisa - 28 juni 2013 10:59

Vi har en samlare i den här familjen.
Han sparar verkligen på ALLT.
Stenar, pinnar å gamla papperslappar.
Skräp för somliga(läs:mej).
Skatter för andra. :P

Av Lisa - 28 juni 2013 10:28

Nu slänger Leo ut flaskorna! :)

Stora killen. <3

(Å så skönt att slippa ha dem diskbänken! :))

Av Lisa - 28 juni 2013 09:53

Leo bakar tårta! :)

Av Lisa - 28 juni 2013 09:11

Här är det redan full fart. :)

Frukosten är avdukad å de två äldsta(på den ena passar ä-l-d-r-e nu tom. :P) pojkarna har begett sej in till stan.

Trettioåringen ska klippa sej å så ska de leta cyklop till Viggo(klart han ska ha det. tydligen. :)) å beställa ett fönster till sovrummet. :D

Kvar hemma är jag å Leo.

Vi ska baka tårtor å städa å förbereda allt annat, dukning, mat osv inför kvällens kalas, som börjar klockan fyra. :)

 

Sitter å retar mej en aning på att jag inte har en snygg, enkel å neutral karaff till vin/vatten.

Kanske man skulle kunna skicka ett litet bud med maken på en sån? :)

En mangel hade jag inte tackat nej till just nu heller, men det får duga att stryka duken. :D

 

Det är snart dags att sätta fart, men först måste jag bara berätta att Leo har gått å skaffat sej en hemlig kompis, som heter "Rosa tjej" (naturligtvis) å som jobbar på hans dagis å gillar rosa tårtor. :D

Fattar inte var han får allt i från den grabben? :)

 

Nu är det tårtbak som gäller. :)

Vi hörs senare.

  

Av Lisa - 27 juni 2013 20:44

Jo.
Det är sant.
Vi är mätta, men det gav väl inte särskilt mycket mer.
(Ska berätta mer en annan dag)
Barnen sover så vi fortsätter å fira här hemma i stället. :)

Av Lisa - 27 juni 2013 18:55

På väg till firande av min gamla man på Bellas i Bromölla. :)
Hoppas maten uppfyller mina förväntningar! :)

Å jag erkänner, det är ganska mysigt att åka i väg ensamma också.
Särskilt i dag när jag känner mej extremt less på allt tjat, torkande å plockande. :P
Enligt Viggo kunde vi dessutom inte försvinna fort nog. :)
De vinkade så glatt båda två å kommer röjja loss med sina morföräldrar. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards