Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2011

Av Lisa - 23 juni 2011 22:29

I dag fyller Maja 3 år!

  Grattis säger vi! :D

Av Lisa - 23 juni 2011 22:10

Har ägnat kvällen åt att samla i hop alla tusen pinaler som ska med till skogen, fördela dessa i näccesärer å IKEA-kassar. :D

Lite kvar å ta i morron, men jag hoppas vi har lyckats med förberedelserna å sluipper stress i morron bitti.

Vi har inte bråttom eller så, men vi vill komma i väg så tidigt som möjligt.


Har precis duschat å nu blir det ingen sån lyx förrän på söndag. :)

Stugan har numera el, men rinnande vatten får vi klara oss utan å det är inga större problem med en hel sjö med tvättdugligt vatten. :)

Datorn ska inte heller med, men numera äger jag ju en iphone så bloggat kan vi räkna med att det blir ändå. :)

Bildlöst kommer det dock bli då den iphone-appen jag fick mail om i höstas låter vänta på sej.

Men ni håller till godo med det va? :D


Hoppas ni får en trevlig midsommarafton allihopa, det ska vi ha. :)


Midsommarafton i Mien 2008, Martin å bebis-Viggo! :)

 

Av Lisa - 23 juni 2011 21:56

I morron kväll är det väl många som ska grilla?

Vi ska faktiskt inte det vad jag vet, men jag tänkte tipsa er om en super-enkel Ananas-salsa som alternativ till kryddsmör å creme friache-baserade såser. :)


Det funkar med ananas på burk eller med färsk mixad om man har tillgång till det. :)

Blir salsan för torr kan man tillsätta en skvätt olivolja. :D

Av Lisa - 23 juni 2011 18:20


  (ni får lägga huvudet på sne)


Det är nu en månad sedan den här maskinen lämnat vårt hem efter att ha varit helt i-särskruvad å efter att ha fått varenda grej utbytt för att utsättas för lagningsförsök nummer tre på verkstad.

Därifrån har de hört av sej en gång å meddelat att det inte sprutar nått vatten när de tvättar.

Martin uppmanade dem då att fortsätta leta efter felet.

I förrgår tyckte jag det var lite väl länge vi fått vänta, å mailade till LG å då ringde reperatören dagen där på å sa att det inte är nått fel på vår maskin(You think?!)

Vi har förvisso haft en lånemaskin, men denna tar inte tvättmedlet(hur rent blir det då) å låter som ett helt rea-plan när den certifugerar å nu i eftermiddags när jag tvättade har den hoppatomkring i hela tvättstugan!

Hade den inte suttit fast med sladden hade den stått i hallen i källaren!!!!

Vilken tur att den inte hoppat sönder avfuktaren eller att vi inte hunnit lägga klinker där inne än!


Behöver jag säga att jag är så j*vla trött på allt vad tvättmaskiner å LG heter nu.

De här turerna har hållt på sen precis i början på Maj!

Men vad f*n kan man göra?!



Nån som hade velat ha tillbaka det här skrället!? :(



 

Av Lisa - 23 juni 2011 12:27

Tanken är att midsommar, precis som förra året, ska firas i Stugan tillsammans med mina föräldrar.

Planen är att vi kör direkt efter frukost i morron, eller när Leo är redo att sova.

Allt som kan packas ska således packas ner å in i bilen redan i kväll.

Å det är en hel del som ska packas vill jag lova.

När man ska spendera två nätter i skogen med två barn å två vuxna behöver man fruktansvärt mycket.

M å P ska ta så gott som all mat, men vår bil kommer fyllas till bredden ändå.

Regnkläder, badkläder, ombyten, skor, blöjor, fiskegrejer, välling, resesäng, vagn å matstol å Leo.

Det sistnämnda ska åka med mamma å pappa den med.

jag hoppas verkligen det låter bli å regna hela tiden å att alla mygg på nått mirakulöst vis har utplånats, men om så inte är fallet ska vi njuta på alla sätt å vis ändå. :)

  Såhär såg jag ut förra året. :)


Leo har bara vaknat en ynka gång i natt å då fick han välling å somnade om på stört! :D

Äntligen.

Misstänker dock att lyckan inte blir så långvarig då den lilla stackaren är genomförkyld å har fått tillbaka sin hosta.

Dessutom har jag hitta två nya små tänder i underkäken å med dessa blir det hela sex nya tänder som håller på å komma. :D

De fyra i överkäken är riktigt stora nu å han är så söt så. :)

  Sa nån att jag var för liten för å äta päron?! :)


Jag borde va rejält utvilad, men känner mej i stället som världen gnälligaste å tröttaste morsa. :(

Värken i nacke/rygg/axlar/handleder håller på å göra mej galen! :(

Hoppas det går över när Leo sömn vanor går på rätt håll.

Jag vet dock att jag inte kommer va utvilad efter denna helgen heller, för hur mysig stugan än må vara sover man som en kratta där.

Jag är så trött på å va trött å avskyr verkligen sånna här dagar när allt kommer i fatt.

Det finns ett litet hopp om tidig hemgång för maken i dag, å det är verkligen passande för i dag behöver jag avlastas...

Lite vila framför Bamse nu, sen kanske jag känner mej lite mindre gnällig. :)


Hej hopp!

Av Lisa - 23 juni 2011 10:09

Jag har fryst renskav i frysen.

Ett knippe primörmorötter i kylen.

Å vill gärna servera ris(eller risotto?) till.

Nån som har nått fiffigt på lut att tillaga av dessa ingredienser, mer eller mindre..? :)


 

Renskaven är ett såndär impulsköp ni vet! :P

Av Lisa - 23 juni 2011 09:11

Det har väl inte ungått någon att jag älskar mina termosmuggar från Sagaform?

Om nån missat det så säger jag det igen, dessa muggar är det bästa som kommit in i mitt hem, kaffe håller sej varmt länge, å locket har nförhindrat många, många stora kaffefläckar! :D


Om ni ännu inte har köpt en egen kan jag tipsa om att de just nu kostar en hundring på Hemtex.


 

Så vad väntar ni på?

Klicka på bilden för å komma till rätt sida direkt. :D

Av Lisa - 23 juni 2011 08:44

Även fast jag är långt i från nån värmedyrkare å högsommar-fantast så efterlyser solen å i allafall en temperatur runt 20 grader.

Är det för mycket begärt när det vankas midsommarhelg å allt?

Antagligen.

Vi ska till Stugan å vädret som visar sej här i Blekinge i dag är minst sagt oidealiskt för just Stugvistelse.

Jag har ännu hoppet uppe, skurar å växlande väder kan jag ta, men lite varmare önskar jag allt att det var!


Nått som faktiskt talar för att vi befinner oss i sommar-halvåret är i allafall gårdagens kvällsmat... :D


 

Nu ska vi leka med bongården så jag återkommer later. :D


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards