Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 11 mars 2011

Av Lisa - 11 mars 2011 22:47

Som jag misstänkte var min nya klocka lite för stor, men snälla Sandra kom inom i morse å hjälpte mej å göra den mindre. :D Tack!


Jag är så sjukt nöjd, den är så snygg å så mycket jag. :D

 

Mitt kul kampanjer på G på Campadre. :)

Varför ska det va så roligt å shoppa?

Klicka på länken så kanske ni med kan göra nått fynd. :)


 

Av Lisa - 11 mars 2011 22:30

Jag har bara varit utanför hemmet utan mina barn en enda gång på tre veckor.

Har inte ens haft min obligatoriska ensamhandling sen jag vet inte när.

Jag är inte av behov av mycket egentid, men det har varit lite för lite kraftsamlingstillfällen även för mej på sistone.

Det har märkts på dåligt tålamod å sämre humör, å då framför allt i dag.

Därför är tanken att jag ska köra in en runda till stan i morron, helt själv.

Om jag känner mej själv rätt så kommer jag säkert stå där i morron å mena att jag kan skippa det, men nej, jag BEHÖVER det så jag måste ta mej i väg..! :D

Har bett Martin att sparka ut mej om jag ens nämner att jag ska låta bli å nu skriver jag det här med så ni har min fulla tillåtelse att skälla på mej om jag nu lyckas hitta en anledning till å låta bli. :P


I dag har jag som sagt varit lite sur å Viggo läser in mej på direkten å testar allt å inget bara för att få uppmärksamhet när jag är så här disträ.

Stackarn, han förtjänar bättre än så.

Jag hoppas å tror att han ändå känner å vet hur mycket jag älskar honom å Leo, även om jag med behöver ett brejk ibland.

Min minsting äter fortfarande som ett mygg. :S

Välling får jag i honom å i morse åt ahn båe gröt å macka, men det är allt. :(

Lite pannkaka hos farmor med då förståss.

Det måste ju bero på att han har ont i sin mun å att det vankas nya bissingar..?

Han bajsar en massa igen med å det gjorde han ju veckorna innan de tänder han har fått bröt igenom...n

Matvägran är med eller utan orsak är något av det mest frusterande man kan gå igenom som förälder, men vad gör man?

 


Ja, vi har då varit hos barnens farmor i Mörrum i dag.

Ätit pannkakor å varit en liten stund på lekplatsen.

Det har varit riktigt aprilväder, sol, regn, sol, hagel å sen lite sol igen.


Körde från Mörrum till Coop å handlade lite, framför allt då fredaggodis. :D

Precis som det brukar var det cirkus Arvidsson som anlände till Coop.

Viggo hade däckat i bilen å jag fick sätta tillbaka honom i bilen en vända eftersom jag parkerat som en kratta å inte fick ut Leo ur bilen. :)

Kompå mej själv med att gå å dra in magen, vad skulle det spela för roll om man svettas runt med hårt på enda i mjukisbyxor mitt i fredagsrusningen?

Vem i hela friden har ens tid att lägga märke till min mage liksom? :P

Nu kommer ni garanterat både sucka å himla med ögonen för vet ni hur det slutade?

Jo, med att jag fick gå i den bemannade kassan å erkänna att jag inte kan koden på mitt nya VISA-kort...

Den kom som utlovat med posten i tisdags, men det står på lappen att koden inte ska förvaras tillsammans med kortet så den hänger på kylskåpet...

Även om jag läst den tusen gånger så minns jag inte den..!

Jag å siffror funkar inget vidare så jag måste ringa banken på måndag å höra om man kan byta kod på kortet så det kan bli ett slut på denna förnedringen nångång. :D

Tur man kan lösa det änå så jag fick handla. :D



Kvällens datenight's middag belv en mycket lyckad Cesarsallad å nu kollar vi på Transformers 2.

 

I morron ska jag å Viggo på piratgympa å så ska jag till stan som sagt.  

Efter det ska vi äta lutfisk hos Må P. :)

Jag är absolut övertygad om att det kommer bli en bättre dag i morron. :D Viggo behöver inte längta efter pappa å allt är inte upp till mej. :D

Det är bra skönt med helg eller hur? :)


Av Lisa - 11 mars 2011 20:31

När jag var i Florida för snart sju år sedan(?! hugedamej vad åren går.. :P) var vi å shoppade på ett Outdoor mall vid tre olika tillfällen.

Alla dessa dagar åt vi samma rätt på samma resturang.

Denna rätt var en ljuvligt god Cesarsallad.

Jag har inte ätit Cesarsallad sen dess, än mindre tänkt på att göra det själv.

Fram tills i går.

Då hittade jag ett recept på den härliga matbloggen Pickipicki på just Cesarsallad, å det verkade ju inte alls så svårt som jag fått för mej.

Varför man ens får för sej att sallad skulle vara svårt å laga, det vet jag faktiskt inte. :)

Nu är det även så att Tina som driver bloggen utlyst en Tävling som innebär att man väljer ett recept ur bloggarkivet, lagar det, bloggar om det å sen betygsätter  det färdiga resultatet på en skala mellan 1-10.

Har enda sen jag läste om denna tävlingen tänkt delta, men inte kunnat välja vad, förrän nu då. :)

Jag kan såklart inte mäta mej med alla fantastiska matbloggare, men jag älskar mat å när jag hittade detta receptet. :D

Sagt å gjort, det här blir mitt bidrag i tävlingen.


Cesarsallad.

2 huvuden romansallad.

1 paket bacon.

3 kycklingfiléer.

ett gäng körsbärstomater

ett par skivor bröd.

lite grovriven parmesan.


Dressing:

2 dl rapsolja.

1 äggula.

0,5 msk dijon senap.

2 sardellfiléer.

1 vitlöksklyfta.

en halv citron.

1 msk vatten.

0,5 msk vitvinsvinäger.

salt å svartpeppar.


Stek kycklingfiléerna hela i lite olja tills de fått fin färg.

Salta å peppra, färdigstek filéerna i ugnen i 180 grader i ca 20 minuter.

Mixa alla ingredienser till dressingen utom oljan, tillsätt sedan oljan under fortsatt mixning.

Blanda grovhacka romansallad med dressingen, halverade körsbärstomater å skivad kycklingfilé, toppa med knaperstekt bacon, krutonger å parmesan.


 

Nu var det tillåtet att ändra i receptet å även om det inte var tanken från början, så fick det ändå bli några småändringar då jag handlade först å läste receptet sen. :D

För det första så hade jag helt missat tomaterna å ersattade dessa med grova bitar av en halv snack-paprika.

Till dressingen hade jag fått för mej att vi hae sardeller hemma, men även där gick jag bet. Det var en burk anjovis som jag misstagit för sardeller. (typsikt mej i know. :))

Efter ett expertrådgivningssamtal med lilla pappsen använde jag tre anjovisfiléer i stället för sardellerna å et funkade utmärkt det med. :D


Så till poängsättningen. :D

Vad ska jag säga?

Det blev galet gott, godare än jag kommer i håg från USA till å med. :)

Salladen smakade mycket å jag blev ruskigt mätt, å det blir man inte allti av sallad. :)

Dessutom var det snabblagat å enkelt å förbereda om man skulle vilja.

Å uppenbarligen kan man ju moderera receptet efter det man råkar ha hemma, å göra egna varianter med lite av varje. :D

Då blir det såklart inte Cesarsallad längre, men vad gör det om man är hungrig å det blir gott? :P

Denna sallad å dess recept en 10:a på Pickiskalan av mej. :)

(man får inga fördelar, utan vinnaren lottas fram. :D)

Å jag tror faktiskt att mannen min är beredd att hålla med. :D

 

Han var till å börja med värligt tveksam till att äta sallad på en fredagkväll å datenight, men han vanns över fortare än kvickt å tog två portioner. :)


Å vet ni vad det allra bästa är?

Jo, om man skippar krutongerna så är Cesarsallad utmärkt GI-mat å ni kan ge er på att den kommer finnas på menyn när det är min tur att skriva matsedlen. :)


Nu ska jag äta efterrätt, det blev tillslut bara det som blev kvarav glassen från förra fredagen. :D

Av Lisa - 11 mars 2011 09:27

 

I dag är det fredag!

Solen skiner!

Jippi!

Snart är Martin ledig tillsammans med oss i två dagar.

Viggo har längtat så efter pappa denna veckan så han är jättelycklig!

Vi ska till Mörrum en runda å sen handla lite.

I kväll blir det cesarsallad å kanske glass? :D

Ha en bra dag!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards