Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under maj 2011

Av Lisa - 8 maj 2011 08:38

Passar på å snabb-blogga lite från telefonen i bilen på väg till Skåne. :) Som jag saknar min dator redan, å vad det hade passat fint med en bloggplatsen-app just nu! Nu får jag kalar mej utan något av det, å har man inte värre plroblem så. :P Vi kom i väg i tid utan större bråk eller stress å jag tror vi har fått med allt. Vi har i allafall en Coop-kasse, en full kylväska, en skötväska å en vagn i kofferten. :P Solen skiner å det verkar bli lagom varmt med! :) Hoppas på en härlig söndag i djurparken, å kväll får jag nog lägga min bilderna på Martins dator, det blir lite väl tråkigt annars! Hej på er!

Av Lisa - 7 maj 2011 20:44

Då var lördagskvällen här.

Är nöjd med dagen, verkligen. :)

Har haft ont i huvudet, men bara vågat ta alvedon för å slippa magvärk ovanpå allt å jag gissar på att det blir lite klen verkan då.

Synd, för det hade verkligen varit å föredra att slippa smärtan helt.

Men, men...

Det går på rätt håll i allafall.


På förmiddagen var vi hemma å donade i trädgården.

Planterade om blåbärsbuskar å sqaush å satte lite ny sallad å örter.

Vi ett packade vi in barnen å Stina i baksätet å körde till Mien.

Där var det fiske å allmänt mys som gällde. :D

(Har tagit en massa fina bilder, på en är jag dessutom skrämmande lik mamma, men jag sitter på Martins dator nere i källaren å orkar inte lägga in några bilder på den i dag.)


När vi kom hem körde jag å Stina till Coop där jag införskaffade det vi behöver i matväg på morrondagens utflykt till Höör! :D

Jag har packat allt som går redan i kväll, å man skulle kunna tro att vi ska på en veckas semester å inte på en dagstrip till en djurpark.

Men det blir en massa till fyra personer som ska äta både lunch å middag å mellanmål.

Största bekymret är vad man ska klä på sej själv å barnen.

Jag har ju typ inget å ha i å med tvättkrisandet å vädret är ju osäkert så vi får nog ta lite av varje.

Det får lösa sej helt enkelt. :)


Marina var å hämtade min lilla älskling innan.

Roger ska ju formatera den åt mej.

Jag kan erkänna att jag har lite smått abstinens, redan.

Det som är lite B var ju att vi fick skicka med vår enda Acer-laddare så kommande vecka får vi nöja oss med den stationära i källaren å våra smartphone's.

Det bör vi ju klara eller hur? :D


Nu ska jag ta en dusch sen ska vi *kors i taket* se på film. :)


Hej på er!

Av Lisa - 7 maj 2011 09:32

Lördag i dag.

En lördag utan stress.

Jag älskar min å Viggos gympa, men det är ändå skönt å inte ha en tid å passa nu när den slutat för terminen.

Jag fick både sovmorron å har sluppit gå upp i natt(det gör jag förvisso nästan alltid..  Martin!)

Huvudvärken vill inte riktigt ge sej, men jag är snäppet ännu bättre i dag å magen krampar längre.


Förmiddagen ska vi mest drälla runt.

Jag ska handla lite till morrondagens utflykt å Martin har redan varit en vända på Jem&Fix å handlat krukor, rhododendronjord å täckbark. :)

De stora killarna är redan ute å hoppar å jag ska snart joina dem.

Leo sover sin morronlur han. :D


I eftermiddag ska vi med Håkan å barnen till Smålandsskogarna å fiska å mysa vid Mien. :D


Ha en fin lördag!



Av Lisa - 6 maj 2011 20:59

Klockan är 21.15 å åter igen sprutar det vatten genom luckan på tvättmaskinen.

Den här gången har vi det hela på film, både på min mobil å på kameran!

LG kommer inte förklara bort det.

Visst, reklamationen började med en strumpa i trumman, å vår egentliga garanti har går ut men snubben jag pratade med allra först sa att vi skulle ha tre månader extra nu efter "reparationen" i tisdags så...

Samma kille var ju här i förmiddags å hittade inget fel.

Vi stod å glodde på maskinen både han å jag å jag nästan hoppades på att nått skulle gå galet, men icke.

Vi körde ett kort program å ingen läcka, kände mej ganska uppgiven, men det var ju inget å göra åt. 

Han kunde ju inte stå här å glo i vår tvättstuga  i många timmar.

Jag lyckades tvätta en vanlig tvätt(tack å lov..!) i eftermiddags, men nu i kväll gick det åt skogen igen.

LG:s kundtjänst har stängt på helgerna men jag har i allafall mms:at filmen till han som var här i dag så det kommer bli det första han ser när han sätter i gång sin firmatelefon!


Nog om det nu.


Vi har ju varit å firat min lilla mamma i kväll.

För det första måste jag ta tillbaka det där om att hon alltid får sista-minuten-tidningsprenumerationer av oss för så sent som förra året fick hon en fotoskrivare. :D

I år blev det en sånhär Picknick-grill, eller ja, det var en bild på en som jag ännu inte hunnit köpa.

Tyckte det passade min lilla mamma fin fint, för det må va pappa som lagar den allra mesta maten men mamma är den som står vid grillen. :D Tanken var att grillen ska följa med dem ut på havet i sommar. :D


På kalaset bjöds det på pajbuffé å tårta å morrotskaka. :D

Gott å trevligt.

Blev tyvärr inte färdig till å ta en enda bild. Konstigt!? :P



Jag är betydligt bättre i dag, smaken har delvis kommit tillbaka å huvudet känns lättare.

Jag får ju dock gå på värktabletter(alvedon+ipren) regelbundet å spraya nässpray titt som tätt.

Det verkar tyvärr som min mage reagerar på iprenen.

Har haft krampaktigt ont sen i eftermiddags å när vi kom hem fick jag lägga mej i sängen.

Jag ska snart leta mej ditåt igen. :)

Är helt slut då övriga dagen bjudit på trots, trots å trots när ska det sluta? Min ork å mitt tålamod är slut.

Ge mej mitt barn tillbaka!!



I morron kör vi en mysdag,

Lugn förmiddag å sen Mien om vädret tillåter. :)


Trevlig helg nu!

  

Av Lisa - 6 maj 2011 09:02

Jag är lite periodare vad det gäller bloggläsning.

I vissa perioder läser jag allt å under andra ingenting.

Just nu har jag tre favoritbloggar:


ElsiesPäron

Trattoria

sitamoia



Vad gillar ni för bloggar..? :D

Jag vill gärna ha fler å läsa så jag tar tacksamt emot tips. :)


Av Lisa - 6 maj 2011 08:53

Här följer ett bildregn över hur det ligger till med våren i vår trädgråd. :D

Bilderna är en dryg vecka gamla å det har hänt lite mer sen dess, trots denna veckans frostnätter... :D


         

Rabarber, jordgubbar, syren(som jag fick i födelsedagspresent förra året) plommontädet(som nu är i full blom. :D) å blåbärsbuskar.

I helgen ska jag ta nya bilder, både i drivbänken å på mina sqaush-plantor också. :D



Just nu har min lilla man följande gräsodlingar på gång. :D

     

Av Lisa - 6 maj 2011 08:39

I dag har jag hela två glad nyheter.

För det första verkar kortison-nässpayen gjort susen.

Jag kan både andas, känna lite smak å trycket i huvudet har minskat dramatiskt! Äntligen! :D

Tänk om jag vetat detta för en vecka sen, vd jag kunde sparat in på lidandet...

Inget å göra åt i efterhand, nu vet jag ju det till en annan gång. :D


Glad nyhet nummer två är att Roger kommer å hämtar min dator i helgen.

Den ska inte till Tyskland men väl till Hasslö å formateras så jag kan börja om från noll. :D

Det verkar även som att mitt eget windows kommer så att återinstallera!

Mycket skönt, eftersom (som ni har förstått) jag är så galet beroende å fäst vi min lilla notebook. :P


I dag kommer även domen angående tvättmaskinen då det är dags för lagningsförsök nummer två.

Det skulle kanske kunna va en glad nyhet det också, men jag har ont i magen av nervositet. :S

Jag känner på mej att en saftig räkning är i antågande. :(

Jag brukar faktisk va bra på att låta bli å hänga upp mej på saker som man inte rår över, men hela situationen känns så orättvis.

Att vi får skylla oss själva om en strumpa fastar i trumman..?

Jag var så orolig att jag bad pappa komma ner hit, även fast jag vet att han har annat å göra på sin lediga dag, bara för jag är så rädd å bryta i hop av ilska å frustration..

Jag tänker driva frågan, det är ett som är säkert.

Försäkringsbolag å konsumentombudsman, jag ska göra ALLT som står i min makt efter helgen.

Just nu bryr jag mej mest om att få i gång maskinen så vi kan tvätt nån j*vla gång!

Nu räcker det med otur!


I eftermiddag ska vi ju upp å fira mamma, å jag har kommit på en passande present såhär i sista minuten. Den säljs dock på Cervera å dit hinner jag inte i dag. Ska skriva ut en bild tänkte jag så får vi ge den fysiska presenten vid senare tillfälle... :S

Hellre att det blir så än att ge nån oengagerad tidningsprenumeration, igen.


Ha en trevlig fredag å trevlig helg nu!


(snart kommer ett inlägg fullt med bilder som kompensation för alla bildlösa inlägg på sistone. :D)

Av Lisa - 5 maj 2011 19:49

Jag som trodde det skulle bli en bra dag eller åtminstone en bättre med tårar i ögonen kan jag konstatera att så blev inte fallet.

Det kunde bli värre visade det sej.

Jag har varit nära å ge upp å bara lägga mej å gråta vid ett otal tillfällen, men jag har hållt mej samman so far å tänker fortsätta i samma bana.

Å jag hoppas slippar fler nattliga panikattacker...


Vi kan ju börja med den här skicka-väg-datorn-historian som såg sitt slut i dag på förmiddagen.

Datorn låg invirade i flera lager bubbleplast å intejpad i vår kartonger när UPS meddelar mej att jag måste ha en blankett frn Acer för å buda datorn.

Med hjälp av min telefon letar jag bland mailen efter detta, men nej, Acer vill uppenbarligen att jag ska stå för transport kostnaden själv.

Om jag vill ringa kundtjänst kostar samtalen dit 13 kronor i minuten å det säger väl allt?

Jag orkar inte krabba mej, datorn är två år, jag får försöka göra vad jag kan på hemmaplan å hoppas på det bästa...


Huvudvärken i dag har inte varit nådig, helt slut på värktabletter här hemma å då blir det som det blir.

Klockan ett stod jag redo att äntligen bli botad å slippa mitt lidande, eller i allafall få träffa en doktor å få penicillin.

Jomenvisst.

Biljävlen startade inte när jag skulle ge mej av..!?

Tack å lov fick jag ta svärmors bil, men jag blev lite försenad å fick sitta å vänta en halvtimme.

På ingenting.

Jag fick förvisso träffa en distriktssköterska som listade hela vår familj till hennes team, men i övrigt, nada!

Bihåleinflammation behandlas med egenvård, receptfria nässpray å alvedon.

Jahapp, då vet vi det, å jag lärde mej en gång för alla att trots drop-in-mottagning, ska jag ta för vana att alltid ringa innan jag åker dit ändå..

Jag gick till Apoteket å bunkrade för fyra hundra spänn å sen vidare till Coop.

Där stod jag i kassan å meddelades att kort medges ej.

Fattas bara annat liksom, jag hade såklart pengar på sparkontot, men den här månaden blir fattig om jag måste hämta där redan den femte.

Jag kunde föra över å betala ändå, tack å lov. Älska bank-appen. :D


När jag stod på Coop ringde Martin meddelade att tvättmaskins-reparatören skulle komma i morron igen men att han(reparatören alltså)trodde att LG ansåg att vår garanti inte gäller å att det borde gå på hemförsäkringen...

Å vet ni vad? De (alltså LG) menar att man ska tvätta alla underkläder i tvättpåse, jag vet inte vad ni säger, men vem f*n har tid med det?!

Jag blir så ledsen av allt detta, men jag tänker INTE betala ett öre om jag så ska dra allt vidare...

Strumopr måste man ju kunna tvätta å en lagad maskin ska inte kunna kunna spruta vatten på det viset.

Å vilket försäkringsbolag betalar lagning på nått med garanti?

En j*vla soppa, det är vad det är!


Lägg sedan till detta hopplösa, jävla trotsande från Viiggo's sida som är galet uttröttande bara det till allt här ovanför så har ni min dag. :S

Trots å tjabb å tjat å skällande, fy vad det är trist!

Å vad jag saknar min goa unge, den vanliga Viggo syns knappt till alls längre.

Jag vet att det är normal utveckling, men vilken förälder skräms inte av sån här förvandling till det sämre?

Tänk om det inte går över?

Ska vi alltid ha det såhär?


Leo han är pigg å lycklig han däremot.

Orolig nu i kväll dock, har varit vaken å gråtit?! :S

Kan tänkas att det är mycket på gång i hans värld med, en mamma som är så trött å har ont å en bror som inte är sej själv..

Å så håller han på å lär sej å krypa. :D

Det är nära nu å fattas bara nått litet innan han sätter fart här. :)


Mina älskade fina barn.

Hoppas all löser sej i morron så jag kan va den mamma ni förtjänar.

Å jag hoppas även att solen å värmen å våren kan komma tillbaka så vi kan hoppa studsmatta å njuta av trädgården igen.

Å min älskade fina mamma, vad ska jag ge henne för att visa hur mycket vi uppskattar allt hon gör..? :S


I morron vid elva kommer domen angående maskinen, nån som är sugen på å komma å vittna å stötta mej? Välkomna! :D


Jag går å drar täcket över huvudet nu å hoppas på somna fort!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards